.

Vraag

Waarom komt verificatie sms niet aan?

  • 29 March 2024
  • 4 reacties
  • 34 Bekeken

Sinds mijn laatste wijziging van mijn Simyo account ontvang ik sommige verificatie SMS niet van externe partijen. Voorbeelden zijn de verificatie door een zorgaanbieder en marktplaats. Dit is erg lastig omdat ik nu niet kan inloggen op die accounts.

Ik heb alle instellingen gecheckt en alles lijkt goed te staan. Normale SMS komt ook gewoon aan en sommige andere verificaties zijn ook geen probleem.

Wat kan hier aan de hand zijn?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @raymondverhoef,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je van deze partijen geen verificatie sms kan ontvangen! Heb je bij de zorgaanbieder en marktplaats jouw 06-nummer misschien op een andere manier ingevoerd? Soms komt het wel eens voor dat +31 niet werkt. Je dient dan enkel 06…….. te gebruiken. 

In je bericht staat '’Sinds mijn laatste wijziging van mijn Simyo account'’. Welke wijziging bedoel je precies? 

Ik hoor het graag van je. 

Groetjes,
Amy

Hallo @Amy ,

Onlangs heb ik een zakelijk nummer overgezet naar Simyo. De bedoeling was om het nummer naast mijn oorspronkelijke nummer te gaan gebruiken maar per abuis heb ik daarbij mijn oorspronkelijke aten overschrijven. Met behulp van de technische dienst hebben we toen mijn oorspronkelijke nummer kunnen “terughalen” en heb ik nu weer twee nummers.

Na die wijziging staat mijn oorspronkelijke nummer op een eSIM en ondervind ik dus genoemde problemen.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @raymondverhoef,

Bedankt voor je reactie. Duidelijk. Aangezien je wel andere sms'jes en verificatiecodes kan ontvangen lijkt het erop dat het niet aan je simkaart ligt. Heb je ook al contact gezocht met marktplaats en de zorgaanbieder toevallig? 

Ik ben benieuwd wat hieruit komt! 

Groetjes,
Amy

Hallo @Amy ,

Ja daar heb ik ook contact mee gezocht maar vooralsnog geen oplossing gevonden.

 

Om eerlijk te zijn denk ik wel dat er iets niet goed zit met mijn twee nummers. Als ik namelijk inlog op MijnSimyo dan zie ik daar dat ik gebruik maak van een NFC simcardtype. Dat klopt niet want ik maak gebruik van de eSIM voor dit nummer. In de MijnSimyo omgeving van mijn andere nummer staat dat ik  gebruik maak van een eSIM terwijl dat juist een normale SIM is.

Ik heb het idee dat er bij het overzetten van de laatste wijziging zaken door elkaar zijn gaan lopen waardoor ik nu hinder ondervind bij het onvangen van SMS.

 

 

Reageer