De laatste weken veel last van nauwelijks tot geen ontvangst en dan staat de telefoon ingesteld op GSM (2G), op het dekkingskaartje zie ik ook wel dat wij net op een grens gebied zitten maar dit probleem hebben we nog niet eerder gehad.
Je zit op de bank met de telefoon in je handen en je kijkt naar bereik dan gaat hij van 3 streepjes naar 1 of in ergste geval je krijgt een rood kruisje in beeld.
Ik denk zelf dat het sinds een week of 4 is?
Om uit te sluiten dat het aan m,n telefoon ligt wilde ik die van m,n vriendin gebruiken die overigens ook Simyo heeft maar die heeft hetzelfde probleem?
Bladzijde 1 / 1
Hoi RonaldJ, welkom op het Simyo forum :)
Er waren op jouw postcode inderdaad wat problemen met het 2G/GSM netwerk. Ik heb net contact gehad met een netwerkspecialist en deze wist me te vertellen dat die problemen nét opgelost zijn.
Kun je me laten weten of dat klopt?
Er waren op jouw postcode inderdaad wat problemen met het 2G/GSM netwerk. Ik heb net contact gehad met een netwerkspecialist en deze wist me te vertellen dat die problemen nét opgelost zijn.
Kun je me laten weten of dat klopt?
Hallo Ernst,
Gisteravond viel mij op dat wij ineens weer 4 streepjes ontvangst hadden
Toen
http://img.photobucket.com/albums/v105/RonaldJ/Screenshot_2014-08-04-12-34-27.png
Nu
http://img.photobucket.com/albums/v105/RonaldJ/Screenshot_2014-08-05-13-41-01.png
Hoop dat we nu weer normaal ontvangst houden.
Jammer trouwens dat je hier zo omslachtig een afbeelding kunt plaatsen terwijl je zoveel kunt bereiken met een plaatje bij een praatje :rolleyes:
Bedankt voor je reactie
Gisteravond viel mij op dat wij ineens weer 4 streepjes ontvangst hadden
Toen
http://img.photobucket.com/albums/v105/RonaldJ/Screenshot_2014-08-04-12-34-27.png
Nu
http://img.photobucket.com/albums/v105/RonaldJ/Screenshot_2014-08-05-13-41-01.png
Hoop dat we nu weer normaal ontvangst houden.
Jammer trouwens dat je hier zo omslachtig een afbeelding kunt plaatsen terwijl je zoveel kunt bereiken met een plaatje bij een praatje :rolleyes:
Bedankt voor je reactie
Hoi RonaldJ,
Wat goed om te zien dat je op dit moment weer verbinding hebt! Je hebt wel gelijk over het sharen van foto's, zoals je hier ziet is dit natuurlijk heel gedetailleerd! Ik zal eens voor je vragen of dit eventueel verbeterd/versimpeld kan worden op het Simyo forum 🙂
Mocht er verandering in je verbinding komen, laat het ons dan meteen weten 🙂 Trekken we gelijk bij KPN aan de bel!
Wat goed om te zien dat je op dit moment weer verbinding hebt! Je hebt wel gelijk over het sharen van foto's, zoals je hier ziet is dit natuurlijk heel gedetailleerd! Ik zal eens voor je vragen of dit eventueel verbeterd/versimpeld kan worden op het Simyo forum 🙂
Mocht er verandering in je verbinding komen, laat het ons dan meteen weten 🙂 Trekken we gelijk bij KPN aan de bel!
Klopt het dat er wederom problemen zijn met het netwerk?
Ben niet tot nauwelijks bereikbaar, vriendin heeft ook problemen met Simyo netwerk.
Telefoon uitschakelen en weer inschakelen helpt soms
Ben niet tot nauwelijks bereikbaar, vriendin heeft ook problemen met Simyo netwerk.
Telefoon uitschakelen en weer inschakelen helpt soms
Mooi dat je nu een bestandje kunt toevoegen
Hoi RonaldJ,
Goed om je terug te zien op het Forum. Al is de reden niet zo fijn!
Balen dat je opnieuw geen netwerk hebt 😞 Allereerst heb ik jouw simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk door middel van een reset. Om deze reset af te ronden, wil ik je vragen om jouw telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Wil je testen of het hierna weer werkt zoals het hoort?
Daarnaast wil ik graag weten of je dit alleen op je thuislocatie hebt. Je geeft aan dat ook jouw vriendin last heeft van deze problemen. Is dit op dezelfde locatie?
Mocht de reset het probleem hebben opgelost, dan wil ik dit ook graag voor je vriendin regelen. Houd je mij op de hoogte?
Groetjes,
Angela
Goed om je terug te zien op het Forum. Al is de reden niet zo fijn!
Balen dat je opnieuw geen netwerk hebt 😞 Allereerst heb ik jouw simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk door middel van een reset. Om deze reset af te ronden, wil ik je vragen om jouw telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Wil je testen of het hierna weer werkt zoals het hoort?
Daarnaast wil ik graag weten of je dit alleen op je thuislocatie hebt. Je geeft aan dat ook jouw vriendin last heeft van deze problemen. Is dit op dezelfde locatie?
Mocht de reset het probleem hebben opgelost, dan wil ik dit ook graag voor je vriendin regelen. Houd je mij op de hoogte?
Groetjes,
Angela
We zijn weer een aantal maanden verder.
De reset heeft een paar dagen geholpen helaas.
Heb destijds i.v.m. een nieuwe telefoon een nieuwe nano simkaart aangevraagd en ben bang dat deze de problemen geeft.
Heb van de week, omdat ik toch de twijfels had over de dekking van KPN hier een T-mobile prepaid simkaart gehaald en deze blijft normaal betreft ontvangst op 3G in huis in tegenstelling van de oude situatie dat ik hem thuis op 2G moest zetten om ontvangst te behouden.
Heb jullie simkaart in m,n oude telefoon gedaan en de problemen waren er weer direct dus geen tot weinig bereik op 3G binnenshuis. Ook met 2G heeft hij de neiging soms weg te vallen (beide telefoons)
Dus denk dat de telefoon gewoon goed is en het probleem in de nano simkaart zit
Overigens, mijn vriendin heeft geen problemen meer met haar telefoon betreft ontvangst
De reset heeft een paar dagen geholpen helaas.
Heb destijds i.v.m. een nieuwe telefoon een nieuwe nano simkaart aangevraagd en ben bang dat deze de problemen geeft.
Heb van de week, omdat ik toch de twijfels had over de dekking van KPN hier een T-mobile prepaid simkaart gehaald en deze blijft normaal betreft ontvangst op 3G in huis in tegenstelling van de oude situatie dat ik hem thuis op 2G moest zetten om ontvangst te behouden.
Heb jullie simkaart in m,n oude telefoon gedaan en de problemen waren er weer direct dus geen tot weinig bereik op 3G binnenshuis. Ook met 2G heeft hij de neiging soms weg te vallen (beide telefoons)
Dus denk dat de telefoon gewoon goed is en het probleem in de nano simkaart zit
Overigens, mijn vriendin heeft geen problemen meer met haar telefoon betreft ontvangst
Goed om je terug te zien op het Forum. Al is de reden niet zo fijn!
Balen dat je opnieuw geen netwerk hebt 😞 Allereerst heb ik jouw simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk door middel van een reset. Om deze reset af te ronden, wil ik je vragen om jouw telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Wil je testen of het hierna weer werkt zoals het hoort?
Daarnaast wil ik graag weten of je dit alleen op je thuislocatie hebt. Je geeft aan dat ook jouw vriendin last heeft van deze problemen. Is dit op dezelfde locatie?
Mocht de reset het probleem hebben opgelost, dan wil ik dit ook graag voor je vriendin regelen. Houd je mij op de hoogte?
Groetjes,
Angela
Weet niet als onderstaande bij jullie binnen kwam dus bij deze
Je hebt een test gedaan met een ander netwerk maar wat komt in beeld bij bijvoorbeeld de Hema? Dat zou mij ook benieuwen. (Ook KPN)
Dat ik al €10,- uit trek om wat te proberen vindt ik meer als genoeg ;-)
Wilde uitsluiten dat het aan de telefoon lag en heb nu m,n antwoord.
Het is namelijk begonnen met m,n nieuwe telefoon en dus tevens nieuwe nano simkaart.
Ik merk het ook goed in de auto met de bluetooth module achter de orginele radio,deze geeft nagenoeg geen ontvangst terwijl m,n vriendin met haar Simyo volop ontvangst heeft en dus goed verstaanbaar is terwijl het bij mij lijkt alsof ik in de kofferbak lig ;-)
Je hebt een test gedaan met een ander netwerk maar wat komt in beeld bij bijvoorbeeld de Hema? Dat zou mij ook benieuwen. (Ook KPN)
Wilde uitsluiten dat het aan de telefoon lag en heb nu m,n antwoord.
Het is namelijk begonnen met m,n nieuwe telefoon en dus tevens nieuwe nano simkaart.
Ik merk het ook goed in de auto met de bluetooth module achter de orginele radio,deze geeft nagenoeg geen ontvangst terwijl m,n vriendin met haar Simyo volop ontvangst heeft en dus goed verstaanbaar is terwijl het bij mij lijkt alsof ik in de kofferbak lig ;-)
Dan lijkt het er op dat er software-/hardwarematig iets niet goed is met de telefoon. Een controle bij waar de telefoon is aangeschaft lijkt me een goede keuze om te beginnen.
Een simkaart ansich doet niks dat is in mijn optiek een doorgeefluik, het is de telefoon die opdrachten geeft of jij dus.:)
Omdat je aangaf dat je in huis met het andere netwerk een beter 3G ontvangst hebt kan er verschil zijn door afstand masten, apparatuur op masten...
Suuk 6.
@moderator
Uit interesse wanneer worden gemiddeld genomen de masten voorzien van nieuwe apparatuur?
Een simkaart ansich doet niks dat is in mijn optiek een doorgeefluik, het is de telefoon die opdrachten geeft of jij dus.:)
Omdat je aangaf dat je in huis met het andere netwerk een beter 3G ontvangst hebt kan er verschil zijn door afstand masten, apparatuur op masten...
Suuk 6.
@moderator
Uit interesse wanneer worden gemiddeld genomen de masten voorzien van nieuwe apparatuur?
Ho hier maak ik een denkfout. Tis niet de telefoon. Zou het kunnen dat het de zendmast ook is ? ,Dus afstand en/of zendapparatuur? En bluetooth kan te make hebben met een telefoon gerelateerd probleem i.c.m. bluetooth systeem auto.
Dan zou m,n vriendin ook problemen moeten hebben met Simyo betreft ontvangst
Op diverse forums kom je problemen tegen met simkaarten
Het zou kunnen liggen aan de zendmast maar dan zouden er meer klachten moeten zijn, en dekkingsgebied is goed hier.
Dan lijkt het er op dat er software-/hardwarematig iets niet goed is met de telefoon. Een controle bij waar de telefoon is aangeschaft lijkt me een goede keuze om te beginnen.
Een simkaart ansich doet niks dat is in mijn optiek een doorgeefluik, het is de telefoon die opdrachten geeft of jij dus.:)
Omdat je aangaf dat je in huis met het andere netwerk een beter 3G ontvangst hebt kan er verschil zijn door afstand masten, apparatuur op masten...
Suuk 6.
@moderator
Uit interesse wanneer worden gemiddeld genomen de masten voorzien van nieuwe apparatuur?
Op diverse forums kom je problemen tegen met simkaarten
Het zou kunnen liggen aan de zendmast maar dan zouden er meer klachten moeten zijn, en dekkingsgebied is goed hier.
Een simkaart ansich doet niks dat is in mijn optiek een doorgeefluik, het is de telefoon die opdrachten geeft of jij dus.:)
Omdat je aangaf dat je in huis met het andere netwerk een beter 3G ontvangst hebt kan er verschil zijn door afstand masten, apparatuur op masten...
Suuk 6.
@moderator
Uit interesse wanneer worden gemiddeld genomen de masten voorzien van nieuwe apparatuur?
Betreft bluetooth, met T-mobile erin volop ontvangst.
En telefoon van m,n vriendin met Simyo geeft ook volop ontvangst
Ho hier maak ik een denkfout. Tis niet de telefoon. Zou het kunnen dat het de zendmast ook is ? ,Dus
afstand en/of zendapparatuur? En bluetooth kan te make hebben met een telefoon gerelateerd probleem i.c.m. bluetooth systeem auto.
En telefoon van m,n vriendin met Simyo geeft ook volop ontvangst
afstand en/of zendapparatuur? En bluetooth kan te make hebben met een telefoon gerelateerd probleem i.c.m. bluetooth systeem auto.
Lezen de moderators mee of zijn ze niet thuis?
Hoi RonaldJ,
Sorry voor de late reactie! Dat is niet onze bedoeling geweest.
We behandelen de klantvragen altijd op datum. De vragen die het langst geleden gesteld zijn, pakken we natuurlijk als eerste op. Omdat jij met Friesian aan de praat bent geraakt, schoof het topic steeds een dag op. Dit heb ik helaas niet op tijd in de gaten gehad. Sorry!
Het is natuurlijk erg vervelend dat het probleem nog steeds loopt. Je geeft aan dat jouw vriendin ook Simyo gebruikt en wel gewoon goed bereik heeft. Ben je in de mogelijkheid om haar simkaart eens te testen in jouw telefoon en jouw simkaart in die van haar? Zo weten we zeker dat de simkaart in dit geval de boosdoener is. Ik zorg er dan voor dat er zo snel mogelijk een nieuwe simkaart naar je opgestuurd wordt.
@Friesian (zie je, ik kan het wel ;)) Heel erg bedankt voor je hulp. Wat betreft je vraag over het voorzien van nieuwe apparatuur op de masten, geen idee! Dit ga ik voor je navragen. Omdat ik niet precies weet waar ik hiervoor moet zijn, kan het iets langer duren voordat ik een antwoord heb.
Groetjes,
Angela
Sorry voor de late reactie! Dat is niet onze bedoeling geweest.
We behandelen de klantvragen altijd op datum. De vragen die het langst geleden gesteld zijn, pakken we natuurlijk als eerste op. Omdat jij met Friesian aan de praat bent geraakt, schoof het topic steeds een dag op. Dit heb ik helaas niet op tijd in de gaten gehad. Sorry!
Het is natuurlijk erg vervelend dat het probleem nog steeds loopt. Je geeft aan dat jouw vriendin ook Simyo gebruikt en wel gewoon goed bereik heeft. Ben je in de mogelijkheid om haar simkaart eens te testen in jouw telefoon en jouw simkaart in die van haar? Zo weten we zeker dat de simkaart in dit geval de boosdoener is. Ik zorg er dan voor dat er zo snel mogelijk een nieuwe simkaart naar je opgestuurd wordt.
@Friesian (zie je, ik kan het wel ;)) Heel erg bedankt voor je hulp. Wat betreft je vraag over het voorzien van nieuwe apparatuur op de masten, geen idee! Dit ga ik voor je navragen. Omdat ik niet precies weet waar ik hiervoor moet zijn, kan het iets langer duren voordat ik een antwoord heb.
Groetjes,
Angela
Ik ben er ondertussen helemaal klaar mee en heb elders een nieuw contract afgesloten.
Ook bij de nieuwe telefoon wederom problemen met ontvangt met de nano simkaart van Simyo.
Nu is het wel duidelijk toch dat het in de simkaart zit zoals ik in m,n eerste (recente)bericht aan jullie probeerde
duidelijk te maken?
Ik had zelfs al aangegeven wat ik allemaal gedaan/geprobeerd had maar toch komen jullie met vragen/suggesties
die uit mijn berichten te herleiden waren.
Heb best wel wat geduld maar het houdt een keer op,misschien volgende keer eerst een paar keer een bericht goed
doorlezen alvorens een vraag te stellen.
Hoi RonaldJ,
Sorry voor de late reactie! Dat is niet onze bedoeling geweest.
We behandelen de klantvragen altijd op datum. De vragen die het langst geleden gesteld zijn, pakken we natuurlijk als eerste op. Omdat jij met Friesian aan de praat bent geraakt, schoof het topic steeds een dag op. Dit heb ik helaas niet op tijd in de gaten gehad. Sorry!
Het is natuurlijk erg vervelend dat het probleem nog steeds loopt. Je geeft aan dat jouw vrienden ook Simyo gebruikt en wel gewoon goed bereik heeft. Ben je in de mogelijkheid om haar simkaart eens te testen in jouw telefoon en jouw simkaart in die van haar? Zo weten we zeker dat de simkaart in dit geval de boosdoener is. Ik zorg er dan voor dat er zo snel mogelijk een nieuwe simkaart naar je opgestuurd wordt.
@Friesian (zie je, ik kan het wel ;)) Heel erg bedankt voor je hulp. Wat betreft je vraag over het voorzien van nieuwe apparatuur op de masten, geen idee! Dit ga ik voor je navragen. Omdat ik niet precies weet waar ik hiervoor moet zijn, kan het iets langer duren voordat ik een antwoord heb.
Groetjes,
Angela
Ook bij de nieuwe telefoon wederom problemen met ontvangt met de nano simkaart van Simyo.
Nu is het wel duidelijk toch dat het in de simkaart zit zoals ik in m,n eerste (recente)bericht aan jullie probeerde
duidelijk te maken?
Ik had zelfs al aangegeven wat ik allemaal gedaan/geprobeerd had maar toch komen jullie met vragen/suggesties
die uit mijn berichten te herleiden waren.
Heb best wel wat geduld maar het houdt een keer op,misschien volgende keer eerst een paar keer een bericht goed
doorlezen alvorens een vraag te stellen.
Sorry voor de late reactie! Dat is niet onze bedoeling geweest.
We behandelen de klantvragen altijd op datum. De vragen die het langst geleden gesteld zijn, pakken we natuurlijk als eerste op. Omdat jij met Friesian aan de praat bent geraakt, schoof het topic steeds een dag op. Dit heb ik helaas niet op tijd in de gaten gehad. Sorry!
Het is natuurlijk erg vervelend dat het probleem nog steeds loopt. Je geeft aan dat jouw vrienden ook Simyo gebruikt en wel gewoon goed bereik heeft. Ben je in de mogelijkheid om haar simkaart eens te testen in jouw telefoon en jouw simkaart in die van haar? Zo weten we zeker dat de simkaart in dit geval de boosdoener is. Ik zorg er dan voor dat er zo snel mogelijk een nieuwe simkaart naar je opgestuurd wordt.
@Friesian (zie je, ik kan het wel ;)) Heel erg bedankt voor je hulp. Wat betreft je vraag over het voorzien van nieuwe apparatuur op de masten, geen idee! Dit ga ik voor je navragen. Omdat ik niet precies weet waar ik hiervoor moet zijn, kan het iets langer duren voordat ik een antwoord heb.
Groetjes,
Angela
Hi RonaldJ,
Vervelend dat het zo gelopen is! Je hebt inderdaad allerlei testjes gedaan: je hebt een T-Mobile simkaart in jouw toestel gestopt, en je eigen simkaart ook in een andere telefoon gedaan. Op die manier heb je geconcludeerd dat het probleem bij je simkaartje ligt. Ik heb net even overlegd met Angela, en ze heeft dat laatst even over het hoofd gezien. Onze excuses daarvoor! De insteek van haar suggestie om de simkaart van je vriendin in jouw toestel te proberen, was echter bedoeld om zekerheid te bieden dat het probleem ligt bij jouw toestel in combinatie met het Simyo-netwerk. Het feit dat T-Mobile het wél doet met jouw toestel, zegt nog niet dat een andere Simyo-simkaart het ook zou doen ;)
Jammer om te horen dat je een nieuwe provider hebt gevonden! Mocht je ooit besluiten om terug te keren, verwelkomen we je met open armen.
Hopelijk tot snel!
Groetjes,
Jihane
Vervelend dat het zo gelopen is! Je hebt inderdaad allerlei testjes gedaan: je hebt een T-Mobile simkaart in jouw toestel gestopt, en je eigen simkaart ook in een andere telefoon gedaan. Op die manier heb je geconcludeerd dat het probleem bij je simkaartje ligt. Ik heb net even overlegd met Angela, en ze heeft dat laatst even over het hoofd gezien. Onze excuses daarvoor! De insteek van haar suggestie om de simkaart van je vriendin in jouw toestel te proberen, was echter bedoeld om zekerheid te bieden dat het probleem ligt bij jouw toestel in combinatie met het Simyo-netwerk. Het feit dat T-Mobile het wél doet met jouw toestel, zegt nog niet dat een andere Simyo-simkaart het ook zou doen ;)
Jammer om te horen dat je een nieuwe provider hebt gevonden! Mocht je ooit besluiten om terug te keren, verwelkomen we je met open armen.
Hopelijk tot snel!
Groetjes,
Jihane
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.