Skip to main content
Vraag

Waarom heb ik geen verbinding in Noorwegen?

• June 29, 2025
  • 5 reacties
  • 86 Bekeken

Na een herstart van de telefoon is er geen verbinding meer in Noorwegen. Handmatige selectie toont Telenor, ice.net en Telia N. Registratie met Telenor en ice.net worden geweigerd, De registratie met Telia N wordt geaccepteerd maar geeft, ondanks de 4 streepjes van de ontvangst “No Service”. Wat zijn de opties nu?

5 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • June 29, 2025

Beste ​@NJH , zie onderstaande link voor aanvullende info:

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-doet-het-niet

Mocht het nog niet lukken, kun je eventueel vandaag tot 17u00 WhatsAppen via onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes

• auteur
  • Beginner
  • June 29, 2025

Nog steeds geen verbinding mogelijk. Ook niet op een andere locatie (in een zeer toeristische omgeving). Welke roaming provider moet ik kiezen? Telia N is de enige ie iets lijkt te doen maar de telefoon meldt No service.

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • June 29, 2025

Nog steeds geen verbinding mogelijk. Ook niet op een andere locatie (in een zeer toeristische omgeving). Welke roaming provider moet ik kiezen? Telia N is de enige ie iets lijkt te doen maar de telefoon meldt No service.

Ik ben ook maar gewoon klant van Simyo (al heel wat jaren) maar ik kan twee dingen suggereren: 1. Als jouw simkaart al vrij oud is moet je een nieuwe aanvragen (is gratis); 2. een reset van de simkaart wil vaak helpen, dit moet door een medewerker van Simyo gedaan worden. Een moderator van dit forum kan dit doen, die zal zich morgen melden.

• auteur
  • Beginner
  • June 29, 2025

Dank je voor je reactie. Ik ben inmiddels met Simyo aan het Whatsappen. De Simkaart is nog geen twee jaar oud. De klantenservice heeft me de APN instellingen laten wijzigen (hoewel Internet bij Simyo is gedisabled) en dat heeft me een paar minuten verbinding opgeleverd (zowel bellen als gebeld worden). Net toen ik dacht dat het werkte was de status van de telefoon (nu zowel bij Telia N als Telenor) weer “No service”. Wellicht kan een reset van de sim helpen een andere sim van Simyo lijkt wel te werken.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • June 30, 2025

Hoi ​@NJH,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen bereik hebt in Noorwegen!

Voor nu heb ik een reset uitgevoerd op de dataroaming van jouw aansluiting. Zou je de telefoon voor 10 minuten kunnen uitschakelen zodat de reset kan voltooien? Mocht je hierna nog steeds geen service hebben zou je dan wellicht de simkaart in een andere telefoon kunnen testen? Zo kunnen we sneller achterhalen waar het probleem zich bevindt.

Bedankt voor jullie reacties! ​@Scotsman en ​@JanD 

Groetjes,
Amy