Skip to main content

.

Sinds vorig jaar December woon ik in Eemnes en hier had ik met mijn Simyo nummers normaal bereik. Sinds een aantal weken heb ik opeens slecht bereik met Simyo. Met enige bewolking is het netwerk zelfs 80% van de tijd helemaal niet beschikbaar op de begane grond. Ik dacht eerst dat dit door mijn telefoon kwam maar met een simkaart van een andere provider werkte mijn telefoon gewoon goed.

Hierna mijn alarminstallatie met gsm functie gecontrolleerd en het blijkt dat ook die niet altijd bereik heeft. Het is natuurlijk vreemd dat opeens beide nummers niet meer goed werken.Ik kan nergens verstoringen vinden online.

Tot nu toe altijd een tevreden klant geweest maar zonder bereik thuis heb ik niks aan mijn abonnementen. Het lijkt erop dat er iets in het netwerk is veranderd(verplaatsing/verwijdering zendmast) waardoor het bereik niet meer voldoende is om in mijn huis overal bereik te hebben.



Is hier een verklaring en hopelijk ook een oplossing voor?
Ik raad je aan om even een goejekope simkaart te halen van de Hema. Daarmee kun je controleren of de zendmast KPN het euvel is of de sim. Kruistest met een ander kan ook...

Jouw sim andere telefoon, jouw telefoon en andere sim.
Hoi Friesian,



Dank je voor je reactie. Dat had ik al geprobeerd met een andere provider zoals vermeld. Geswitched met een Hollands Nieuwe simkaart van een vriend van mij. Hiermee had ik overal bereik in mijn huis met mijn telefoon.



Tevens geeft mijn alarm systeem met gsm belfunctie ,waarin tevens een Simyo simkaart zit, ook problemen. Vooralsnog lijkt dit dus alles weg te hebben van een Simyo/KPN issue.



Misschien dat iemand in omgeving Eemnes met Simyo/KPN dit zelfde ervaart ?
Hollandsenieuwe gebruikt het voda netwerk.



Kijk eens op....

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen.htm?campaignid=ps:s=google:c=serviceproblemenstoringenstoringmobiel
Bedankt voor het meedenken maar ook daar had ik online gekeken. Nu weer gedaan maar niks met 2g/3g/4g netwerk. Alleen iets met een vaste lijn momenteel.
Hoi Rbouma,



Wat ontzettend vervelend dat je geen bereik hebt! Het is heel goed dat je al een aantal dingen geprobeerd hebt - dat scheelt weer een aantal extra controleer-handelingen. Omdat je al een andere simkaart in je toestel hebt geprobeerd, wil ik jou vragen om mij een privébericht te sturen met beide nummers en de bijbehorende postcode. Ik kan nu alleen één van de nummers zien namelijk, en dat is het nummer gekoppeld aan je account.



Met die informatie zal ik contact opnemen met de netwerkspecialisten. Hopelijk kunnen zij wat licht schijnen op de situatie. We gaan uitzoeken wat er hier aan de hand is!



Hoor ik van je?



@ Friesian: Dankjewel voor je hulp!



Groetjes,

Jihane
Op verzoek prive bericht gestuurd maar nog niks vernomen. Is er al meer bekend vanuit de netwerkspecialisten ?

Reageer