.

Beantwoord

Vroegtijdige nummeroverdracht privé > zakelijk en afkopen abonnement, hoe werkt dit?

  • 2 April 2024
  • 6 reacties
  • 38 Bekeken

Hallo,

Mijn abonnement loopt tot 23 december 2024. Ik krijg vanaf mei een telefoon van het werk met een nieuw abonnement. Zij bieden de mogelijkheid om je nummer mee te nemen.
Ik heb begrepen dat vroegtijdig overstappen geen probleem is. Geldt dit ook voor de vroegtijdige nummeroverdracht als dit verzoek van de nieuwe provider bij jullie komt? Ergens in april zal dit verzoek dan bij jullie binnekomen.
Tot 23 december ben ik abonnementskosten verschuldigd. Blijven dit puur de gebruikelijke maandelijkse kosten, of komen daar nog andere kosten bij als het zaken als nummeroverdracht vroegtijdig geregeld dienen te worden.

Ik hoor het graag.

Groet Rob

icon

Beste antwoord door Groentjuh 2 April 2024, 22:07

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

In dit geval kun je alleen jouw nummer vrij krijgen voor nummeroverdracht door het afkopen van jouw abonnement. Naar mijn weten is de prijs voor het afkopen de abonnementskosten, die je gehad zou hebben (volgens originele maandprijs bij afsluiten van het contract) gedurende de tijd dat je nu eerder afkoopt.

Zodra abonnement afgekocht is, kun je jouw nummer laten overnemen door een andere provider. Jouw abonnement beëindigd zodra dat nummerbehoud is afgerond.

Indien je niet afkoopt, dan zal nummerbehoud niet lukken, want dan geeft Simyo aan dat het nummer pas kan worden overgezet nadat jouw contract afloopt en dat is voor de providers te ver in de toekomst.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Rob1983,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je van @Groentjuh al de juiste informatie hebt gekregen! Bedankt voor je hulp 😊.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag van je. 

Groetjes,
Amy

Hoi @Amy ,

Kun je mij een afkoopvoorstel sturen in een privebericht?

Alvast bedankt.

Groet Rob1983

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Rob1983,

Bedankt voor je reactie. Mijn excuses, de informatie over een afkoopvoorstel sturen klopt niet helemaal, di sturen wij namelijk al een tijdje niet meer. Je kan dit zelf inzien via Mijn Simyo > Instellingen > Abonnement > Abonnement opzeggen > Vul reden van opzeggen in. Hierna krijg je in beeld te zien wat de afkoopsom zou zijn. Vervolgens kan je het venster sluiten. 

Hopelijk lukt het hiermee!

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

@Groentjuh, Ik heb een kleine aanpassing gedaan in jouw bericht, hopelijk vind je dit niet erg. Zo kan jouw antwoord als best answer blijven! 😊

Reputatie 7
Badge +9

@Groentjuh, Ik heb een kleine aanpassing gedaan in jouw bericht, hopelijk vind je dit niet erg. Zo kan jouw antwoord als best answer blijven! 😊

Ik zeg mijn abonnement ook niet vaak genoeg op om dat te weten. 🤣 Weer eens iets geleerd over iets dat kennelijk gewijzigd is.

Reageer