Skip to main content

.

Dag allemaal! Al een flinke tijd heb ik last van een raar probleem. Ik bel veel en het valt me op dat wanneer ik iemand opbel de gesprekskwaliteit slecht is met veel ruis. De persoon aan de andere hoort ook diezelfde ruis.
 

Maar wanneer iemand mij opbelt (in dit geval iemand met een odido abonnement) is de kwaliteit van het geluid 10x beter en is er ook geen ruis meer te horen.

 

Weet iemand wat hier de oorzaak van is, en nog beter, hoe ik dit kan oplossen? Ik bel graag en heb niet voor niets onbeperkt bellen afgesloten!

 

Ik heb een iPhone 15 met iOS 18.4.1 en een fysieke simkaart. Alles staat verder ingesteld zoals voorgeschreven en wificall staat aan. 

Hoi ​@R_W,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je steeds een geruis hoort wanneer je een uitgaand gesprek voert! 

Heb je ook geprobeerd om de simkaart in een andere telefoon te testen? Zo kunnen we sneller achterhalen waar het probleem zich bevindt. 

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy


Hoi ​@R_W,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je steeds een geruis hoort wanneer je een uitgaand gesprek voert! 

Heb je ook geprobeerd om de simkaart in een andere telefoon te testen? Zo kunnen we sneller achterhalen waar het probleem zich bevindt. 

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

Hoi ​@Amy,

 

Ik heb helaas geen andere telefoon tot mijn beschikking om dat uit te testen. Ik weet wel dat als ik naar iemand bel met een KPN abonnement de geluidskwaliteit wel goed is. Maar dat heeft misschien te maken met dat Simyo onderdeel van KPN is, toch?

Ik kan een keer proberen om over te stappen naar eSim. Maar een tijd geleden waren daar veel problemen mee las ik. Raad jij dat aan? Of kunnen we nog wat anders proberen. 
 

Bedankt!


Hoi ​@R_W,

Bedankt voor je reactie. Wij zijn inderdaad een dochter bedrijf van KPN. Dit zou echter geen invloed moeten hebben op telefoongesprekken met een andere provider. 

Ik kan kosteloos een nieuwe simkaart naar je opsturen om te zien of dat helpt. Deze ontvang je dan binnen 2 werkdagen. Mocht je dit willen proberen dan kan je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens. 

Mocht de nieuwe simkaart geen verbetering geven dan zal ik onze Netwerk Specialist moeten benaderen voor verder/uitgebreider onderzoek. 

 

Groetjes,
Amy


Reageer