.

Vraag

Waarom heb ik regelmatig wegvallende netwerkverbinding?

  • 19 July 2023
  • 6 reacties
  • 78 Bekeken

Badge

Ik ben vandaag overgezet naar Simyo. Dat is allemaal prima gegaan, maar ik merk dat de verbinding met het netwerk een stuk slechter is dan wat ik had (overgestapt van HollandsNieuwe).

Ik dacht met het KPN netwerk goed te zitten, maar heb vandaag op diverse plekken, waaronder mijn werk, geen service. Dit was tot de overstap nooit een probleem.

Ik heb een eSim, woonachtig in Lelystad, en maak gebruik van een iPhone 12 Pro. Volgens de dekkingskaart zou er hier voldoende verbinding moeten zijn.

Ik heb voor het eerst eens gekozen voor een Sim only voor 24 maanden, ipv maandelijks opzegbaar, maar maak me nu toch wel wat zorgen over mijn bereikbaarheid.

Is dit voor deze regio een bekend probleem? Kan ik zelf nog iets aan de instellingen doen om ervoor te zorgen dat ik overal, ook in binnenlocaties, bereikbaar ben?


6 reacties

Reputatie 7

Eveneens woonachtig in Lelystad en herken dit niet. Overal waar ik kom volledige dekking. Wel bestaat er op de weg naar Dronten op een punt mindere dekking. Ook op de dijk tussen Almere-Poort en Almere kn de verbinding weg vallen. Maar nu gaan we wel off-topic. Kortom, in Lelystad geen klachten.

Edit: wat wel eens wil helpen is je telefoon uit te zetten, even wachten, een paar minuten, om deze daarna weer aan te zetten. Dan wordt de simkaart weer opnieuw op het netwerk aangemeld.

@Ycnan 

Bij een koop op afstand wat bij een virtuele provider als Simyo zo is heb je altijd een bedenktijd. Dus ik raadt je aan om daar indien nodig aan te denken.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Ycnan,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je niet goed bereik hebt!

Ik heb je eSIM zojuist opnieuw aangemeld aan ons netwerk. Zou je je telefoon voor 15 minuten uit kunnen schakelen zodra je dit leest? Ik hoor dan graag van je of dit heeft geholpen :).

Bedankt voor de reacties @Friesian en @RicoK!

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Ik heb dat gedaan, ik zal even kijken of dat idd verbetering biedt, bedankt!

Badge

Ik heb nog steeds met regelmaat geen goede telefonische verbinding. Ik heb bellen over wifi in- en uitgeschakeld, maar het werkt op bepaalde locaties echt bedroevend en krijg dan regelmatig te horen dat ik wegval/slecht te verstaan ben. Op mijn werk heb ik standaard telefonisch geen bereik, bellen over wifi werkt ook dan niet goed. 
 

met regelmaat, nu ook thuis, heb ik slechts 1 soms 2 streepjes bereik. 
 

Heb jaren sim only maandelijks opzegbaar gehad, dacht er goed aan te doen om eens voor een langere tijd een contract aan te gaan bij Simyo, omdat die via het KPN netwerk werkt, maar ik heb toch wel wat spijt inmiddels dat ik dit gedaan heb. 
 

het is echt super vervelend dat ik gewoon nooit zeker weet of ik goed bereikbaar ben of niet. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ycnan,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je nog steeds vaak slecht bereik hebt! Ik wil dit graag laten onderzoeken door onze Netwerk Specialist. Zou je via deze link 3 speedtests kunnen uitvoeren op verschillende locaties? Hiervan kan je dan een screenshot maken en mailen naar webcare@simyo.nl met jouw bijbehorende 06-nummer en persoonlijke gegevens. Bij elke screenshot is het noodzakelijk dat je de locatie, datum en tijdstip van testen vermeldt, dit kan het onderzoek versnellen. Ook als je een telefoongesprek voert en je krijgt te horen dat je slecht bent te verstaan kan je hiervan ook de locatie, datum en tijdstip noteren en in de e-mail vermelden. 

Zodra wij deze gegevens binnen hebben zal ik dit delen met de Netwerk Specialist.

Alvast bedankt! 

Groetjes,
Amy

Reageer