Skip to main content
Hallo,



ik heb binnenshuis geen of bijna geen bereik. Om te bellen moet ik naar boven lopen. Soms mis ik oproepen omdat ik helemaal geen bereik heb, en krijg ik uren later een sms dat ik weer eens een telefoontje heb gemist. In juni werd mij verteld dat KPN een nieuw UMTS netwerk uit zou rollen, daar heb ik tot op heden niets van vernomen. Om over mobiel internet maar te zwijgen.... Het ligt niet aan mijn telefoon, ook anderen hebben er last van in mijn woning, en in de hele buurt. Vind het toch wel waardeloos dat ik ergens voor betaal waar ik thuis niet of nauwelijks gebruik van kan maken. Mijn postcode is: 9472 xd. Gaat er bij KPN nog iets veranderen? Of blijft het hier gewoon beroerd?



bvd
Hoi Albert88,



Ik heb dit topic met je vraag even in het subforum Bellen gezet. Andere forumbezoekers met eenzelfde vraag kunnen zo makkelijker hun antwoord vinden.



Dit bericht lijkt erg veel op je vorige bericht van een half jaar geleden.

Helaas zal het antwoord daar ook erg veel op lijken.

De aanleg van het UMTS 900 netwerk gaat minder snel dan aanvankelijk gehoopt en verwacht.



2G en 4G daarentegen horen wel goed te zijn bij jou, maar ik kan me voorstellen dat je 2G te langzaam vind voor internet en geen zin hebt in de €5 per maand extra voor 4G (moet je telefoon ook net 4G ready zijn).



Het zal dus bij je laatste veronderstelling blijven, het wordt vooralsnog niet beter dan het nu is.



Wat we zouden kunnen doen is een netwerkklacht bij KPN indienen. Daarmee maak je je probleem net even wat dringender en komt het wat 'hogerop' terecht. Hiervoor kun je een vragenlijst invullen. Als je dat wilt, kan ik je die mailen.



Laat je het even weten?

Sinds onderhoud zendmasten in postcodegebied 4587 (Kloosterzande) al wekenlang bijna geen bereik meer, meestal 1, soms 2 streepjes. Voordat dit onderhoud plaats vond altijd prima bereik. 

Ook buiten postcodegebied volledig bereik. 

Mijn toestel kan 5G, maar in deze uithoek is dat nog niet mogelijk,  dus 4G was het hoogst haalbare. 

Nu heb ik de netwerkmodus op 2G gezet, volledig bereik,  maar erg traag. 

Mijn klacht heb ik ook al op het kpn forum gezet, maar daar kunnen/willen ze me niet helpen omdat ik daar geen gsm abonnement heb, maar volgens mij ligt het probleem bij de zendmast(en) en die zijn van de kpn.

Hopelijk kan iemand mij helpen of dit doorspelen naar kpn.

Met vr. groet 


Hoi @Kitty b,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me goed voorstellen dat het lastig is dat je al wekenlang slecht bereik hebt in je postcodegebied! Ik heb een reset uitgevoerd op je simkaart, dit wilt zeggen dat je simkaart opnieuw verbinding maakt met het netwerk. Zou je je telefoon nog even uit kunnen schakelen voor 15 minuten als je dit leest? Dit is om de reset te voltooien. 

Mocht dat niet helpen dan wil ik graag een netwerkklacht indienen. Hiervoor wil ik je vragen om mij een privé bericht te sturen met je 06-nummer en e-mailadres. Ik zal dan per mail een bijlage opsturen met een vragenlijst. Als je deze hebt ingevuld kun je deze terug mailen naar ons, wij sturen dit dan door naar KPN. Zij kunnen dan onderzoek starten en kijken wat er aan de hand is.

Groetjes, 
Roeqajja


Reageer