Skip to main content

Hallo, 

Ik krijg tegenwoordig regelmatig de melding dat ik niet aangemeld ben 

Soms lukt bellen niet 

Sms'jes komen soms niet of veel te laat 

Graag uw hulp 

@mrrjp Oei, dat is wel vervelend en natuurlijk niet de bedoeling. Je wil natuurlijk wel gewoon bereikbaar kunnen zijn.

Voordat een Moderator ( @Amy of @Roeqajja ) zich hierover zal gaan buigen, heb je al eens je telefoon uitgezet, een 10-15 minuten gewacht en weer aangezet? Zo kan een simkaart opnieuw op het netwerk worden aangemeld. 


Ja, dat heb ik geprobeerd, leek even goed te gaan, maar daarna weer hetzelfde...


@mrrjp Dat is jammer. Van welke telefoon maak je gebruik? Hoe lang heb je dit al? Heb je dit op verschillende locaties of steeds dezelfde?


Een Samsung A51 van ongeveer anderhalf jaar oud,  en ja, ik heb het thuis, op het werk en onderweg 


Het probleem is er pas sinds kort, paar weken of een maand misschien, maar misschien ook al wat langer want de navigatie via maps liet me soms in de steek, maar ik dacht dat dat aan de app lag 


@Amy / @Roeqajja Kan een van jullie dit oppakken?


Hoi @mrrjp,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je bereik soms wegvalt! Ik zie dat @RicoK als het één en ander met je heeft doorgenomen (Bedankt 😊!). Graag wil ik van je weten waar jouw netwerkmodus op is geselecteerd in jouw toestel. Dit kan je terugvinden via Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus. Deze dient geselecteerd te zijn op 2G/3G/4G automatisch selecteren. Zou je dit eens voor me kunnen controleren?

Mocht dit goed staat dan kan je via onze toestelhulp op onze website de stappen doornemen om je internet handmatig in te stellen. Dit noemen we ook wel APN instellingen. Ik heb jouw type toestel al voor je opgezocht dus als je op deze link klikt moet je direct de instructies terugzien en kan je dit doornemen in je toestel! Mocht je dit hebben doorgenomen en het bereik blijft wegvallen dan vraag ik me af wat er gebeurd als je de simkaart in een ander toestel test. Wellicht geeft dit meer duidelijkheid of het aan de simkaart ligt of aan het toestel! Mochten deze tips geen verbetering geven zou je mij dan een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan voer ik graag een reset voor je uit op je simkaart.

Groetjes,
Amy


@Amy Je haalt problemen met internet aan, maar @mrrjp benoemt juist het niet kunnen bellen/sms’en.


Ook internetverbinding is een probleem soms hoor 

Ik zal de instructies doorlopen en meld me weer


Hallo, ik heb alle stappen doorlopen maar helaas is de internetverbinding nog steeds niet optimaal. Soms is het weg en als het er weer is dan is het soms traag. Valt me ook op dat er een E boven de pijltjes staat ipv 4G


Hoi @mrrjp,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat de tips geen effect hebben gehad! Het lijkt erop dat jouw toestel geen verbinding kan maken met het 4G netwerk en dus terugschakelt naar het 2G (Edge) netwerk. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan voer ik graag een reset uit op je simkaart! 

Groetjes,
Amy


Reageer