.

Beantwoord

voicemail per ongeluk verwijderd

  • 6 February 2014
  • 3 reacties
  • 3209 Bekeken

Eerder vanavond luisterde ik mijn voicemail af. Daarbij hoorde ik ongeveer een woord van de opname en toen de melding "bericht verwijderd".  Het is me niet helemaal duidelijk waarom; kennelijk heb in een beweging van mijn hoofd een toets op mijn telefoon ingedrukt of zo.

Wat er ook van zij: is er een mogelijkheid dit bericht terug te halen? Of kan ik achterhalen wie me gebeld heeft? Dat laatste is ook prima, dan ben ik wel terug zonder de voicemail te kennen.

Ik heb nog een tijdje aan de lijn gehangen bij de voicemail en het menu verkend om te zoeken naar functie "ongedaan maken" of "prullenbak" maar hoorde helemaal niets.

Alvast dank voor de tips.
icon

Beste antwoord door Kim 7 February 2014, 14:45

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +6
Hoi markjansen,

Welkom op het forum van Simyo! :)

Ai, wat vervelend dat je de voicemail hebt verwijderd en helaas heb ik geen goed nieuws, ook voor ons is het namelijk zowel niet mogelijk om de voicemail terug te halen, maar ook niet om te zien wie je gebeld heeft, sorry :(

Ik hoop dat degene die je gebeld heeft je snel nogmaals belt!
Dank voor de reactie.

Toch vind ik het wat gek dat jullie niet kunnen vertellen wie me gebeld heeft. Als ik het goed heb kan ik op grond van de Telecomwet en privacywetgeving altijd een inzageverzoek doen. Waarom zou ik langs dergelijke complexe formele routes moeten achterhalen wat jullie gewoon in je systemen hebben staan (vanwege facturatie- en aftapdoeleinden weet ik zeker dat jullie de gegevens hebben)? Krijg hier een nogal "paarse krokodil" gevoel van.

En verder heel praktisch: waarom sturen jullie bij voicemail sms'jes niet even het nummer van de inspreker mee? Dan zou dit hele probleem nooit spelen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi markjansen,

De manier van gegevens opvragen zoals je die beschrijft, geldt voor geregistreerde oproepen. Het gaat hier om een oproep die je niet zelf gedaan hebt, en deze gegevens zijn niet ter inzage voor ons.
Deze 'metadata' die je bedoelt zijn in handen van de netwerkprovider: KPN in ons geval. Daar zou je een dergelijk verzoek kunnen doen.

Ook de voicemaildienst is in handen van KPN. Dat er geen nummer meegezonden wordt met het smsje, kunnen we helaas niets aan veranderen.
Als je zelf een bericht verwijderd, wordt dit voor de wettelijke duur bewaard, maar wel gecodeerd en enkel voor opsporingsdoeleinden. Wij kunnen sowieso niet bij voicemailgegevens, maar nu niemand meer.

Reageer