Skip to main content
Waarom is bellen buiten de bundel duurder binnen NL (31 ct) dan vanuituit de EU (23 ct) of dan vanaf een prepaid (10 ct)? Dat lijkt een motivator om er 2 nummers op na te houden voor die enkele keer dat je bundl op raakt - en meteen geen aardige geste naar de trouwe klanten.
De kosten van roaming binnen de EU (bellen, sms, internet) zijn aan strikte maxima gebonden. Maar niet binnen NL dus daar zijn de prijzen vrij.
Hoi JCWC, welkom op het Simyo forum.



Zo te zien heeft Scotsman al uitgelegd hoe dit komt. Deze internationale tarieven zijn door de EU vastgesteld. Als je het zo vergelijkt is het inderdaad vreemd, maar het buitenbundel tarief is zo vastgesteld omdat je bij Simyo elke maand je bundels kunt afstemmen op je verbruik. Daarom heb je als het goed is zo min mogelijk te maken met die kosten 🙂.



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord Scotsman!
Begrijp ik het goed? Sim kopen in bijvoorbeeld België en dan hier in NL gebruiken is voordeliger?🆒
Begrijp ik het goed? Sim kopen in bijvoorbeeld België en dan hier in NL gebruiken is voordeliger?🆒



Dat zou kunnen, vooral als je bundels buiten beschouwing laat. Ter illustratie: Met mijn Pay Monthly sim van Three (UK) kost het bellen van een Nederlands nummer als ik in NL ben 18.8 pence (ca. € 0,264) per minuut (buiten-bundel tarief). Internet 19.8p (ca. € 0,278) per MB.



Ter vergelijking: het buiten-bundeltarief bij Simyo is € 0,31 per minuut (maar als je een bundel hebt is dit slechts € 0,04 of minder). Internet € 0,15 per 1 MB.



Dus alleen voor buiten-bundel bellen binnen NL ben ik goedkoper uit met Three. Maar zolang ik binnen mijn bel en databundels van Simyo blijf is Simyo verreweg het voordeligst.
Dat is het voordeel van bundels, abonnement of een prepaid 😉. Alles buiten bundel doen lijkt me niet heel verstandig.



Groetjes, Tiury

Reageer