Skip to main content
Hallo, ik krijg een melding 'geen service' op onze Samsung S2 en kan onze dochter dus niet bellen en gebeld worden. Zij wilde dit nu voor het eerst proberen, dus gaarne hulp. Vorige week een SMS naar haar gestuurd die wel is aangekomen.
Hoi Fortu,



Welkom op het Simyo forum.



Wat jammer dat je dochter nog geen gebruik kan maken van haar nieuwe aansluiting. De simkaart die je van ons hebt ontvangen is actief, en zou gewoon moeten werken. Ik heb de simkaart voor de zekerheid even opnieuw op het netwerk aangemeld door middel van een reset. Zou jij, om deze reset te voltooien, de telefoon even uit en weer aan willen zetten?



Als het kaartje daarna nog steeds niet werkt, raad ik je aan een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat je de simkaart in een andere telefoon probeert en een andere simkaart in de Samsung S2 plaatst. Zo kun je erachter komen waar het probleem ligt.



Hou je me op de hoogte?



Groetjes,

Sean
Hi Sean, bedankt voor je input. Momenteel is onze dochter weg met haar telefoon (ze kan mij via wifi natuurlijk wel mailen), dus aan/uit zetten, gaat nu niet. Maar ik heb inmiddels deze vraag ook onder ander topic geplaatst, want heb je oplossing nl al uitgeprobeerd; 2 andere telefoons reageren ook niet op simkaart, er blijft staan "insert sim card' en 'geen service'. Geen herkenning dus.
Hoi Fortu,



Graag gedaan!



Goed dat je het kaartje al in een ander toestel hebt getest. Zo kunnen we uitsluiten dat er iets mis is met de telefoon!



Is het toestel met de simkaart inmiddels opnieuw opgestart? Ik ben benieuwd of de reset heeft geholpen!



Groetjes,

Sean
Inmiddels reageert 1 telefoon wel op de simkaart, maar niet haar telefoon. Wat uiteraard erg jammer is, maar de reset heeft dus wel wat gedaan.
Hoi Fortu,



Mooi dat de simkaart werkt in één toestel, maar wel heel vervelend dat het nog niet werkt in het andere toestel. Probeer daar eens een andere simkaart in. Zo kan je erachter komen of het toestel het wel gewoon doet.



Groetjes,

Caspar

Reageer