Skip to main content

.

Beantwoord

Waarom geen MMS?

• 11 februari 2025
  • 3 reacties
  • 35 Bekeken

Ik weet dat ik via Simyo geen mms-berichten kan sturen. Daar heb ik twee vragen over.

1. waarom is hiervoor gekozen? Het is namelijk best onhandig, zeker nu niet meer iedereen op Whatsapp zit en ook niet iedereen op Signal.
  2. waarom kan ik ook geen gewone sms meer sturen?

Punt twee zal ik even uitleggen. Ik wil een sms aan iemand sturen. Ik klik zijn naam aan en typ mijn tekst in het vak Tekstbericht * Sms. Als ik vervolgens op ‘Versturen’ tik, krijg ik de melding:

Bericht sturen niet mogelijk

Dit bericht kan alleen worden verstuurd als mms-berichten zijn ingeschakeld. 

Hoezo?! Dit is een gewone sms!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, zodat ik in ieder geval weer gewone sms’jes kan sturen. Alvast bedankt!

Beste antwoord door JanD

Beste ​@erikavzb MMS is in juli 2017 uitgezet door alle providers in NL door de komst van o.a. WhatsApp.

MMS’en was niet gratis en WhatsAppen wel.

Bekijk originele reactie

3 reacties

• auteur
  • Beginner
  • 1 reactie
  • 11 februari 2025

Oké, ik weet waarom het verzenden van de sms niet lukte. Ik had niet door dat ik het e-mailadres van de contactpersoon had aangeklikt en niet het telefoonnummer. Heel dom dus. Maar de vraag aan Simyo blijft staan: waarom hebben jullie ervoor gekozen de optie mms versturen niet meer aan te bieden?

• 811 reacties
  • antwoord
  • 11 februari 2025

Beste ​@erikavzb MMS is in juli 2017 uitgezet door alle providers in NL door de komst van o.a. WhatsApp.

MMS’en was niet gratis en WhatsAppen wel.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1758 reacties
  • 11 februari 2025

Hoi ​@erikavzb,

Bedankt voor je bericht. Fijn om te horen dat je weer kunt sms'en! Wat betreft je vraag over MMS; zoals ​@JanD al aangaf kunnen klanten sinds 1 juli 2017 geen MMS-berichten meer versturen met hun Simyo simkaart. Dit is omdat het gebruik van MMS steeds verder afnam en vaak per ongeluk werd verstuurd, wat onbedoeld extra kosten met zich meebracht aangezien MMS buiten de bundel valt. Als je een iPhone hebt kun je via iMessage afbeeldingen versturen (dit is dan natuurlijk wel alleen mogelijk als de andere persoon ook een iPhone heeft en gebruik maakt van iMessage). 

Mocht ik verder nog iets voor je betekenen hoor ik dat graag. 

​@JanD heel erg bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Seren

Reageer