Hoe is het mogelijk dat er bij sms informatiediensten op de datum 21-01-2015
twee keer om 16.08 sms naar 6224 totaal een bedrag van Euro 0,14 cent is afgeschreven
terwijl ik nooi sms gebruik.
Het is nu een klein bedrag maar even goed ben ik het hier niet mee eens.
Heb nog steeds een sim-only abonnement en dan kan je geen gebruik maken van betaalde sms diensten.
Simyo heeft dit besloten om dat je de kosten dan pas achteraf op je rekening te zien krijgt en dit voor onaangename
verassingen kan zorgen.
Ivonne
Bladzijde 1 / 1
Ik heb google gebruikt om info te krijgen over nummer 6224.
Het enige wat ik kan vinden is van het Hi forum en gaat over app aankopen in de Google Play store.
Verder kon ik niks vinden wat duidelijkheid gaf.
https://www.hi.nl/forum/sms-mms-44/vreemde-sms-verstuurd-mijn-mobiel-6224-dcb-association-38861
Het enige wat ik kan vinden is van het Hi forum en gaat over app aankopen in de Google Play store.
Verder kon ik niks vinden wat duidelijkheid gaf.
https://www.hi.nl/forum/sms-mms-44/vreemde-sms-verstuurd-mijn-mobiel-6224-dcb-association-38861
Beste ivonne-niessink,
Als helemaal wilt voorkomen, dat je onverwachts kosten maakt dankzij betaalde (premium) sms diensten, dan kun je jouw nummer hiervoor laten blokkeren.
Deze blokkade zorgt er dan voor, dat je niet onverwachte kosten (zoals in jouw geval) krijgt op je maandelijkse factuur.
Je kunt je hiervoor aanmelden via de volgende website: http://www.payinfo.nl/.
Ik heb dit zelf ook gedaan, en het werkt erg goed!
Krijg nooit meer onverwachte kosten, door betaalde (premium) sms diensten.
Als helemaal wilt voorkomen, dat je onverwachts kosten maakt dankzij betaalde (premium) sms diensten, dan kun je jouw nummer hiervoor laten blokkeren.
Deze blokkade zorgt er dan voor, dat je niet onverwachte kosten (zoals in jouw geval) krijgt op je maandelijkse factuur.
Je kunt je hiervoor aanmelden via de volgende website: http://www.payinfo.nl/.
Ik heb dit zelf ook gedaan, en het werkt erg goed!
Krijg nooit meer onverwachte kosten, door betaalde (premium) sms diensten.
Hoi ivonne-niessink,
Wat vervelend dat de sms'jes je niet bekend voorkomen. Dit komt vaak door bepaalde apps die ter verificatie een activatie sms sturen. Ik heb dit gecheckt met de netwerkspecialisten van KPN en het lijkt er inderdaad op een automatisch verzonden bericht door jouw telefoon.
Het lijkt er echter niet op dat dit een Premium sms is, want je hebt geen betaalde sms'jes ontvangen. Er zijn namelijk twee sms'jes verzonden van 0,07 per stuk. Dit is het normale sms tarief voor jouw aansluiting (Lowcall). Je kunt voor de zekerheid toch even naar de website die MichD aangeeft gaan, want het zou zo maar kunnen dat deze berichtjes alsnog binnenkomen.
Bedankt voor jullie reactie MichD en Raytje!
Wat vervelend dat de sms'jes je niet bekend voorkomen. Dit komt vaak door bepaalde apps die ter verificatie een activatie sms sturen. Ik heb dit gecheckt met de netwerkspecialisten van KPN en het lijkt er inderdaad op een automatisch verzonden bericht door jouw telefoon.
Het lijkt er echter niet op dat dit een Premium sms is, want je hebt geen betaalde sms'jes ontvangen. Er zijn namelijk twee sms'jes verzonden van 0,07 per stuk. Dit is het normale sms tarief voor jouw aansluiting (Lowcall). Je kunt voor de zekerheid toch even naar de website die MichD aangeeft gaan, want het zou zo maar kunnen dat deze berichtjes alsnog binnenkomen.
Bedankt voor jullie reactie MichD en Raytje!
Hoi Tiury,Raytje en MichD bedankt voor het snelle reageren En Mich D ik heb alles laten blokkeren bij payinfo.
:o Ivonne
:o Ivonne
Hoi ivonne-niessink, Graag gedaan. En heel erg bedankt voor je terugkoppeling:D
Zowel op de telefoon van mijn vrouw als mijn dochter is op 20.10.2015 om 17.52 een sms verstuurd naar 6224
Als ik vervolgens in Mijn Simyo bij het verbruik selecteer op alles staan ze er wel bij. Selecteer ik alleen de SMS'jes, komen deze niet te voorschijn.
Het is weliswaar 2 maal 0,10. Maar ik vindt het vreemd dat dit zo maar kan gebeuren. En de kans dat ze allebei exact tegelijk een bericht versturen naar hetzelfde nummer lijkt me onmogelijk
Als ik vervolgens in Mijn Simyo bij het verbruik selecteer op alles staan ze er wel bij. Selecteer ik alleen de SMS'jes, komen deze niet te voorschijn.
Het is weliswaar 2 maal 0,10. Maar ik vindt het vreemd dat dit zo maar kan gebeuren. En de kans dat ze allebei exact tegelijk een bericht versturen naar hetzelfde nummer lijkt me onmogelijk
Hoi barsek,
Het is inderdaad opmerkelijk dat ze allebei naar dit nummer hebben ge-sms't. Zou je ons kunnen vertellen wat voor telefoons ze hebben? Dan kan ik iets grondiger uitzoeken waar dit sms'je vandaan komt 🙂.
Groetjes, Tiury
Het is inderdaad opmerkelijk dat ze allebei naar dit nummer hebben ge-sms't. Zou je ons kunnen vertellen wat voor telefoons ze hebben? Dan kan ik iets grondiger uitzoeken waar dit sms'je vandaan komt 🙂.
Groetjes, Tiury
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.