Skip to main content
Ik heb vanaf vanmiddag al erg wisselend bereik. Dit zowel op het 2G als 3G netwerk, in Amsterdam en ook in Friesland.

Heb de telefoon (IPhone 4S) uitgezet en gereset.

Is er een issue met het netwerk??
Even ter verduidelijking, met wisselend bedoel ik; geen service om vervolgens wel weer even service te hebben. Waarna het weer wegvalt.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ben net zoals Pytsje zowel vaak in Friesland als Amsterdam en kan geregeld niet bellen, gebeld worden of internetten. Zo ver ik weet begon dit vorige week woensdag.



Ben ook al met Apple in contact geweest (iPhone 5) om alles te resetten, maar geen resultaten.
Hoi Pytsje en float3r, welkom op het forum allebei!



Een netwerk issue is eigenlijk wel helemaal uit te sluiten als jullie dit allebei in Friesland en in Amsterdam hebben. Dat zou namelijk duiden op een heel erg grote storing en dat hadden we wel gemerkt en gehoord.



Het meest bijzondere is dat jullie dit beiden hebben en allebei vanuit Friesland vaak ik Amsterdam komen. Kennen jullie elkaar?

Nu kom ik zelf niet heel vaak ik Friesland, maar hier in Amsterdam is er met mijn eigen iPhone 4S niets aan de hand.



Hebben jullie de mogelijkheid om je simkaart eens een tijdje -een dag, of twee dagen- in een andere telefoon te proberen?
Hoi Pytsje en float3r, welkom op het forum allebei!



Een netwerk issue is eigenlijk wel helemaal uit te sluiten als jullie dit allebei in Friesland en in Amsterdam hebben. Dat zou namelijk duiden op een heel erg grote storing en dat hadden we wel gemerkt en gehoord.



Het meest bijzondere is dat jullie dit beiden hebben en allebei vanuit Friesland vaak ik Amsterdam komen. Kennen jullie elkaar?

Nu kom ik zelf niet heel vaak ik Friesland, maar hier in Amsterdam is er met mijn eigen iPhone 4S niets aan de hand.



Hebben jullie de mogelijkheid om je simkaart eens een tijdje -een dag, of twee dagen- in een andere telefoon te proberen?





Hoi Ernst,



Dit is inderdaad toevallig, maar wij kennen elkaar niet. Wel moet ik zeggen dat het mij was opgevallen dat er meer gebruikers op dit forum met soortgelijke problemen kampen. Het aan het uit zetten wordt vaak als oplossing genoemd, maar het is voor mij niet praktisch om dit 10 keer per dag te doen. 



Op aanraden van jullie klantenservice heb ik simkaarten gewisseld, maar hieruit geen aanwijsbaar resultaat behaald. Wellicht kon dit juist net een dag zijn dat het allemaal goed ging... Veel meer mogelijkheden op van simkaart te ruilen met iemand heb ik niet, want dat wordt te onpraktisch ivm bereikbaarheid voor werk etc.
Hallo beiden,



Inderdaad een grappig toeval.

Mijn probleem lijkt "opgelost". Op mijn iPhone draait iOS8 en dat lijkt de boosdoener.

Het herstellen van de netwerkinstellingen en voorlopig geen Bluetooth verbindingen meer aangaan tot de nieuwe update is het advies.

Overigens erg goed geholpen door de support van apple!

Fijn weekend!
Hoi float3r en Pytsje,



Zoals Ernst al heeft aangegeven is het er waarschijnlijk iets met jullie beide de telefoon geweest. Bij Pytsje is het in ieder geval opgelost dat is mooi 🙂 @float3r, als je problemen blijft houden, zou dit wel eens kunnen duiden op een blijvend probleem van je telefoon. Als je je telefoon in een andere telefoon doet, zou dit uitsluitsel moeten geven. Hou het in de gaten ;)



Mochten jullie nog meer vragen hebben, laat het dan weten. We helpen jullie graag verder!
Hi Dries,



Het is een tijd geleden, maar vind het toch relevant om een laatste update te geven. Apple heeft geconcludeerd dat mijn GSM antenne niet naar behoren functioneerde. Mijn iPhone is inmiddels vervangen. 



Bedankt voor alle hulp!
Hoi floa3r,



Wat goed dat je de reden hebt achterhaald en opgelost! Helaas is die GSM antenne toch wel een vaker een boosdoener, dus misschien dat dit ook de reden is dat je het vaker op het forum bent tegengekomen 🙂.



Mocht je nog verdere vragen hebben, zie ik je graag weer terug op het forum!

Reageer