.

Beantwoord

Verzoek voor nummerbehoud niet ontvangen

  • 7 May 2013
  • 3 reacties
  • 415 Bekeken

Mijn vrouw en ik hebben beide een abonnement aangevraagd bij Simyo. Mijn vrouw met nummerbehoud en ik zonder nummerbehoud.
Mijn abonnement loopt inmiddels. Dat van mijn vrouw zou vandaag overgezet moeten zijn maar dit is niet gebeurd. Als ik kijk bij mijn huidige provider blijkt dat er niets geregeld is? Geen opzegging en dus ook geen aanvraag met nummerbehoud. Hoe kan dit? Ik heb het abonnement tijdig aangevraagd en de simkaart netjes laten liggen zoals vermeld in de begeleidende brief.
icon

Beste antwoord door Natascha 8 May 2013, 15:16

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +6
Hoi Dyonvdb,

Welkom op het forum!
Ik zie dat wij geen verzoek hebben ontvangen voor nummerbehoud. Wanneer je simkaart van Simyo gaat activeren dan dien je te kiezen voor de optie Simkaart activeren met nummerbehoud. Wanneer je voor deze optie kiest dan kan je het formulier nogmaals invullen voor nummerbehoud. Wanneer wij de gegevens hebben ontvangen zullen wij een verzoek indienen bij je huidige provider.
Beste natascha,

Bij de aanvraag van het simonly abonnement heb ik aangegeven dat ik nummerbehoud wilde.
Ik heb de simkaart ontvangen en in de brief stond dat ik moest wachten met activeren tot mijn abonnement afliep.
Ik wist dat mijn abonnement afliep op 6 mei, dus heb ik de kaart netjes laten liggen.
Alleen gebeurde er  niets...
Als je in de brief gezet had dat ik de simkaart wel moest activeren en dat daarna pas de aanvraag voornummerbehoud ingaat dan had ik dat meteen gedaan! Dit is niet duidelijk gemaakt op de website, noch in de brief.
Kunnen jullie niet met terugwerkende kracht het abonnement opzeggen bij mijn huidige provider?
Ik hoor het graag.
Badge +8
Beste natascha,

Bij de aanvraag van het simonly abonnement heb ik aangegeven dat ik nummerbehoud wilde.
Ik heb de simkaart ontvangen en in de brief stond dat ik moest wachten met activeren tot mijn abonnement afliep.
Ik wist dat mijn abonnement afliep op 6 mei, dus heb ik de kaart netjes laten liggen.
Alleen gebeurde er  niets...
Als je in de brief gezet had dat ik de simkaart wel moest activeren en dat daarna pas de aanvraag voornummerbehoud ingaat dan had ik dat meteen gedaan! Dit is niet duidelijk gemaakt op de website, noch in de brief.
Kunnen jullie niet met terugwerkende kracht het abonnement opzeggen bij mijn huidige provider?
Ik hoor het graag.


Hoi Dyonvdb,

Bij het aanvragen van je simonly, heb je inderdaad aangegeven dat je nummerbehoud wilde. Echter, je hebt die aanvraag toen niet afgemaakt. Wij geven mensen de optie om, als ze bijvoorbeeld het simkaartnummer niet bij de hand hebben, de aanvraag later af te maken. Dat "later" is dan bij het activeren van de simkaart.
Ik zie dat je de simkaart inmiddels geactiveerd hebt op 8 mei, en daarbij de aanvraag verder hebt afgerond.

Voor de aansluiting op naam van Angela heeft de oude provider het nummerbehoud bevestigd voor 10-6-2013. Eerder is helaas niet mogelijk i.v.m. de opzegtermijn. Op 10-6-2013 houdt haar oude abonnement op, en gaat haar abonnement bij ons in.

Het activeren van de simkaart moet altijd VOOR het nummerbehoud gebeuren, zoals ook in de brief staat.
Gebruik maken van de simkaart kun je het beste NIET doen voor het nummerbehoud, omdat kosten met het tijdelijke nummer als buiten-bundel-kosten worden gerekend. Deze kunnen snel hoog oplopen.

Ik hoop dat deze uitleg de verwarring heeft weggenomen.
Groetjes,

Charlene

Reageer