.

Beantwoord

Verbinding valt soms weg, hoe los ik dit op?


Badge +1
Dag,
Ik heb nu een paar keer gehad met mijn Galaxy Gio met Simyo simkaart dat de verbinding halverwege werd verbroken. Een keer kon mijn gesprekspartner zien dat er van mijn kant geen netwerkverbinding was geweest.
Ligt het aan de (oude) telefoon of aan Simyo?
icon

Beste antwoord door Ali 21 July 2015, 17:19

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dag,
Ligt het aan de (oude) telefoon of aan Simyo?


Heb je dit op verschillende locaties? Dus in verschillende postcodegebieden?
Is het mogelijk dat je de simkaart tijdelijk in een ander toestel stopt om dingen uit te sluiten en antwoord te krijgen op je vraag hierboven.
Badge +1
Nee, altijd in mijn huis, postcode 1018
Badge +1
Ik heb helaas geen andere telefoon tot mijn beschikking.
Reputatie 7
Badge +9
Op jouw postcode is er een goede dekkingsgraad. Jammer dat het niet lukt met een ander toestel. Je zegt dat je er altijd last van hebt in huis. Uiteraard weten we niet hoe je woont maar zou het mogelijk daarmee te maken kunnen hebben? Hoe is je ontvangst overal in huis? Aantallen bolletjes / streepjes?
Mogelijk helpt een reset van je simkaart. Dit moet een mod of de klantenservice doen. Maar e.e.a. uitsluiten zou het mooiste zijn.
Badge +1
op jouw postcode is er een goede dekkingsgraad. Jammer dat het niet lukt met een ander toestel. Je zegt dat je er altijd last van hebt in huis. Uiteraard weten we niet hoe je woont maar zou het mogelijk daarmee te maken kunnen hebben? Hoe is je ontvangst overal in huis? Aantallen bolletjes / streepjes?
Momenteel met wifi redelijk, vier van de vijf streepjes.

Kan het aan een oude telefoon liggen?
Reputatie 7
Badge +9
Uiteraard gaat het niet om je wifi signaal maar ontvangst van het KPN netwerk. Hoe is dat?
Als je verder op geen enkele andere plek last hebt van een wegvallende verbinding, dan kan het

1) niet met je oude toestel te maken hebben.
2) met je woonsituatie te maken hebben. Veel beton?

Dat is op afstand lastig te beoordelen. Nogmaals; Simyo zou naar je aansluiting kunnen kijken. Simkaartreset.
Badge +1
Uiteraard gaat het niet om je wifi signaal maar ontvangst van het KPN netwerk. Hoe is dat?
Als je verder op geen enkele andere plek last hebt van een wegvallende verbinding, dan kan het

1) niet met je oude toestel te maken hebben.
2) met je woonsituatie te maken hebben. Veel beton?

Dat is op afstand lastig te beoordelen. Nogmaals; Simyo zou naar je aansluiting kunnen kijken. Simkaartreset.


Veel beton maar het is hier geen bunker.Zijn die streepjes naast Wifi van KPN? Dat is ook vier van de vijf ongeveer. Ik vraag wel naar een reset, bedankt.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Stephanie,

Erg vervelend dat je verbinding soms wegvalt thuis.

Ik zie dat de leon je het een en ander heeft gevraagd om controleren.

De constructie van je woning kan invloed hebben op je dekking binnenshuis. Ook eventuele aanwezigheid van bebouwing in je omgeving kunnen de sterkte van het netwerksignaal afzwakken. De sterkte van het netwerk kan je controleren door de balkjes of streepjes die naar NL KPN staan te bekijken. WiFi gaat buiten ons netwerk om.

Voor de zekerheid zou je je toestel handmatig vast kunnen zetten op het netwerk van KPN. Hier vind je instructies hoe je dat kan doen voor de Samsung Gio.

Je hebt gisteren contact gehad met onze klantenservice. Mijn collega heeft een reset uitgevoerd voor je aansluiting. Is het er verschil merkbaar?

@de leon, bedankt voor je hulp.
Badge +1
Hoi Stephanie,

Erg vervelend dat je verbinding soms wegvalt thuis.

Ik zie dat de leon je het een en ander heeft gevraagd om controleren.

De constructie van je woning kan invloed hebben op je dekking binnenshuis. Ook eventuele aanwezigheid van bebouwing in je omgeving kunnen de sterkte van het netwerksignaal afzwakken. De sterkte van het netwerk kan je controleren door de balkjes of streepjes die naar NL KPN staan te bekijken. WiFi gaat buiten ons netwerk om.

Voor de zekerheid zou je je toestel handmatig vast kunnen zetten op het netwerk van KPN. Hier vind je instructies hoe je dat kan doen voor de Samsung Gio.

Je hebt gisteren contact gehad met onze klantenservice. Mijn collega heeft een reset uitgevoerd voor je aansluiting. Is het er verschil merkbaar?

@de leon, bedankt voor je hulp.


Ik heb de reset uitgevoerd, handmatig op KPN gezet en drie gesprekken die ik vanmiddag had binnenshuis zijn prima verlopen. :)

Bedankt!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Stephanie,

Dat klinkt al erg positief! Het lijkt mij dus ook alsof dit is opgelost. Mocht het terugkomen, schroom niet om contact met ons te zoeken 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer