Beste forum-leden,
Sinds enkele maanden heb ik een slimme deurbel en ook een camera van merk Eufy (Anker). Er zit een ‘Homebase’ bij welke videobeelden kan opslaan.
Zowel de toegang tot de live camerabeelden als de opgeslagen video’s op de Homebase gaan prima op eigen Wifi+gastnetwerk, maar niet op mobiele data.
Het volgende heb ik gedaan:
- Router reset en nieuw netwerk aangemaakt
- Verbinding gemaakt met andere telefoon en andere simkaart/proivider via mobiel internet: werkt (dus router laat externe verbinding toe/door)
- IPv4 / IPv6 instellingen alle combinaties geprobeerd, helaas.
- Eigen Simyo simkaart in ander toestel: werkt wel (instellingen van KPN Mobiel internet met verschil dat authenticatie op ‘PAP’ stond)
- Geprobeerd om mijn authenticatie ook op PAP te zetten, dan werkt mobiel internet niet op mijn eigen toestel.
Het lijkt erop dat de APN-instellingen iets blokkeren. Mogelijk een toestel-probleem, of kan Simyo iets omzetten op mijn abonnement/aansluiting waardoor ik via de KPN-instellingen (en niet Simyo) verbinding kan maken?
Toestel: Fairphone 3 OS: Android 11
Bedankt!