Sinds enkel dagen valt tijdens een gesprek de verbinding voor kortere of langere tijd weg.
Ik woon in het 7152JC gebied.
Wat te doen?
Somme1
Bladzijde 1 / 1
Beste Somme 3,
Ik heb even nagekeken op de storingskaart van KPN maar er is geen storing op dit postcodegebied.
Het ligt dus waarschijnlijk aan je toestel, je simkaart of de omgeving waar je je bevindt. Als er vlakbij werkzaamheden zijn waarbij machines worden gebruikt kan dit ook een storingsbron zijn.
Als het steeds hetzelfde nummer is waarmee je contact hebt en problemen ondervindt dan kan het ook aan die kant liggen!
Je simkaart kan je eventueel in een ander toestel proberen en jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel, hiermee detecteer je waar het fout gaat, toestel of simkaart.
Als je 4G hebt kan je ook proberen om te schakelen naar 3G of lager en kijken of het probleem hiermee opgelost is.
Hou je ons op de hoogte?
Ik heb even nagekeken op de storingskaart van KPN maar er is geen storing op dit postcodegebied.
Het ligt dus waarschijnlijk aan je toestel, je simkaart of de omgeving waar je je bevindt. Als er vlakbij werkzaamheden zijn waarbij machines worden gebruikt kan dit ook een storingsbron zijn.
Als het steeds hetzelfde nummer is waarmee je contact hebt en problemen ondervindt dan kan het ook aan die kant liggen!
Je simkaart kan je eventueel in een ander toestel proberen en jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel, hiermee detecteer je waar het fout gaat, toestel of simkaart.
Als je 4G hebt kan je ook proberen om te schakelen naar 3G of lager en kijken of het probleem hiermee opgelost is.
Hou je ons op de hoogte?
Hoi Somme 3,
Welkom op het Forum!
Ontzettend balen dat je verbinding plotseling wegvalt. Dat is niet handig!
Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je simkaart actief is. Voor de zekerheid heb ik 'm voor je gereset. Kun jij je telefoon even uit- en aanzetten? Op deze manier registreert je simkaart zich namelijk met de juiste gegevens op het netwerk.
Mocht het probleem toch blijven bestaan, dan kun je de tips van Franswon opvolgen. Eén daarvan is een kruistest uitvoeren. Hiervoor plaats jij je simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen wij namelijk achterhalen waar het probleem precies aan ligt.
Laat je ons weten wat hiervan de uitkomst is?
@Franswon, bedankt!
Groetjes,
Asma
Welkom op het Forum!
Ontzettend balen dat je verbinding plotseling wegvalt. Dat is niet handig!
Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je simkaart actief is. Voor de zekerheid heb ik 'm voor je gereset. Kun jij je telefoon even uit- en aanzetten? Op deze manier registreert je simkaart zich namelijk met de juiste gegevens op het netwerk.
Mocht het probleem toch blijven bestaan, dan kun je de tips van Franswon opvolgen. Eén daarvan is een kruistest uitvoeren. Hiervoor plaats jij je simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen wij namelijk achterhalen waar het probleem precies aan ligt.
Laat je ons weten wat hiervan de uitkomst is?
@Franswon, bedankt!
Groetjes,
Asma
Hartelijk bedankt voor je reactie en advies. Ik heb de kruistest gedaan maar het probleem blijft hetzelfde.
Ik vermoed, dat het ligt aan mijn locatie. Beneden in de kamer heb ik daar het meest last van (krijg soms ook geen binnenkomende telefoontjes) Als ik zonder problemen wil bellen dan ga ik naar de zolder.
(Maar ja om de hele dag op zolder te zitten is ook geen optie 🙂.
Ik hoop, dat met de tijd ook hier in de Achterhoek (vlak bij de Duitse grens) een sterkere zendmast komt.
Groet,
Somme 3
Ik vermoed, dat het ligt aan mijn locatie. Beneden in de kamer heb ik daar het meest last van (krijg soms ook geen binnenkomende telefoontjes) Als ik zonder problemen wil bellen dan ga ik naar de zolder.
(Maar ja om de hele dag op zolder te zitten is ook geen optie 🙂.
Ik hoop, dat met de tijd ook hier in de Achterhoek (vlak bij de Duitse grens) een sterkere zendmast komt.
Groet,
Somme 3
Geen Duitse provider roaming partner simyo die een beter signaal heeft?
Zo ja kun je ook nog binnen je bundel naar het buitenland bellen zonder extra kosten zone 1.
Zo ja kun je ook nog binnen je bundel naar het buitenland bellen zonder extra kosten zone 1.
Geen Duitse provider op deze plek (moet ik nog dichter bij de grenas wonen). Maar bedankt voor je reactie.
Helaas
Hoi Somme 3,
Oh jeetje, het lijkt er inderdaad op dat het aan je dekking ligt!
Ik heb zojuist telefonisch contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Helaas zijn er geen andere klachten binnengekomen op jouw postcode. Om gericht uit te zoeken wat er precies aan de hand is met het netwerk, zal ik je een netwerkformulier opsturen per e-mail. Kun je dit formulier ingevuld terugsturen?
Als je voorbeelden hebt van afgebroken telefoongesprekken dan kun je dit ook hieraan toevoegen.
Gaat het lukken zo?
@ Ron H, bedankt!
Groetjes,
Asma
Oh jeetje, het lijkt er inderdaad op dat het aan je dekking ligt!
Ik heb zojuist telefonisch contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Helaas zijn er geen andere klachten binnengekomen op jouw postcode. Om gericht uit te zoeken wat er precies aan de hand is met het netwerk, zal ik je een netwerkformulier opsturen per e-mail. Kun je dit formulier ingevuld terugsturen?
Als je voorbeelden hebt van afgebroken telefoongesprekken dan kun je dit ook hieraan toevoegen.
Gaat het lukken zo?
@ Ron H, bedankt!
Groetjes,
Asma
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.