.

Vraag

Waarom heb ik slecht ontvangst tijdens het bellen?

  • 17 January 2023
  • 4 reacties
  • 154 Bekeken

Ik heb een hele slechte ontvangst met mijn mobiel thuis. Tijdens gesprekken die ik ontvang als ik wel verbinding heb val ik vaak weg. 
Ik ben dus slecht bereikbaar thuis en dat is heel vervelend. 
Oplossing?

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Asrobo,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je thuis slecht ontvangst hebt! Welk type toestel gebruik je? Ik zou namelijk graag willen achterhalen of de netwerkmodus juist is geselecteerd.

Voor Android kan je dit terugvinden via Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > Selecteer 2G/3G/4G automatisch verbinden.
Voor iOS via Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Gesprekken en data > Selecteer 4G.

Ook heb ik even een reset uitgevoerd op de simkaart zodat enige blokkades worden opgeheven en de simkaart zich opnieuw kan aanmelden op het netwerk. Zou je het toestel voor 10 minuten kunnen uitschakelen nadat je dit bericht hebt gelezen? Zo kan de reset voltooien. Ik wil je vragen om hierna even te testen hoe de verbinding is tijdens het bellen en of dit is verbeterd. Mocht dit geen verbetering hebben gegeven dan zou ik graag willen weten wat er gebeurd als je de simkaart in een ander toestel test. Zo kunnen we achterhalen waar het probleem zich bevindt. 

Ik hoor het graag van je 😊.

Groetjes,
Amy

Ik ben in het bezit van een iPhone 12. De instellingen staan goed. Zelfde probleem in ander toestel. Vanmiddag had ik contact met KPN over een storing TV ontvangst. Ik kan niet fatsoenlijk een gesprek voeren. Ze horen steeds maar gedeeltes van mijn antwoord op hun vraag of de verbinding valt helemaal weg. Vanmiddag ook nog geprobeerd jullie te bellen maar ook hier of ik word verbroken of ik krijg geen verbinding. Heb vaak maar een pintje verbinding of helemaal niet. 

Reputatie 7
Badge +6

Je geeft aan dat je dit alleen hebt binnenshuis, misschien is vowifi een oplossing voor jou? 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Asrobo,

Bedankt voor je reactie. Zoals ik begrijp uit je bericht heb je ook contact met KPN gehad omdat jouw TV een storing had. Wat ontzettend balen! Sinds wanneer heb je hier last van en dan voornamelijk met het slechte bereik van de simkaart? Ik zie overigens dat je een eSIM gebruikt. Heb je de mogelijkheid om jouw eSIM om te ruilen voor een fysieke simkaart zodat we kunnen controleren of de fysieke simkaart wellicht verbetering geeft tijdens het bellen?

Mocht je deze mogelijkheid niet hebben dan wil ik je graag een netwerkklacht formulier in laten vullen zodat er een onderzoek kan worden gestart en zo hopelijk het ontvangst beter wordt. 

Zou je een mail willen sturen naar webcare@simyo.nl met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik het formulier graag naar je toe zodat je dit kan invullen! 

Bedankt voor je reactie @Ron H!

Groetjes,
Amy

Reageer