Skip to main content
Gisteren heb ik iemand 1 smsje verstuurd. Deze blijft nu constant opnieuw naar hem worden verstuurd. Heb mij telefoon al aan en uitgezet maar houdt niet op. Hoe stop ik dit? Ik wil niet in de kosten worden gejaagd.
Beste Rik,



Het ziet ernaar uit, dat er iets niet goed gaat in de sms-centrale van KPN (waar Simyo gebruik van maakt).

Waardoor hetzelfde sms'je doorlopend wordt verzonden, naar degene waar je hem gisteren naar toe hebt gestuurd, en waar dus mogelijkerwijs extra kosten aan verbonden zijn.



Je kunt dit bijhouden in "mijn Simyo", door te controleren of je bel/sms-bundel steeds minder wordt.

Is dat het geval, dan gaat er dus iets niet helemaal goed in de sms-centrale, en zou Simyo dus contact moeten opnemen met 1 van de netwerkspecialisten van KPN, om te zien waar het nu fout gaat.



Ik denk ook niet dat het aan je smartphone zelf ligt, aangezien hij al verstuurd is, en het daarna verwerkt wordt in de sms-centrale.



Mocht het probleem zich nog steeds voort doen, dan is bellen met de klantenservice (via 1200) wat sneller, al is de klantenservice op werkdagen tussen 9:00 en 17:30 bereikbaar.

Anders zou je even moeten wachten, totdat een moderater ermee aan de slag gaat.



Waarschijnlijk krijg je het teveel aan verstuurde sms'jes vergoed vanuit Simyo, mocht het inderdaad een probleem of storing zijn in de sms-centrale van KPN.

Al krijg je daar ook antwoord op van de moderator, want ik kan je vanzelfsprekend niets garanderen.
Hoi Rik de Korte,



Goed dat je hier je vraag stelt en welkom op het forum.



Wanneer je een SMS-bericht verstuurt, dan betaal je alleen voor de verzending vanuit je toestel naar de berichtencentrale. Vanaf dat punt wordt je verzending overgedragen aan de provider van de ontvanger. Deze zorgt voor de aflevering van je sms-bericht.



Als de centrale geen ontvangstbevestiging van de ontvanger krijgt, wordt er nog een poging gedaan om het bericht succesvol af te leveren. Dit kan maximaal 72 uur aanhouden. Om deze reden kan het voorkomen dat het sms'je meerdere keren binnen komt op het toestel van de ontvanger.



Ik begrijp dat dit vervelend is, maar wij kunnen dit niet tegengaan. Vaak helpt het als de ontvanger zijn/haar toestel even uit en aan schakelt om opnieuw aan te melden op het netwerk.



Je hoeft overigens niet bang te zijn dat het sms'jes je extra gaat kosten. Aan je verbruik is te zien dat er niet meerdere keren in rekening is gebracht. :)





@MichD, bedankt voor het meedenken.

Reageer