Sinds een maand of 2/3 hebben wij als familie ( 3 personen) over het algemeen een slecht bereik. Vaak maar 1 streepje of helemaal niet. Ook het veranderen van toestel biedt geen oplossing. Had hierover eerder telefonisch geklaagd en toen bleken er werkzaamheden in de buurt te zijn. We zijn nu echter zo'n vier weken verder en het probleem doet zich nog altijd voor, zowel thuis als onderweg, hoewel thuis het bereik het slechts is op postcode 2552pd. Is er nu werkelijk niets aan te doen? Het eerste jaar hadden we geen klagen, waarom nu dan wel? Ik hoor graag uw reactie.
Bladzijde 1 / 1
Hoi,
Omdat Simyo gebruikt maakt van het KPN netwerk kun je op deze site kijken of er een storing is aan de hand van je postcode.
Ik heb stiekem al gekeken omdat je zo vrij was om je postcode te delen en kan daar geen storing zien. Wat jullie kunnen proberen is om de telefoons uit te zetten, simkaarten eruit halen (+eventueel batterij mits mogelijk) en na ongeveer 10 minuten alles terug plaatsen en toestellen aanzetten. De simkaarten melden zich opnieuw aan op het netwerk. Mocht dit niet helpen dan kan Simyo verder kijken, een reset uitvoeren of eventueel navraag doen bij KPN.
Omdat Simyo gebruikt maakt van het KPN netwerk kun je op deze site kijken of er een storing is aan de hand van je postcode.
Ik heb stiekem al gekeken omdat je zo vrij was om je postcode te delen en kan daar geen storing zien. Wat jullie kunnen proberen is om de telefoons uit te zetten, simkaarten eruit halen (+eventueel batterij mits mogelijk) en na ongeveer 10 minuten alles terug plaatsen en toestellen aanzetten. De simkaarten melden zich opnieuw aan op het netwerk. Mocht dit niet helpen dan kan Simyo verder kijken, een reset uitvoeren of eventueel navraag doen bij KPN.
Hoi Sporanje,
Welkom op het Simyo forum.
Wat vervelend dat jij en je familie last hebben van netwerkproblemen.
Ik heb zojuist contact gehad met onze netwerkspecialisten, en je zou nu geen last meer moeten hebben van de werkzaamheden die vier weken geleden hebben plaatsgevonden.
De dekking in jouw regio is de afgelopen periode ook niet verslechterd.
Voor de zekerheid heb ik je simkaart een reset gegeven. Zou jij je telefoon even uit en aan willen zetten en daarna kunnen kijken of het bereik beter is geworden?
Ik hoor graag de uitkomst van je!
Groetjes,
Sean
@Raytje bedankt voor het meedenken!
Welkom op het Simyo forum.
Wat vervelend dat jij en je familie last hebben van netwerkproblemen.
Ik heb zojuist contact gehad met onze netwerkspecialisten, en je zou nu geen last meer moeten hebben van de werkzaamheden die vier weken geleden hebben plaatsgevonden.
De dekking in jouw regio is de afgelopen periode ook niet verslechterd.
Voor de zekerheid heb ik je simkaart een reset gegeven. Zou jij je telefoon even uit en aan willen zetten en daarna kunnen kijken of het bereik beter is geworden?
Ik hoor graag de uitkomst van je!
Groetjes,
Sean
@Raytje bedankt voor het meedenken!
Beste Sean,
Ik heb je raad en die van Raytje opgevolgd. Thuis lijkt het signaal, op de bovenverdieping, iets verbeterd. Op de benedenverdieping en op mijn werk in delft kom ik amper nog op 1 streepje. Op mijn werk met postcode 2627 AZ heb ik regelmatig zelfs amper verbinding. Internetten is dan uit de boze. Na opnieuw opstarten van de telefoon, krijg ik weer een klein streepje en kan ik weer internetten en komen mijn mails weer binnen. Zijn er nog andere opties?
Ik heb je raad en die van Raytje opgevolgd. Thuis lijkt het signaal, op de bovenverdieping, iets verbeterd. Op de benedenverdieping en op mijn werk in delft kom ik amper nog op 1 streepje. Op mijn werk met postcode 2627 AZ heb ik regelmatig zelfs amper verbinding. Internetten is dan uit de boze. Na opnieuw opstarten van de telefoon, krijg ik weer een klein streepje en kan ik weer internetten en komen mijn mails weer binnen. Zijn er nog andere opties?
Hoi Sporanje,
Goed dat je de tips hebt opgevolgd. Wel erg jammer dat hier geen oplossing uit is komen rollen.
Ik heb nog eens contact opgenomen met de netwerkspecialist van KPN. Hier heb ik de postcode van jouw werk laten nakijken. Het netwerk op zowel 2G als 3G moet gewoon prima zijn. Het lijkt hier dus te gaan om omgevingsfactoren die niet optimaal zijn. Denk hierbij aan hoge gebouwen met veel aluminium of staal. Het signaal van de mast kan dan goed zijn, maar deze gebouwen kunnen dit tegenhouden. Ook als je tussen deze gebouwen loopt buiten, kan dit invloed hebben.
Merk je dat het bereik steeds beter wordt zodra je verder van je werk af bent?
Binnenshuis is het bereik niet optimaal op jouw eigen postcode. Buiten is dit prima. Dit betekent dat je op 2G wel beter zou moeten kunnen bellen en vooral als je in de buurt bij het raam bent. Hoe hoger je in je huis bent, hoe beter het bereik moet worden. Om die reden kun je dus op de bovenverdieping beter bellen dan beneden.
Kan het zijn dat iets veranderd is in de omgeving. Denk hierbij aan nieuwbouw huizen, appartementencomplexen etc. Laat je het weten?
Groetjes,
Angela
Goed dat je de tips hebt opgevolgd. Wel erg jammer dat hier geen oplossing uit is komen rollen.
Ik heb nog eens contact opgenomen met de netwerkspecialist van KPN. Hier heb ik de postcode van jouw werk laten nakijken. Het netwerk op zowel 2G als 3G moet gewoon prima zijn. Het lijkt hier dus te gaan om omgevingsfactoren die niet optimaal zijn. Denk hierbij aan hoge gebouwen met veel aluminium of staal. Het signaal van de mast kan dan goed zijn, maar deze gebouwen kunnen dit tegenhouden. Ook als je tussen deze gebouwen loopt buiten, kan dit invloed hebben.
Merk je dat het bereik steeds beter wordt zodra je verder van je werk af bent?
Binnenshuis is het bereik niet optimaal op jouw eigen postcode. Buiten is dit prima. Dit betekent dat je op 2G wel beter zou moeten kunnen bellen en vooral als je in de buurt bij het raam bent. Hoe hoger je in je huis bent, hoe beter het bereik moet worden. Om die reden kun je dus op de bovenverdieping beter bellen dan beneden.
Kan het zijn dat iets veranderd is in de omgeving. Denk hierbij aan nieuwbouw huizen, appartementencomplexen etc. Laat je het weten?
Groetjes,
Angela
Hoi Angela,
Bedankt voor je reactie. Vwb mijn werk zou je gelijk kunnen hebben. Het is een hoog gebouw, maar ik zit beneden. Wel is het zo dat ik eerst een ander kantoorruimte had en nu ben verhuisd op dezelfde benedenverdieping. Het bereik is daar ronduit slecht., waar ik voorheen een goed bereik had. Onderweg verbeterd het signaal en ook in de auto heb ik meestal goed bereik. Thuis is het beneden niet optimaal en in de tuin praktisch geen bereik. Boven is het bereik met 3 streepjes en nabij het raam nu goed te noemen. Over ramen gesproken.......wij hebben onlangs dubbel glas gekregen, dat zou een deel kunnen verklaren..........was ik vergeten............maar dan blijft het onverklaarbaar waarom het in de tuin zo slecht is. Verder is er niets verandert in of aan de directe omgeving. Ik hoor graag van je.
Grt Steve
Bedankt voor je reactie. Vwb mijn werk zou je gelijk kunnen hebben. Het is een hoog gebouw, maar ik zit beneden. Wel is het zo dat ik eerst een ander kantoorruimte had en nu ben verhuisd op dezelfde benedenverdieping. Het bereik is daar ronduit slecht., waar ik voorheen een goed bereik had. Onderweg verbeterd het signaal en ook in de auto heb ik meestal goed bereik. Thuis is het beneden niet optimaal en in de tuin praktisch geen bereik. Boven is het bereik met 3 streepjes en nabij het raam nu goed te noemen. Over ramen gesproken.......wij hebben onlangs dubbel glas gekregen, dat zou een deel kunnen verklaren..........was ik vergeten............maar dan blijft het onverklaarbaar waarom het in de tuin zo slecht is. Verder is er niets verandert in of aan de directe omgeving. Ik hoor graag van je.
Grt Steve
Hoi Sporanje,
Bedankt voor je bericht.
Goed om te zien dat het meeste verklaarbaar is voor je 🙂 Helaas kan ik je niet vertellen waarom het bereik in de tuin alsnog slechter is dan verwacht. Heb je hier als een geprobeerd om je netwerk te wisselen tussen 2G en 3G? Zo kun je kijken hoe je beter te bereiken bent.
Helaas is bovenstaand antwoord het enige antwoord wat ik voor je hebt wat betreft het netwerk. Omdat er meerdere nummers het probleem geven, kan het eigenlijk niet aan telefoons of simkaarten liggen. Weet je toevallig nog andere mensen die gebruik maken van het KPN netwerk met dezelfde problemen, buiten je familieleden om?
Groetjes,
Angela
Bedankt voor je bericht.
Goed om te zien dat het meeste verklaarbaar is voor je 🙂 Helaas kan ik je niet vertellen waarom het bereik in de tuin alsnog slechter is dan verwacht. Heb je hier als een geprobeerd om je netwerk te wisselen tussen 2G en 3G? Zo kun je kijken hoe je beter te bereiken bent.
Helaas is bovenstaand antwoord het enige antwoord wat ik voor je hebt wat betreft het netwerk. Omdat er meerdere nummers het probleem geven, kan het eigenlijk niet aan telefoons of simkaarten liggen. Weet je toevallig nog andere mensen die gebruik maken van het KPN netwerk met dezelfde problemen, buiten je familieleden om?
Groetjes,
Angela
hoi Angela,
nee, buiten mijn famillieleden om zou ik zo 123 niet iemand weten. we hebben ook nog alledrie onze geknipte simkaarten laten vervangen door nieuwe drie in een simkaarten van simyo. dit omdat dit een beter ontvangst zou kunnen geven.
nee, buiten mijn famillieleden om zou ik zo 123 niet iemand weten. we hebben ook nog alledrie onze geknipte simkaarten laten vervangen door nieuwe drie in een simkaarten van simyo. dit omdat dit een beter ontvangst zou kunnen geven.
Hoi Sporanje,
Wat een vervelende situatie.
Heb je al geprobeerd om tijdelijk over te schakelen naar 2G? Zo kun je testen welk netwerk beter bereik geeft.
Omdat we verder alles geprobeerd hebben, ga ik je een netwerkklachtformulier per e-mail sturen.
Zouden jullie deze alle drie willen invullen en terugsturen? Dan zorg ik ervoor dat de formulieren bij KPN terecht komen.
Groetjes,
Sean
Wat een vervelende situatie.
Heb je al geprobeerd om tijdelijk over te schakelen naar 2G? Zo kun je testen welk netwerk beter bereik geeft.
Omdat we verder alles geprobeerd hebben, ga ik je een netwerkklachtformulier per e-mail sturen.
Zouden jullie deze alle drie willen invullen en terugsturen? Dan zorg ik ervoor dat de formulieren bij KPN terecht komen.
Groetjes,
Sean
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.