.

Beantwoord

Vreemd telefoontje, telefonische oplichting door medewerker Microsoft?

  • 4 December 2015
  • 1 reactie
  • 214 Bekeken

kreeg afgelopen week een engels sprekende mevr. aan de telefoon met veel rumoer op de achtergrond. Hoorde daarbij het woord "microsoft". Ik heb toen, ook in het engels, gezegd dat ze een verkeerd nummer hadden gebeld maar ze ging gewoon door.
Heb toen het gesprek afgebroken. Kunt u voor mij na gaan dat er geen misbruik gemaakt wordt van mijn telefoonnummer?
Het was eind van de maand november. Zelf gebruik ik bijna nooit m'n mob.telefoon.
M.vr.gr. Thea Groenevelt
icon

Beste antwoord door Naomi 5 December 2015, 11:37

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 4
Badge +10
Hoi TMPJ Groenevelt, welkom op het Simyo forum!

Je topic heb ik voor de overzichtelijkheid verplaatst naar het subforum Bellen & netwerk.

Verstandig dat je gewoon hebt opgehangen. Het is namelijk geen zuivere koffie. Steeds vaker gaan dit soort verhalen rond van een nieuwe vorm van fraude. Hier lees je daar meer over. Ik ben dus ook blij dat je hebt opgehangen. In je verbruiksgegevens zie ik daarbij geen ongebruikelijk of aparte kosten staan.

Je kunt nog wel een melding bij de politie doen dat je gebeld bent. Op de website van Microsoft lees je stappen die je kunt doornemen bij Telefonische oplichting. Ik raad je aan het kopje "Handelen bij telefonische poging tot phishing" te lezen.

Heb je nog vragen?

Reageer