Afwijzing aanvraag nummerbehoud
"Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer 06 xxxx xxxx op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart.
De reden opgegeven door je vorige provider is:
Gewenste overstapdatum niet mogelijk volgens huidige provider. Neem contact op met huidige provider over de datum waarop het verzoek wel uitgevoerd kan worden. Je kunt etc."
Op 11 oktober 2013 om 18:54 Vodafone gebeld en te horen gekregen dat het een zakelijk abonnement van m'n eenmanszaak betrof met niet 1 maar 3 maanden opzegtermijn en dat de overstap per 9 januari 2014 wel kon (gespreksopname heb ik nog).
Nu 12 februari 2014 Vodafone maar weer eens gebeld. Blijk nog steeds klant van ze te zijn (met opzegtermijn).
Er worden ingewikkelde structuren, vaktermen en aanvullende taken opgelegd aan een consument die enkel van provider wil veranderen.
De Email van Simyo is niet duidelijk.
Providers als Vodafone zouden herhaalde porteringsverzoeken niet mogen blijven afwijzen.
Kan er hier iets aan gedaan worden of is het meer iets voor de Geschillencommissie Telecom ?
Beste antwoord door Dries
Bekijk originele reactie