Skip to main content

.

Sinds enkele weken ineens zeer slecht bereik en soms helemaal geen bereik en al helemaal geen 4g meer!
Hoi GeertR,



Welkom op forum.



Wat vervelend dat je slecht bereik hebt en soms ook geen 4G. Laten we kijken wat we hier aan kunnen doen!



Ik heb je simkaart gereset en daarmee opnieuw aangemeld op het netwerk. Om te kijken of het heeft gewerkt zul je even je toestel helemaal uit moeten zetten. Heb je dan nog geen goede verbinding? Probeer dan eens handmatig het KPN netwerk te selecteren. Dit doe je in de instellingen van je telefoon. Heeft het gewerkt?



Groetjes,

Caspar
Hallo Caspar,



Ik heb mijn telefoon inmiddels opnieuw opgestart maar helaas geen verbetering. Ik heb ook handmatig alle netwerken gezocht, KPN staat er niet tussen alleen Simyo. Als ik die selecteer krijg ik de melding dat ik al geregistreerd ben op dit netwerk maar helaas zonder noemenswaardig signaal, hiervoor moet ik naar buiten en dan is het nog minimaal!
Hoi GeertR,



Wat ontzettend vervelend dat je alsnog geen 4G-signaal kunt ontvangen! Je gaf eerder ook al aan dat het bereik over 't algemeen slecht was. Is dit nog steeds het geval? Merk je dit vooral binnenshuis, in je woonplaats, of echt overal?



Ik wil contact opnemen met de netwerkspecialisten hierover, maar dan ontvang ik graag een zo compleet mogelijk verhaal van jou. Als ik precies weet waar je deze problemen ervaart, dan kunnen zij mij gerichter vertellen wat er mis gaat.



Groetjes,

Jihane
Hallo Jihane,



Het signaal is inderdaad nog slecht, dan heb ik het inderdaad voornamelijk over mijn woonplaats. Het bereik is ook heel wisselend qua sterkte, in huis is uiteraard slechter dan buiten. Zoals ik al eerder meldde staat KPN ook niet in de lijst van beschikbare netwerken. Als ik de telefoon van mijn vrouw laat zoeken (ook een simyo abonnement), staat deze er wel tussen.Tot enkele weken geleden had ik ook 4g maar dit is sindsdien om een of andere reden niet meer mogelijk. Als dit in mijn woonplaats niet (meer) mogelijk is hoor ik dat liever gewoon dan kan ik het uitzetten, ik ga niet betalen voor iets wat niet mogelijk blijkt te zijn.
Hoi GeertR,



Dankjewel voor deze informatie! Ik zal morgen meteen contact opnemen met de netwerkspecialisten, en jou vervolgens laten weten wat zij vinden. Is het goed als ik je morgen nog een berichtje stuur?



Groetjes,

Jihane
Hoi Jihane,



Ja is goed ik hoor graag van je.
Hoi GeertR,



Dankjewel voor je geduld! 🙂 Ik heb zojuist contact gehad met de netwerkspecialisten. Zij vertelden mij dat er de laatste tijd problemen waren met de zendmasten in jouw omgeving, maar dat het vanmorgen opgelost is. Als het goed is, moet je nu dus weer bereik kunnen hebben. Wil je je toestel tien minuten uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk kun je dan wel gewoon bellen, SMS'en en internetten.



Laat je het mij weten?



Groetjes,

Jihane
Hallo Jihane,



Ik heb enkele dagen geleden mijn toestel zoals je beschreven hebt opnieuw opgestart. Het lijkt erop dat het bereik iets is verbeterd, in huis op mijn woonadres is het signaal nog niet al te best. In de tuin is het verbeterd maar 4g is nog steeds niet mogelijk.
Hoi GeertR,



Hmm... Wat vind je van het bereik? Je geeft aan dat het wel ietsjes verbeterd is, maar is het nog steeds onder de maat? Als dat het geval is, wil ik namelijk graag een netwerkonderzoek starten.



Laat je het me weten?



Groetjes,

Jihane
Hoi Jihane,



Ja bereik is inderdaad nog steeds onder de maat. Wat houdt dat netwerkonderzoek in en waarom wordt dat dan niet direct gedaan? Nu zijn we al een poosje heen en weer schrijven.
Hoi GeertR,



Goede vraag! Dat komt omdat we eerst álle andere opties willen nagaan. Uit een netwerkonderzoek komt ook niet altijd een conclusie met een oplossing, en natuurlijk willen wij zo oplossingsgericht als mogelijk is werken! Ik zal maandagochtend contact opnemen met de netwerkspecialisten, en dan laat ik jou per direct weten wat het resultaat is van dat gesprek! Vind je dat goed?



Groetjes,

Jihane

Reageer