.

Beantwoord

Waarom heb ik in mijn dualsim-telefoon met de ene simkaart slechter bereik dan de ander?

  • 25 March 2018
  • 3 reacties
  • 1008 Bekeken

Al jaren naar tevredenheid een Simyo prive abonnement met zeer goed bereik in een dual sim apparaat.
Recentelijk mijn werkabonnement ook omgezet naar Simyo. Dit nummer heeft echter een veel slechter bereik dan mijn prive nummer! Vandaag naar Belgie en op mijn werk nummer behoorlijke tijd geen bereik gehad.

Ik heb al een keer van simkaart slot gewijzigd. Het had gekund dat het ene sim slot beter werkt dan het andere. Maakt niks uit.

Het lijkt net dat het laatst afgesloten abonnement op mijn werknummer op een andere netwerk sit dan het prive abonnement dat ik al jaren heb.. afgesloten abonnement is een abonnement met onbeperkt bellen en 4gb internet. Geen goedkoop simpel abonnement dus!

Weet iemand raad?
icon

Beste antwoord door franswon 25 March 2018, 21:48

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi dualsim,

Ik heb ook een dual-sim toestel met 2 simkaarten (S7-duos), slot 2 geeft bijna altijd 1 streepje meer, hier zit mijn Belgische simkaart in. Beide simkaarten maken gebruik van het KPN-netwerk hier.
In de praktijk merk ik geen verschil in dekking, alleen ik kan met deze telefoon op slechts 1 slot 4G inschakelen, het andere slot wordt dan 3G of 2G, ik merk wel dat de signaalsterkte op 3G beter is dan 4G, 1 streepje meer.
Misschien dat het helpt om met de instellingen van 4G/3G te spelen of dit verbetering geeft, in de praktijk heb ik weinig last, ik haal zelfs 4G+ binnenshuis ook al staan er maar 1 of 2 streepjes signaalsterkte. OpenSignal geeft met 2 streepjes nog 65% signaal.
Hoi Dualsim - @Dualsim

Om beter met je te kunnen meedenken graag wat extra informatie. Welk merk en type telefoon heb je?
4G ondersteuning door toestel?
Is het een dual-sim standby telefoon of een dual-sim active?

Fijne avond nog ! 😎
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Dualsim,

Welkom op het Simyo Forum! Wat onhandig dat je in België geen goed bereik hebt gehad met je tweede Simyo-simkaart.

Ik kan me voorstellen dat je je afvraagt hoe dit kan. Om na te gaan of er iets niet goed staat met je aansluiting, wil ik graag even meekijken. Zo kan ik bijvoorbeeld ook een reset uitvoeren op de simkaart met de problemen, zodat deze helemaal opnieuw wordt aangemeld bij een netwerk.

Kun je mij in een privébericht het 06-nummer sturen waar het precies om gaat? Dan kijk ik met je mee, goed?

Groetjes,
Els

Reageer