Skip to main content

.

Toen ik in mijn verbruik rondkeek zag ik dat ik buiten mijn bundel een smsje had verstuurd, terwijl ik dat niet gedaan heb - ik heb juist expres gewacht met bellen, smsen en internet tot mijn nieuwe bundel in ging.



Het gaat om een bericht dat is verstuurd op 14 januari 2017 om 21:39 uur, naar nummer 061755****; een nummer wat ik niet eens ken. Het bericht zelf kan ik ook nergens vinden.



Toen ik op Google ernaar zocht zag ik dat een ander topic hier hetzelfde probleem had: https://forum.simyo.nl/sms-mms-61/waar-komt-sms-bericht-vandaan-36812



Wat zou ik hier het beste aan kunnen doen?
Hoi VE1988,



Welkom op 't forum :)



Wat vervelend dat er een sms'je in rekening is gebracht waar je niet van bewust was dat het verstuurd was.



Ik zal het sms'je vergoeden voor je. Ik zie wel dat je rond dat tijdstip ook internet hebt verbruikt. De simkaart was op dat moment dus actief en rond die tijd is er een sms'je verstuurd. Als ik het zo bekijk lijkt dit nog wel te kloppen.



Ik heb onze netwerkspecialisten gebeld, maar ook zij konden niet zien wat voor sms'je dat was. Het zag er voor hen uit als een normaal sms'je. Zie jij echt niks terug in je 'verzonden berichten'?



Als je toch nog twijfels hebt bij dat nummer, kan je ook altijd proberen om het te bellen. Misschien krijg je zo antwoord op de vraag van wie dat nummer is.



Heb je hier nog vragen over?



Groetjes,

Caspar
Ik vind het nogal apart dat 2 verschillende klanten een sms hebben staat in hun verbruik die zij beide niet kunnen verklaren. Het maakt het nog vreemder dat het nummer, waarnaartoe is gesmst zou zijn, identiek is.
@Caspar: Bedankt voor je antwoord! Ik kon het bericht naar dat nummer inderdaad niet vinden. Het internetverbruik klopt wel, want dat gebeurde terwijl ik mijn nieuwe telefoon aan het instellen was. Toen ik het nummer op Google opzocht werd het door sommige websites geclassificeerd als potentieel gevaarlijk, dus ik durf het niet te bellen. Voor de zekerheid heb ik het nummer overal geblokkeerd.



@Raytje: Juist omdat er nog iemand was die dit probleem had vond ik inderdaad het erg verdacht en besloot ik om hulp te vragen. Hopelijk is dit de laatste keer dat het iemand overkomt. 🙂
Hoi VE1998,



Laten we inderdaad hopen dat dit nu niet meer voorkomt 🙂 Mocht dat onverhoopt toch nog wel gebeuren, dan kun je altijd contact met ons opnemen.



Laat je het ook weten als je vragen hebt over iets anders?



@ Raytje, precies! Voor nu lijkt het niet meer te gebeuren, maar we houden onze ogen open.



Groetjes,

Jihane
Ik heb precies hetzelfde. ook precies hetzelfde nummer. en geen idee waar het vandaan komt.

Ik kan het inderdaad ook nergens terug vinden maar staat wel bij mij afgeschreven.
Hoi Floki,



Welkom op het forum! :)



Wat stom dat jij ook een sms'je naar dit nummer terugziet in je verbruik. Ik ga ook bij jou dit sms'je vergoeden.



We gaan de sms'jes naar dit nummer in de gaten houden, want jij bent al de 3e klant waarbij bekend is dat dit is gebeurd. Dus als je dit nummer (weer) terug ziet in je verbruik, horen we dat graag!



Vind je dit een goede oplossing?



Groetjes,

Samantha
Beste Samantha,



Ik vind dit een goede oplossing.

Alvast bedankt!
Hoi Floki,



Mooi dat je het een goede oplossing vindt! Graag gedaan namens Samantha :$



Groetjes,

Caspar

Reageer