.

Beantwoord

Waarom heb ik geen bericht ontvangen dat mijn internetbundel verbruikt was?

  • 31 July 2023
  • 14 reacties
  • 165 Bekeken

Beste Simyo,

Zaterdag kreeg ik om 09:17 een bericht dat ik 80% van mijn internet bundel gebruikt had.

Zondag kreeg ik ineens een bericht dat mijn simkaart geblokkeerd is vanwege hoge kosten. Nu blijkt dat ik €250 (‼️) aan extra kosten gemaakt heb aan internetten buiten mijn bundel! Hier schrik ik echt enorm van.

Ik heb nameijk nooit een bericht ontvangen dat mijn internetbundel voor 100% verbruikt is. Uiteraard rekende ik wel op het ontvangen van dat bericht. Is was namelijk van plan na het ontvangen van dat bericht direct over te schakelen naar de andere Sim in mijn telefoon en dan had ik deze extreme kosten niet op mijn rekening gehad.

Ik zou graag willen weten waarom ik geen bericht ontvangen heb, dat mijn internetbundel volledig verbruikt is. En ik wil graag weten wat er aan dit extreem hoge bedrag van €250 gedaan kan worden.

Groet, Dirk.

icon

Beste antwoord door Amy 31 July 2023, 15:55

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @DirkIII,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend is!

Er zijn op dit moment meerdere klanten die de tweede waarschuwing sms niet hebben ontvangen. Dit wordt onderzocht en we hopen snel op meer duidelijkheid. Als dit onderzoek is afgerond zullen we een passende oplossing bieden. Onze oprechte excuses voor het ongemak! Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan zorg ik ervoor dat je simkaart gedeblokkeerd wordt. 

Groetjes,
Amy

Hoi Amy,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb een privé bericht naar je verstuurd. 

Dirk

Onkruid gaat waar het niet zijn kan. 🙂

Geen Forum Expert meer.. 👍

Hoi @DirkIII 

Ik wil je toch ff vragen wat voor merk en type telefoon je hebt. En of je ook een datamanager gebruikt, ingebouwde datameter kunt gebruiken.

Ik heb een iphone 12 mini. Niet bewust van een data-manager, anders dan het data gebruik per app bij instellingen → mobile netwerk en de Simyo app. Maar op beide kijk ik uiteraard niet elk uur.

Ik wil je dan toch ff dit blog van Simyo geven. Daar staan wat tips in. De Simyo app en mijn Simyo werken met een vertraging. En elk uur controle hoeft niet maar tussendoor een controle is nooit verkeerd. De telefoon is het beste om voor jezelf te kunnen monitoren.

Succes met de afhandeling!

Zo juist komt het sms-bericht bij mij binnen wat ik op 29 juli om 22:00 uur had moeten ontvangen, waarin staat dat mijn databundel volledig verbruikt is. 

Hallo @Amy mijn vrouw kreeg vandaag, 1-8-2023 om 20u26 van afzender 1200 een melding dat ze 80% van haar bundel verbruikt had, let wel, we hebben het dus over de bundel die liep t.e.m. 31-7-2023 24u00.

Dat lijkt me echt veel te laat. Het had geen gevolgen voor haar.

Maar gezien de vele reacties binnen dit forum met een soortgelijk issue, wil ik het voor de goede orde even laten weten.

Groeten,

JanD

P.S. mijn vrouw schrok zich wel even een hoedje, vandaag een nieuwe maandbundel van 12GB en dan 20 uur later al door 80% van je bundel heen??? Haar eerste verstandige reactie was de boel meteen op wifi zetten. Toen ik zag dat de bundel nog grotendeels in tact was, had ik door dat het om een veel te late melding over de bundel van gisteren was.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @DirkIII,

Bedankt voor je reactie. Wij krijgen nu inderdaad van veel klanten te horen dat zij de waarschuwing-sms als nog veel later binnen krijgen. Als het goed is heeft mijn collega @Amy je nummer doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling voor nader onderzoek hiervoor :).

Hi @JanD,

Bedankt voor je reactie. Ojee, goed dat je dit even doorgeeft! Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer van je vrouw? Ik stuur haar nummer dan ook door naar de juiste afdeling zodat hiernaar gekeken kan worden :).

Groetjes,
Roeqajja

@Roeqajja gedaan.

 

Ik kreeg gisteren onderstaande bericht: 

“Omdat we je niet op tijd hebben geïnformeerd, corrigeren wij de internetkosten die je buiten je bundel hebt gemaakt voor de maand juli. Deze hoef je dus niet te betalen. “

Uiteraard ben ik hier heel tevreden mee.

Simyo heeft er een tevreden klant bij (Ik gebruik Simyo nu 3 weken… :-) ) 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @DirkIII,

Bedankt voor je reactie. Wat goed om te horen dat je tevreden bent met Simyo en de oplossing!

Het is natuurlijk onze verantwoordelijkheid om onze klanten op tijd te informeren. Omdat dit deze keer niet is gelukt is het alleen maar gepast om de kosten volledig kwijt te schelden :).

Groetjes,
Roeqajja

Beste Amy,

Mijn zoon heeft hetzelfde aan de hand, geen sms bij 80% of 100% en nu wel, notabene op zijn verjaardag, dat zijn Sim kaart geblokkeerd is en eerst 115 euro betaald moet worden vanwege te veel verbruikt.

Hierboven te lezen blijkt dit vaker voor te komen?


Groeten,

John

Hallo @John19 je hebt al een eigen topic met je vraag. Laten we het bij dat topic houden om verwarring te voorkomen.

Een moderator gaat in je eigen topic reageren.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @John19,

Bedankt voor je bericht. Het is niet de bedoeling om onder meerdere topics te reageren met hetzelfde probleem. Ik heb je onder dit topic gevraagd om mij een privébericht te sturen. Laten wij via deze weg verder communiceren om verwarring te voorkomen. 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer