Skip to main content
Ik ben in het bezit van een ACER smartfhoon. Als ik gebeld word dan gaat de telefoon maar drie keer over,dat duurt ongeveer 11 seconden dan gaat het bericht naar mijn voicmail. Mijn provider is SIMYO die heb ik daarover gebeld, en die zij mij dat het inkomende bericht [het overgaan] ongeveer 20 seconden moet

aanhouden voor dat het bericht naar mijn mailbox gaat.



Mijn vraag is ,wat kan ik daar aan doen zodat mijn telefoon wat meer keer overgaat.
Hoi martin 1946, welkom het Simyo forum :)



Ik heb je vraag verplaatst naar het forum onderdeel Bellen. Andere forumbezoeker met eenzelfde vraag kunnen zo hopelijk sneller hun antwoord vinden.



Het duurt inderdaad ongeveer 20 seconden voordat een inkomend gesprek wordt doorgeschakeld naar voicemail.

De beller zal je dit kunnen bevestigen, alleen de gebelde (jij dus) soms niet.



Soms helpt het als je een andere ringtone kiest. De ringtone die je gebruikt kan wat langer nodig hebben om over te gaan. Je zou dan een simpelere ringtone kunnen gebruiken.

Een andere oorzaak kan zijn dat je telefoon er wat langer over doet om een inkomende oproep te herkennen en vervolgens je telefoon fysiek over te laten gaan. In dat geval kun je eens nakijken of je besturingssysteem nog wel up to date is, of een overvloed aan aan actieve applicaties uit te zetten.



Kun je laten weten of dit antwoord je verder geholpen heeft?
Ik heb een iphone4 en precies dezelfde vraag. Als de telefoon overgaat en hij zit in mijn tas, duurt het te lang voordat ik hem te pakken heb. Dan wordt de voicemail ingeschakeld. Ik heb het geteld, iedere keer na 3 ringtonen. Volgens mij zijn dat geen 20 seconden. 

Als ik de voicemail er af zou halen en ik zet de telefoon uit ivm een overleg, dan kan niemand meer iets inspreken. 

Ik lees uit de  antwoorden dat een andere ringtone een oplossing kan zijn?   zou je kunnen aangeven welke dat is? Mijn ringtone is  die van zo'n ouderwetse telefoon. Ik vind het een vervelend probleem trouwens, kunt u me misschien uitleggen waarom hier technisch niets aan te doen is? 

Met vriendelijke groet, 

Madelon
Hoi madelon, welkom op het forum van Simyo!



Ik heb net even de proef op de som genomen met een collega die een iPhone heeft met een aansluiting van Simyo.

Als je je ringtone instelt op 'Tokkelen', dan gaat je telefoon 5x over, voordat deze naar voicemail overschakelt.



De rinkeltijd is vastgesteld op het netwerk en is standaard 20 seconden. De enige die dit kan aanpassen is de netwerkoperator, in dit geval KPN, dat kunnen wij helaas niet zelf bepalen.



Ik hoor graag van je of deze ringtone de oplossing biedt! 🙂

Reageer