.

Beantwoord

Waarom blijft bellen naar 0909 lastig ?

  • 21 January 2015
  • 9 reacties
  • 503 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik ben bekend met de hele discussie omtrent het bellen met 0909 nummers en ook bekend met de policy van Simyo hierin.
De ene kant snap ik het wel, maar anderzijds baal ik er ook van.

Ik doe vaak mee met prijsvragen op de radio, bv "hier met je rekening van 538". het nadeel is alleen dat je een 0909 nummer moet bellen, wat met mijn telefoon dus niet kan. Kortom wordt jouw rekening geselecteerd, dan moet je binnen 15 minuten met de studio bellen. Maar Helaas, dat ging niet. Met een andere telefoon wel, maar dan komt het punt naar voren dat je met een verkeerd nummer belt en je dus iedereen zou kunnen zijn.

Ondanks hoe blij en goed ik Simyo vindt, baal ik wel van deze beperking.
icon

Beste antwoord door Ali 22 January 2015, 12:49

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi ymoontour,

Welkom op het forum.

Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is om niet te kunnen deelnemen aan zo'n belactie. Fijn dat je laat weten hoe je over onze diensten denkt en goed om te horen dat je ondanks je teleurstelling toch tevreden bent over Simyo.

Helaas is het bellen naar 0909-nummers een dienst die niet mogelijk is met een Simyo aansluiting. We willen onze klanten natuurlijk niet beperken in hun verbruik, maar wij vinden het een dienst die niet past bij het karakter van Simyo.

Laatst kwam forumlid Nienke-Fleur met een alternatief voor het bellen naar 0909-nummers.

Hopelijk kan je de volgende keer gebruik maken van haar tip.
Badge +1
Je kunt bij Simyo geen sms sturen naar betaalde nummers, je kunt niet bellen 0909 nummers ....... ik vind dit dus super irritant van Simyo.
Waarom niet gewoon een optie in je account dat je zelf kunt bepalen of je van deze diensten gebruik wilt maken. En dan misschien met een maximum aan kosten.
Net zoals internetten in het buitenland, dan mag je ook maar tot een bepaald bedrag internetten.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Franky076,

Ik begrijp dat sommige klanten het irritant vinden dat ze geen 0909 nummers en betaalde sms diensten kunnen gebruiken.
De vergelijking met internet in het buitenland begrijp ik niet. Dát is namelijk gereguleerd door Europese regelgeving.
En entertainment nummers blokkeren bij een bepaald bedrag? Simyo heeft er voor gekozen om die, samen met met betaalde sms diensten in zijn geheel te blokkeren.
Al is een hoogverbruik blokkade misschien indirect wel wat je bedoelt?
Badge +1
Met dat internet in het buitenland bedoel ik. Ik ben vorig jaar naar Ibiza geweest en mijn internet werd afgesloten door Simyo toen ik een bedrag had bereikt van €.60,-  TOP!

En dat 'hoogverbruik blokkade' dat heeft natuurlijk te maken met het internet verbruik.
Kan zo'n blokkade er dan ook niet komen voor de betaalde sms nrs en 0909 nrs?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Franky076,

Je internet werd niet afgesloten door Simyo, maar door een gereguleerd systeem van KPN, die zij moeten hebben. Als je internet wordt afgesloten, kun je gewoon een SMS terugsturen in reactie van het ontvangen bericht met het bericht dat je verder wil internetten. Dan gaat de blokkade meteen van je internet af.

Heb je dit niet uit het bericht begrepen? 🙂
Badge +1
Afgesloten, afgesloten. Niet zo letterlijk lezen joh :(
Ik bedoel daar natuurlijk mee dat ik geen internet meer had. ik wist ook wel dat ik aan Simyo kon vragen dmv een sms om weer "aangesloten" te mogen worden. 
Deze info had ik al opgevraagd aan Simyo vóór ik op vakantie ging.....

Hoi Franky076,

Je internet werd niet afgesloten door Simyo, maar door een gereguleerd systeem van KPN, die zij moeten hebben. Als je internet wordt afgesloten, kun je gewoon een SMS terugsturen in reactie van het ontvangen bericht met het bericht dat je verder wil internetten. Dan gaat de blokkade meteen van je internet af.

Heb je dit niet uit het bericht begrepen? :)
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Franky076,

Fijn om te lezen dat je je voor je vakantie goed verdiept hebt in de mogelijkheden van Simyo. Het is niet mogelijk om de blokkade voor betaalde sms en 0909 nummers op te heffen. Er zijn wel andere manieren. Zo is er een hele mooie omweg kenbaar gemaakt hier op ons forum:D Kijk daarvoor eens hier.

Heb je iets gehad aan de tip van Nienke?
Badge +1
Ook dit had ii inmiddels gelezen. Maar sommige 0909 of andere betaald nummers hebben geen alternatief nummer.
En ik weet ook wel dat de blokkade op de betaald sms en 0909 nummers bestaat en dat deze er niet af te halen is.

Maarrrrrr er zijn zoveel mensen nu bij Simyo die hier om vragen. Waarom denkt Simyo er niet eens over na om dit misschien toch in te voeren in het abonnment.
Computer en software technisch is alles haalbaar, ook dit.

Maar wat dat betreft is Simyo zo strak en star als het maar zijn kan.

Ik denk er toch over na om aan het einde van mijn looptijd bij Simyo eens verder te gaan kijken naar een andere provider die dit wel in zijn/haar pakket heeft.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Franky076,

Je kúnt het inderdaad strak en star noemen dat Simyo het beleid omtrent 0909 nummer niet wil wijzigen.
Feit is echter dat mede door de aandacht die er bij tijd en wijle aan gegeven wordt door een aantal klanten dit beleid met regelmaat geëvalueerd wordt.
Ik vind het jammer dat je hierdoor er over denkt om naar een andere provider te kijken.

Reageer