Skip to main content
Vraag

Waarom heb ik thuis slecht bereik?

• July 8, 2025
  • 8 reacties
  • 90 Bekeken

Ik kan vanuit mijn huis nauwelijks bellen ( 1 streepje geeft mijn Samsung aan)

En ik ben voor anderen slecht bereikbaar.

Hou kan dit want mijn vrouw heeft met “ Ben” wel goede verbinding 

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

8 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • July 8, 2025

Beste ​@Nimbus heb je wel bellen over wifi ,VoWifi, aan staan, dan ondersteunt de wifi het mobiele bereik wat daardoor groter wordt.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • July 9, 2025

Hoi ​@Nimbus,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je slecht bereik hebt en daardoor ook slecht bereikbaar bent door anderen! 

Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Heb je de simkaart ook al eens in een andere telefoon getest om te controleren of het probleem dan aanhoudt? Zo kunnen we namelijk sneller achterhalen waar het probleem zich precies bevindt. 

Ook ben ik benieuwd naar de instelling die ​@JanD met je heeft gedeeld.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • July 13, 2025

Hoi Amy,

Ik heb dit probleem al heel lang,ik ga even proberen om mijn sim kaart te wisselen . 

En ik weet niet precies wat janD bedoelt maar mijn WiFi staat thuisaltijd aan maar ik bel via gsm netwerk. 

Gr. Nimbus

Friesian
  • Forum Expert
  • July 13, 2025

Hoi ​@Nimbus 

Bellen via WiFi is een instelling in je telefoon. Zodra je thuis op een plek bent waar het mobiele signaal minder is wordt dit opgevangen, opgelost door je WiFi netwerk. 

Bij mijn telefoon staat dat te vinden bij… 

• Hoorntje
  • Instellingen,  → 3puntjes rechtsboven.
  • Schuifje op aan 

• auteur
  • Beginner
  • July 13, 2025

Hoi Friesian,

janD noemde het ook al in zijn reactie, ik wist niet dat dat kon maar heb het inmiddels gevonden en ook ingesteld op mijn Samsung.

Dank…..groet Nimbus

Friesian
  • Forum Expert
  • July 13, 2025

Hoi ​@Nimbus 

Voor de zekerheid toch ff vermelden… Controleer ook even of Intelligent WiFi uit staat om onaangename verrassingen te voorkomen. Heette in het verleden nog slimme netwerkwissel. 

JanD
  • Forum Expert
  • July 14, 2025

Hoi Friesian,

janD noemde het ook al in zijn reactie, ik wist niet dat dat kon maar heb het inmiddels gevonden en ook ingesteld op mijn Samsung.

Dank…..groet Nimbus

Beste ​@Nimbus laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

• auteur
  • Beginner
  • July 14, 2025

Hoi Friesian en JanD, ik heb intelligent WiFi nu ook uitgezet.   En heb mijn simkaart getest in een andere gsm ( een Apple ) en daar gaf hij ook een streepje ontvangst.

Dus ….janD, ik ga kijken of het werkt de komende week en laat van me horen of het beter gaat. Gr. Nimbus