Skip to main content
Goedemorgen,

Als ik mijn smartphone gebruik om te bellen - dat doen mensen toch ook nog steeds met een telefoon 😉 bellen - hoor ik te vaak dat de lijn slecht is en men maar flarden van mij verstaat. Wat is aan deze verbindingsproblemen (?) te doen?

Groet,

Ingrid
Hoi ingridsegers, wat leuk dat je je vraag op het forum stelt :)



Om de overzichtelijkheid op het forum een klein beetje te bewaren heb ik jouw topic verplaatst naar het subforum Bellen.



Bellen met een smartphone; het gebeurt inderdaad nog steeds

http://www.sherv.net/cm/emoticons/shocked/phone-shock-smiley-emoticon.gif



De oorzaak van het probleem dat je ondervind kan van alles zijn;

- je bereik kan slecht zijn

- het bereik van de ander kan slecht zijn

- je telefoon kan een mankement hebben (microfoontje bijvoorbeeld)

- je simkaart kan een mankement hebben.



De eerste twee opties kun je achterhalen door na te gaan of je dit overal hebt, of op een specifieke plek.

Als je het overal hebt, zal het niet aan je bereik liggen.



De laatste twee opties kun je achterhalen door je simkaart eens in een andere telefoon te doen en dan te bellen.

Als het dan niet gebeurt, is de kans groot dat het aan je telefoon ligt. Heb je het wel, dan kun je je simkaart de schuld geven.

In geval van een kapotte simkaart; op Mijn Simyo bestel je voor €5 een vervangend exemplaar.



Maar als aller- allereerste kan het geen kwaad om je smartphone eens een kwartier lang uit te zetten.

Je simkaart meld zich dan helemaal opnieuw aan op het netwerk en je telefoon start dan ook weer helemaal opnieuw op.



Laat je nog even weten of je iets aan mijn tips en uitleg hebt?
Hoi Ernst,



Dankjewel voor je uitgebreide uitleg! Ik ga ermee aan de slag. Hopelijk lost 1 van je suggesties 't probleem op. Wordt vervolgdÂ…Â…



Hartelijke groet,

Ingrid Segers
Hoi ingridsegers,



Onze verwachting is dat het hiermee is opgelost, maar dat weten we uiteraard niet zeker. Bedankt dat je ons op de hoogte wil houden 😉!

Reageer