Skip to main content

.

Sinds 25/11 ben ik overgestapt naar Simyo. Sinds de overstap heb ik regelmatig haperende telefoonverbinding gehad en zelfs een paar keer werden gesprekken onderbroken. Dit probleem heb ik met de vorige provider nooit gehad. Vooral op mijn huisadres komt dit voor. Contact gehaf met jullie en e-sim is op afstand gereset. Helaas helpt dit ook niet. Ook is mijn huisadres gecontroleerd via de dekkingskaart en ook dat zou geen probleem moeten zijn. Andere telefoons op mijn adres met een andere provider hebben dit probleem niet. 
Ik zou het graag snel oplossen.

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Hoi ​@Almeron,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je zulk slecht bereik hebt! Welk merk en model telefoon gebruik je? Heb je alleen problemen tijdens het bellen of ook met het gebruik van 4G/5G?

Zou je wellicht 3 voorbeelden kunnen delen van de datum + tijdstip en locatie wanneer je dit ervaart? Dan kan ik dit even voorleggen aan onze Netwerk Specialist voor verder onderzoek.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy


Dankjewel, 

Ik heb gisteren al contact gehad met een collega van je.

Het is een Samsung S22.

Inmiddels heb ik een simkaart ontvangen maar gebruik liever de e-sim.

De tips die ik gekregen heb hebben niet geholpen.

Met de vorige provider was het signaal veel sterker.

Het betreft alleen telefoonverkeer.

 

Gisteren heb ik 3 gesprekken gehad met zeer slechte verbinding.

Telefoonsymbool geeft maar 1 streepje aan.

Was voorheen volle verbinding.(Odido)

 

Locatie Almere


Hoi ​@Almeron,

Bedankt voor je reactie. Ik zie inderdaad dat je een vervangende simkaart hebt ontvangen maar dat deze nog niet geactiveerd is. Ik kan me voorstellen dat je liever een eSIM wilt gebruiken, dit is tenslotte waar je voor hebt gekozen! 

Waren dit de uitgaande gesprekken die je hebt gevoerd van gisteren? Had je hier ook last van toen je naar onze klantenservice belde? 

Intussen ben ik in afwachting van de reactie van de Netwerk Specialist. 

Groetjes,
Amy


Hoi ​@Almeron,

Ik heb al vrij snel een reactie gekregen van de Netwerk Specialist en zij geven aan dat dit onder een Netwerk klacht valt dus willen zij dit verder onderzoeken omdat je dit voornamelijk op jouw thuisadres ervaart. Je zal daarom per mail een Netwerkklacht formulier opgestuurd krijgen die je dient in te vullen. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw naam, geboortedatum, postcode + huisnummer en e-mailadres? Dan zorg ik ervoor dat je het formulier opgestuurd krijgt! 

Groetjes,
Amy


Helaas legt de netwerkspecialist de bal terug bij mij. Als antwoord dat het aan afscherming en isolatie in mijn huis kan liggen. Als dit het geval is moet ik dat zelfde probleem toch ook met andere providers hebben?

Gisteren nogmaals getest.

Simyo 0 tot 1 streepje ontvangst.

Odido volle bak ontvangst.

Ik hoop op een oplossing.


Simyo en Odido gebruiken verschillende mobiele netwerken, dat zou het verschil in ontvangst kunnen verklaren. Misschien staat er een Odido mast vlak bij jou om de hoek waardoor je betere ontvangst hebt dan van een KPN/Simyo mast verderop.


Dat is goed mogelijk, maar voordat ik besloot over te stappen naar Simyo heb vooraf geïnformeerd wat de dekking was in mijn postcodegebied.  Het antwoord was dat dat prima was.


Speelt het probleem alleen binnenshuis? Bij slechte ontvangst binnenshuis kan Wifi bellen (VoWiFi) helpen. Zie https://www.simyo.nl/blog/volte-4g-bellen-geactiveerd/


Dankjewel voor alle tips 

Dat heb ik inderdaad al gedaan,  maar helaas geen verbetering. 


Een laatste suggestie van mijn kant. Als dit ook niet werkt dan ben ik uitgepraat...

Herstel de netwerkinstellingen door de instructies op https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iphea1c2fe48/18.0/ios/18.0 op te volgen.


Dankjewel,  maar het is een Samsung. 


Hoi ​@Almeron,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat de Netwerk Specialisten je niet verder kunnen helpen 😔. Wat ​@Scotsman (bedankt!!) zegt klopt inderdaad wat betreft de zendmast, ook zie ik dat je een aantal tips van hem hebt gekregen. 

Wellicht kan je deze optie proberen om de netwerkinstellingen te resetten voor de Samsung. Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.

We horen graag of dit verschil uitmaakt. 

Groetjes,
Amy


Hoi Amy,

Op de eerste plaatrs dank voor je geduld en klantvriendelijkheid.

Ook deze optie heb ik de afgelopen weken al een paar keer gedaan, maar zonder resultaat.
Kan je eventueel telefonisch contact met me opnemen om wat opties te bespreken?
 

Dankjewel alvast,

Ron

 


Hoi ​@Almeron,

Bedankt voor je reactie. Geen dank hoor haha!

Ik ben bang dat we helaas weinig voor je kunnen betekenen in dit geval, ook omdat we eigenlijk alle stappen al hebben doorgenomen en zelfs de Netwerk Specialist geen oplossing kan bieden.. Ik heb daarom even overlegd en akkoord gekregen om de einddatum van jouw aansluiting op te heffen vanwege de Netwerkklacht. Je bent nu dus contractvrij. Het spijt me dat we niet meer voor je kunnen doen.

Groetjes,
Amy


Dankjewel Amy,

 

Ik had graag bij Simyo gebleven. 

Ik heb net een abonnement afgesloten bij een andere provider maar hoop dat ik niet 30 dagen moet wachten voordat het nummer geporteerd kan worden.

 

Gr. Ron


Hoi ​@Almeron,

Bedankt voor je reactie. Ik kan me voorstellen dat je graag was gebleven, het spijt me ontzettend. 

De nieuwe provider zal dan een verzoek voor nummerbehoud moeten indienen met de optie Early Termination. Dit houdt in dat zij aan ons vragen of je per direct kan overstappen in plaats van de 30 dagen opzegtermijn. Ik heb een notitie achtergelaten dat het gaat om een netwerkklacht en je per direct over mag stappen. 

Groetjes,
Amy


Reageer