.

Voicemail opties

  • 17 February 2012
  • 6 reacties
  • 1819 Bekeken

Badge +1
Bij Simyo kun je je Voicemail helaas niet regelen via de menu opties. Hierdoor is het bijvoorbeeld niet mogelijk om bepaalde opties te selecteren. Je kunt bij Simyo helaas alles aan of alles uitzetten.Kan Simyo deze opties misschien mogelijk maken in de inlog omgeving of nog liever dat je het via je eigen GSM kunt regelen wat je wel of niet wil? KPN Telecom heeft bij voorkeur alle Voicemail systemen aanstaan omdat dit extra geld genereert. Immers iemand die je belt en jij bent in gesprek: Dan krijgt diegene gelijk de Voicemail ervoor en is hij afhankelijk van hoe er afgerekend wordt, start tik kwijt en eventueel gehele bel minuut! Daarom zou ik er voor willen pleiten dat de beller zelf ook een mogelijkheid krijgt om te kiezen of hij Voicemail van iemand wel of niet er op krijgt.
Deze opties kun je helaas niet veranderen bij Simyo:1. Alle oproepen doorschakelen (bijvoorbeeld naar een ander nummer door laten schakelen of rechtstreeks naar je Voicemail zonder dat je GSM afgaat, alleen bij SMS. Deze optie is volgens mij wel beïnvloedbaar)
2. Indien bezet (wanneer je Voicemail aanstaat en je bent met iemand aan het bellen, en er komt nog een gesprek binnen: Dan wordt dit gesprek rechtstreeks naar je Voicemail doorgeleid. Deze optie kun je helaas bij Simyo niet aan- of uitzetten)3. Bij geen gehoor. (wanneer je je telefoon niet snel opneemt dan gaat hij over naar je Voicemail. Ook deze optie mag je niet in- of uitschakelen, ik heb liever dat wanneer mijn GSM aanstaat dat deze optie uit staat. Bijvoorbeeld dat je alleen je Voicemail aan wilt hebben op het moment dat je GSM geen bereik of uit staat. Ook is het niet mogelijk om de tijd te bepalen waarin je de tijd krijgt om je GSM op te nemen. In het menu is het namelijk mogelijk om bijvoorbeeld te kiezen voor een halve minuut of 1 minuut. Simyo heeft een tijd gehad dat dit wel heel snel ging, gelukkig is dat later weer gewijzigd. Ook hierop heeft de Simyo beller geen invloed. )
4. Indien je geen bereik hebt op je GSM schakelt de beller door naar je Voicemail. Er zijn in Nederland maar overigens weinig plekken waar je absoluut geen bereik hebt. In het buitenland zul je dit vaker tegenkomen dan in Nederland. Ook deze optie kun je niet bepalen bij Simyo, maar dit is niet zo relavant omdat dit zich niet vaak voordoet.5. Alle doorschakelingen (inclusief Voicemail) annuleren. Ook deze menu optie heeft Simyo geblokkeerd. Hiermee zou je de Voicemail dus kunnen uitzetten, maar dat heeft Simyo liever niet. Daarom hebben zij tegen betaling 12339 bedacht om je Voicemail uit te kunnen schakelen.
Ik geef hierin aan dat Simyo de menu opties uit heeft geschakeld vanwege commerciële redenen. Is dat ook zo? En zou Simyo deze opties schakelbaar willen maken? Bijvoorbeeld ik wil er voor kiezen dat wanneer ik in gesprek ben, dat het dan NIET naar je Voicemail gaat maar de beller gewoon een in gesprek toon ervoor krijgt, dit is dan kostenloos.

6 reacties

Ja dat vraag ik me ook af.... zou idd fijn zijn, maar denk dat Simyo daar zelf antwoord op moet geven. Gaan jullie dat doen?
Badge +2
Hi vragen en astridt,

Deze opties zijn momenteel inderdaad helaas niet beschikbaar bij Simyo. Ik zal uiteraard navragen bij onze IT afdeling of het überhaupt technisch mogelijk is bij ons om dit te realiseren. Ik zal jullie op de hoogte houden zodra ik een terugkoppeling heb van de IT afdeling.

Groetjes,

Arie
En toen was het 4 jaar stil.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal!

Het heeft even mogen duren 😉 Maar het is vooralsnog niet mogelijk om alle instellingen aan te passen zoals jij ze benoemt, Vragen. Je kunt natuurlijk zelf wel voor een doorschakeling zorgen, maar dat verloopt geheel via je telefooninstellingen. Los daarvan is het helaas niet mogelijk om je voicemail heel specifiek in te stellen. We houden 't simpel!

Mijn excuses voor de late reactie! Arie is intussen - zoals je kunt zien aan zijn avatar - geen moderator (of medewerker) meer. Hierdoor is dit topic tussen de kieren geslipt. Sorry!

Als er nog vragen zijn, dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Jihane
Je kunt natuurlijk zelf wel voor een doorschakeling zorgen, maar dat verloopt geheel via je telefoon Instellingen.
Welk nummer kan ik invoeren in de doorschakeling via mijn telefooninstellingen zodat mensen die mij bellen doorgeschakeld worden naar mijn voicemail?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi OMVBL,

Welkom op het Simyo Forum! Goede vraag, altijd handig om te weten hoe je dit kunt aanzetten.

Dit soort doorschakelingen kun je niet via Simyo aanzetten, wel zou dit in de meeste telefoons mogelijk moeten zijn. Je kunt hiervoor de 'niet storen-functie' aanzetten, je telefoon uitzetten of de vliegtuigmodus aanzetten. Allereerst is het handig om je voicemail aan te zetten door te bellen naar 12331 of sms AAN naar 1233.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Els

Reageer