Op 2 oktober 2013 opzegging bij Vodafone opgestart door nummerportering aan te vragen bij Simyo. Welkomstmailtje van Simyo, doch 10 oktober 2013 van Simyo de E-mail:
Afwijzing aanvraag nummerbehoud
"Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer 06 xxxx xxxx op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart.
De reden opgegeven door je vorige provider is:
Gewenste overstapdatum niet mogelijk volgens huidige provider. Neem contact op met huidige provider over de datum waarop het verzoek wel uitgevoerd kan worden. Je kunt etc."
Op 11 oktober 2013 om 18:54 Vodafone gebeld en te horen gekregen dat het een zakelijk abonnement van m'n eenmanszaak betrof met niet 1 maar 3 maanden opzegtermijn en dat de overstap per 9 januari 2014 wel kon (gespreksopname heb ik nog).
Nu 12 februari 2014 Vodafone maar weer eens gebeld. Blijk nog steeds klant van ze te zijn (met opzegtermijn).
Er worden ingewikkelde structuren, vaktermen en aanvullende taken opgelegd aan een consument die enkel van provider wil veranderen.
De Email van Simyo is niet duidelijk.
Providers als Vodafone zouden herhaalde porteringsverzoeken niet mogen blijven afwijzen.
Kan er hier iets aan gedaan worden of is het meer iets voor de Geschillencommissie Telecom ?
Bladzijde 1 / 1
Zojuist gebeld door Simyo medewerkster (13 februari 2014 - 11:20). Ze noemde foute data, weet het aan niet abonnementsvrij zijn (wat niet van toepassing is), polariseerde, overdreef, had een mening zonder argumenten, hing op.
Een slechtere klant-ervaring kan haast niet.
Een slechtere klant-ervaring kan haast niet.
Hoi Mike44,
Als je een zakelijk abonnement hebt, heb je inderdaad een opzegtermijn van drie maanden. Bij elke afwijzing van een aanvraag voor nummerbehoud, dien je zelf een nieuwe in te dienen. Alle gegevens moeten ook kloppen, is dat niet het geval dan wordt de aanvraag weer afgewezen. Ik snap dat je dit misschien niet logisch vindt, maar dat is hoe het gaat. Als er één cijfer al niet klopt, zal je huidige provider de aanvraag afwijzen. Daar kan de Geschillencommissie Telecom ook vrij weinig mee.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat onze klantenservice jou hier niet goed mee helpt. Wij zijn immers hartstikke blij met jou als nieuwe klant 🙂 Heb je inmiddels al een nieuwe aanvraag ingediend voor nummerbehoud?
Als je een zakelijk abonnement hebt, heb je inderdaad een opzegtermijn van drie maanden. Bij elke afwijzing van een aanvraag voor nummerbehoud, dien je zelf een nieuwe in te dienen. Alle gegevens moeten ook kloppen, is dat niet het geval dan wordt de aanvraag weer afgewezen. Ik snap dat je dit misschien niet logisch vindt, maar dat is hoe het gaat. Als er één cijfer al niet klopt, zal je huidige provider de aanvraag afwijzen. Daar kan de Geschillencommissie Telecom ook vrij weinig mee.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat onze klantenservice jou hier niet goed mee helpt. Wij zijn immers hartstikke blij met jou als nieuwe klant 🙂 Heb je inmiddels al een nieuwe aanvraag ingediend voor nummerbehoud?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.