Hallo,
Sinds ongeveer anderhalve maand ervaar ik problemen met mijn verbinding tijdens telefoongesprekken. Ik kan dan ineens de andere persoon niet meer verstaan omdat hij/zij gedeeltelijk of geheel wegvalt of het begint te kraken op de lijn. Voor zover ik heb kunnen bijhouden gebeurt het alleen binnenshuis, maar ik ben niet de enige - ook mijn vriend (waarmee ik samenwoon) en mijn moeder - beiden zijn Simyo klanten - ondervinden ditzelfde probleem op regelmatige basis.
Mijn moeder is dit jaar Simyo-klant geworden en vindt het zelfs zo storend dat ze overweegt om weer over te stappen naar een andere provider als het niet verholpen wordt.
Is er bij jullie iets veranderd sinds september?
Ik hoor graag van jullie!
gr. Lindsey
Bladzijde 1 / 1
Hi Lindsey,
Welkom op het Simyo Forum!
Wat vervelend dat je vooral binnenshuis zulke storingen ervaart in je gesprekken! Dat is niet de bedoeling, en er is vanaf september zeker niets veranderd waardoor dit zou kunnen komen. Ik heb meteen een reset voor jou uitgevoerd. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk klaren de gesprekken dan weer helemaal op.
Mocht dat niet werken, raad ik je aan om de simkaart tijdelijk in een ander toestel te plaatsen en vice versa. Zo kom je erachter waar het probleem ligt: bij het toestel of bij de simkaart. Vanaf dat punt kunnen we dan verder kijken!
Hou je me op de hoogte?
Groetjes,
Jihane
Welkom op het Simyo Forum!
Wat vervelend dat je vooral binnenshuis zulke storingen ervaart in je gesprekken! Dat is niet de bedoeling, en er is vanaf september zeker niets veranderd waardoor dit zou kunnen komen. Ik heb meteen een reset voor jou uitgevoerd. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk klaren de gesprekken dan weer helemaal op.
Mocht dat niet werken, raad ik je aan om de simkaart tijdelijk in een ander toestel te plaatsen en vice versa. Zo kom je erachter waar het probleem ligt: bij het toestel of bij de simkaart. Vanaf dat punt kunnen we dan verder kijken!
Hou je me op de hoogte?
Groetjes,
Jihane
Ik Ben de moeder van Lindsey en van afternoon het begin ervaar Ik een probleem.Als Ik gebeld wordt, binnen 60 seconden het gesprek gebroken en Ik kan niet bellen of gebeld worden voor een tijdje. Links boven in mijn toestel verschijnt = no provider of no connection. Inmiddels heb Ik ik een nieuw toestel maar het probleem, no connection blijft.
B. Roberts.
B. Roberts.
Hoi Victoria7,
Welkom op 't forum.
Wat vervelend dat jij hetzelfde probleem ervaart als je dochter. Ik heb gelijk onze netwerkspecialisten gebeld om te vragen hoe dit precies zit.
Hij heeft het voor me uitgezocht. Jouw adres is een locatie waar weinig verbinding mogelijk is via een bepaalde frequentie. Dit verklaart een hoop! Het komt erop neer dat de frequentie UMTS 2100 niet volledig gedekt wordt in jouw woonomgeving.
Ik vroeg de netwerkspecialist om tips, hij kwam met het volgende: Je kunt je toestel thuis omzetten naar het 2G netwerk. Dan zul je de problemen niet ervaren omdat je dan via een andere frequentie verbinding maakt! Een nadeel hiervan is dat het internet wat slomer is. WhatsAppen moet bijvoorbeeld wel lukken, maar meer ook niet. Als je thuis op de WiFi zit, dan maakt dit niet uit, want dan heb je wel snel internet. Als je dan uit huis gaat, zul je je toestel weer op 3G moeten zetten. Dit kan je doen bij je instellingen.
Een andere optie is het aanschaffen van een 4G bundel. Dan zal je simkaart via weer een andere frequentie verbinding zoeken, maar het bellen en internetten zal dan wel goed werken.
Is het zo duidelijk voor jullie wat jullie kunnen doen? Ik zou het sowieso even uittesten en kijken of je via 2G wel goed kan bellen.
Kan jij dit ook laten weten aan je dochter? Voor het geval dat ze dit topic niet meer leest :$
Ik hoor graag van je/jullie!
Groetjes,
Caspar
Welkom op 't forum.
Wat vervelend dat jij hetzelfde probleem ervaart als je dochter. Ik heb gelijk onze netwerkspecialisten gebeld om te vragen hoe dit precies zit.
Hij heeft het voor me uitgezocht. Jouw adres is een locatie waar weinig verbinding mogelijk is via een bepaalde frequentie. Dit verklaart een hoop! Het komt erop neer dat de frequentie UMTS 2100 niet volledig gedekt wordt in jouw woonomgeving.
Ik vroeg de netwerkspecialist om tips, hij kwam met het volgende: Je kunt je toestel thuis omzetten naar het 2G netwerk. Dan zul je de problemen niet ervaren omdat je dan via een andere frequentie verbinding maakt! Een nadeel hiervan is dat het internet wat slomer is. WhatsAppen moet bijvoorbeeld wel lukken, maar meer ook niet. Als je thuis op de WiFi zit, dan maakt dit niet uit, want dan heb je wel snel internet. Als je dan uit huis gaat, zul je je toestel weer op 3G moeten zetten. Dit kan je doen bij je instellingen.
Een andere optie is het aanschaffen van een 4G bundel. Dan zal je simkaart via weer een andere frequentie verbinding zoeken, maar het bellen en internetten zal dan wel goed werken.
Is het zo duidelijk voor jullie wat jullie kunnen doen? Ik zou het sowieso even uittesten en kijken of je via 2G wel goed kan bellen.
Kan jij dit ook laten weten aan je dochter? Voor het geval dat ze dit topic niet meer leest :$
Ik hoor graag van je/jullie!
Groetjes,
Caspar
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.