Skip to main content

.

Toestel: Apple IPhone 13

Vorige provider: KPN

Sinds overstap van KPN naar Simyo ervaar ik heel veel problemen met bellen en gebeld worden. 
Enkele seconden nadat een verbinding tot stand is gebracht, wordt de verbinding verbroken. In het scherm van mijn toestel staat dan: “Bellen mislukt”.

Hier heb ik sinds de overstap naar Simyo last van. Eerst dacht ik: aanloopprobleempje, maar inmiddels begint het uiterst irritant te worden en begin in spijt te krijgen van m’n overstap. 

Ik verneem graag van u. 

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Hoi ​@VosBM,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je problemen hebt met bellen en gebeld worden! 

Heb je dit bij elk telefoongesprek of bij bepaalde nummers? Heb je dit op elke locatie of op een specifieke plek? Je kan de simkaart even in een andere telefoon testen zodat we snel kunnen achterhalen waar het probleem zich bevindt. 

Voor nu heb ik de simkaart even gereset. Zou je de telefoon voor 10 minuten kunnen uitschakelen zodat de reset kan worden voltooid? 

Ik hoor graag of het hierna weer lukt met bellen.

Groetjes,
Amy

Dag VosBM en Amy,

Ik ervaar helaas soortgerelateerde klachten. Ik ben ook overgestapt van KPN naar Simyo en in eerste instantie ervaarde ik geen klachten. Maar ik merk dat ik sinds een tijdje de volgende klachten ervaar:

1. Bij inkomende oproepen wordt nadat ik opneem de verbinding gelijk verbroken. Ik had dat afgelopen week bij bijna elke inkomende oproep. Ik moet dan terugbellen, maar bij organisaties kom ik dan in het spraakbandje terecht en moet dus wachten tot ik weer teruggebeld wordt voor een volgende kans. Erg onhandig
  2. Soms zegt mijn vrouw dat ze me gebeld heeft, maar zie ik niet dat ik een gemiste oproep heb.
  3. Bij uitgaande gesprekken kan er soms geen verbinding tot stand gebracht worden. Het kost soms meerdere pogingen om iemand te bellen. Het duurt soms een minuut of langer voordat ik de wachttoon hoor.

Is er iets mis met mijn simkaart?
Ik gebruik een Xiaomi Mi 14T Pro.

Groet, Gert.

Hoi ​@GertvdKolk,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je deze klachten ervaart! 

Voor zover is er niks opmerkelijks te zien aan jouw aansluiting. Heb je de simkaart ook al eens in een andere telefoon getest? Zo kunnen we wellicht sneller achterhalen waar het probleem zich bevindt. 

Ik hoor het graag van je. 

Groetjes,
Amy

Reageer