Hallo,
Ik ben een aantal weken geleden in Oostenrijk geweest en ik had geen bereik..
Ik heb een iPhone 3GS en had ook bij netwerken gezocht of ik een ander netwerk kon kiezen.
Was heel onhandig omdat ik er niks van af wist en niemand kon bereiken.
Is het dan zo dat je gewoon helemaal geen bereik/verbinding hebt met simyo in het buitenland?
Groetjes van Dianne
Bladzijde 1 / 2
FaceTime kan je niet verwijderen. Jullie zijn wel kenners zeg... Je kan het wel uitzetten. En jullie hoeven mij niks uit te leggen; jullie begrijpen mijn punt niet. Jullie communiceren klaarblijkelijk op een ander metaniveau dan de meeste mensen buiten 'Simyo-wereld' of -land kan ik misschien beter zeggen, want de functie moet je eerst aan zetten, wil je internationaal zijn. Ik ga het niet nog eens uitleggen -lees mijn eerdere berichten maar- Jullie zijn niet consequent: wel kan je telefoon zomaar sms'jes naar het buitenland sturen, met alle kosten van dien. Niet kan je sms'jes ontvangen in het buitenland, wat gratis is 😑, en bellen in en naar het buitenland. Explain yourselfs! Welke ambtenaar heeft dit bedacht?! Sinds ik bij jullie zit, heb ik er alleen maar spijt van.
Hallo Alex,
Wij hebben hetzelfde probleem. Bellen buitenland staat aan. Telefoon is uit en weer aan aan gezet, We hebben alle providers handmatig geprobeerd.
Niets werkt.
Groetjes, Annette
Wij hebben hetzelfde probleem. Bellen buitenland staat aan. Telefoon is uit en weer aan aan gezet, We hebben alle providers handmatig geprobeerd.
Niets werkt.
Groetjes, Annette
Hoi Annette,
Wat voor melding zie je op het moment dat je handmatig kiest voor een buitenlands netwerk? Ik heb voor de zekerheid de aansluiting hersteld op net netwerk. Kun je het vanmiddag even opnieuw proberen en laten weten of het werkt?
Groetjes,
Alex
Wat voor melding zie je op het moment dat je handmatig kiest voor een buitenlands netwerk? Ik heb voor de zekerheid de aansluiting hersteld op net netwerk. Kun je het vanmiddag even opnieuw proberen en laten weten of het werkt?
Groetjes,
Alex
Hallo Alex,
Ik kan me de melding niet meer herinneren.
Dat proberen moet nog even wachten, want ik ben niet in het buitenland.
Zou je ook nr. * kunnen herstellen. Dat is de telefoon van mijn man en daar hadden we dezelfde problemen mee.
M.vr.gr.
Annette
Ik kan me de melding niet meer herinneren.
Dat proberen moet nog even wachten, want ik ben niet in het buitenland.
Zou je ook nr. * kunnen herstellen. Dat is de telefoon van mijn man en daar hadden we dezelfde problemen mee.
M.vr.gr.
Annette
Wij hebben ook de andere aansluiting hersteld. Graag horen we van je wat je bevindingen zijn.
Groetjes,
Alex
Groetjes,
Alex
Dank je Alex. Je hoort van ons.
Groetjes, Annette
Groetjes, Annette
Voordat ik een week naar Frankrijk ging heb ik de optie bellen van en naar het buitenland aangezet op Mijn Simyo.
Groot was de teleurstelling dat ik toch niet gebeld of ge-WhatsUpt kon worden. Hoe kan dat?
Groot was de teleurstelling dat ik toch niet gebeld of ge-WhatsUpt kon worden. Hoe kan dat?
Beste Simyo medewerker.
Kan jij mij vertellen waarom ik niet kan bellen of gebeld kan worden in het buitenland, terwijl de optie "bellen in het buitenland" gewoon aan staat en ik al drie maanden netjes mijn facturen betaal?? Andere providers rekenen misschien schofterige prijzen in het buitenland, maar daar kan je tenminste nog meteen mee bellen en gebeld worden.
Willemb.
Kan jij mij vertellen waarom ik niet kan bellen of gebeld kan worden in het buitenland, terwijl de optie "bellen in het buitenland" gewoon aan staat en ik al drie maanden netjes mijn facturen betaal?? Andere providers rekenen misschien schofterige prijzen in het buitenland, maar daar kan je tenminste nog meteen mee bellen en gebeld worden.
Willemb.
Beste willemb,
Wij gaan bij deze de instellingen voor het bellen in en naar het buitenland voor je resetten. Je dient je toestel eenmalig uit en aan te zetten zodat je simkaart zich opnieuw kan registreren op het netwerk waarna de wijzigingen van kracht zullen gaan. Onze excuses voor het ongemak.
Groetjes,
Arie
Wij gaan bij deze de instellingen voor het bellen in en naar het buitenland voor je resetten. Je dient je toestel eenmalig uit en aan te zetten zodat je simkaart zich opnieuw kan registreren op het netwerk waarna de wijzigingen van kracht zullen gaan. Onze excuses voor het ongemak.
Groetjes,
Arie
Goedemiddag
Zit nu in belgie en mijn instelling buitenland aan gezet
Maar het werkt niet ook niet na diverse keren aan uit zetten van het toestel
....?....
Zit nu in belgie en mijn instelling buitenland aan gezet
Maar het werkt niet ook niet na diverse keren aan uit zetten van het toestel
....?....
Goedenavond,
Mijn zoon is sinds vandaag met school een weekje naar Italie. Helaas kan hij het thuisfront niet bellen of smsen. En dat vind ik erg vervelend. Het bellen van en naar buitenland staat aan.
met vriendelijke groet,
Coriene
Mijn zoon is sinds vandaag met school een weekje naar Italie. Helaas kan hij het thuisfront niet bellen of smsen. En dat vind ik erg vervelend. Het bellen van en naar buitenland staat aan.
met vriendelijke groet,
Coriene
Beste TDM Timmer,
Welkom op het Simyo forum!
Volgens ons systeem is het je inmiddels gelukt om vanuit het buitenland sms-berichten te verzenden. Wij gaan er hiermee vanuit dat het probleem is verholpen.
Mocht dit niet het geval zijn, dan vernemen we dit graag.
Welkom op het Simyo forum!
Volgens ons systeem is het je inmiddels gelukt om vanuit het buitenland sms-berichten te verzenden. Wij gaan er hiermee vanuit dat het probleem is verholpen.
Mocht dit niet het geval zijn, dan vernemen we dit graag.
Beste Coriene,
Zojuist hebben we de optie bellen in/naar het buitenland opnieuw geactiveerd. Wij raden je zoon aan om zijn toestel eenmaal uit te schakelen en deze na een half uur opnieuw aan te zetten. Vervolgens kan hij handmatig zoeken naar de beschikbare buitenlandse netwerken bij de netwerkinstellingen van het toestel. Als er netwerken zijn gevonden kan hij handmatig verbinding maken met het sterkste netwerk in die regio.
Graag vernemen we of het probleem hiermee is verholpen.
Groetjes,
Manisha
Zojuist hebben we de optie bellen in/naar het buitenland opnieuw geactiveerd. Wij raden je zoon aan om zijn toestel eenmaal uit te schakelen en deze na een half uur opnieuw aan te zetten. Vervolgens kan hij handmatig zoeken naar de beschikbare buitenlandse netwerken bij de netwerkinstellingen van het toestel. Als er netwerken zijn gevonden kan hij handmatig verbinding maken met het sterkste netwerk in die regio.
Graag vernemen we of het probleem hiermee is verholpen.
Groetjes,
Manisha
Goedemiddag!
Ben nu in Spanje en heb zo'n beetje alles al geprobeerd om hier te kunnen bellen en gebeld te kunnen worden.
Optie "bellen in het buitenland" via internet geactiveerd, gede-activeerd, opnieuw geactiveerd. Telefoon minstens 10 keer uit- en weer aangezet. Nog steeds helemaal niets! Ben al zeker een dag telefonisch onbereikbaar hier in Spanje!
Als er iemand is die dit op kan lossen: Heel graag en zo snel mogelijk s.v.p.
Bij voorbaat dank.
J. Wijma
Ben nu in Spanje en heb zo'n beetje alles al geprobeerd om hier te kunnen bellen en gebeld te kunnen worden.
Optie "bellen in het buitenland" via internet geactiveerd, gede-activeerd, opnieuw geactiveerd. Telefoon minstens 10 keer uit- en weer aangezet. Nog steeds helemaal niets! Ben al zeker een dag telefonisch onbereikbaar hier in Spanje!
Als er iemand is die dit op kan lossen: Heel graag en zo snel mogelijk s.v.p.
Bij voorbaat dank.
J. Wijma
Goed nieuws! Ik kan inmiddels bellen en gebeld worden in Spanje.
Ik heb na een paar uur nogmaals het toestal aan- en uitgezet en toen ook nog maar een keer handmatig een telecomprovider geselecteerd. Nu werd ik ineens wel toegelaten op het netwerk.
Opgelost dus! Dank als iemand van Simyo hier mee bezig is geweest achter de schermen.
Groeten,
J. Wijma
Ik heb na een paar uur nogmaals het toestal aan- en uitgezet en toen ook nog maar een keer handmatig een telecomprovider geselecteerd. Nu werd ik ineens wel toegelaten op het netwerk.
Opgelost dus! Dank als iemand van Simyo hier mee bezig is geweest achter de schermen.
Groeten,
J. Wijma
Beste J. Wijma,
Wij zijn blij om te vernemen dat het probleem is opgelost. Vanwege een vertraging op het netwerk was het opnieuw activeren van de optie bellen in/naar het buitenland vertraagd verwerkt. Na de verwerking van de wijziging is het mogelijk geworden om te bellen in/naar het buitenland.
Groetjes,
Manisha
Wij zijn blij om te vernemen dat het probleem is opgelost. Vanwege een vertraging op het netwerk was het opnieuw activeren van de optie bellen in/naar het buitenland vertraagd verwerkt. Na de verwerking van de wijziging is het mogelijk geworden om te bellen in/naar het buitenland.
Groetjes,
Manisha
ook ik heb problemen in het buitenland, kan dan niet bellen, terwijl deze optie wel is geactiveerd. wat kunnen jullie voor me doen?
Welkom op het forum franq,
Ik zie dat je de optie 'bellen in en naar het buitenland' hebt aan gezet op 8/12/12. Daarom wil ik je vragen je toestel even uit/aan te zetten en daarna te handmatig voor een buitenlands netwerk te kiezen. Kan je me laten weten of dit lukt?
Groetjes,
Alex
Ik zie dat je de optie 'bellen in en naar het buitenland' hebt aan gezet op 8/12/12. Daarom wil ik je vragen je toestel even uit/aan te zetten en daarna te handmatig voor een buitenlands netwerk te kiezen. Kan je me laten weten of dit lukt?
Groetjes,
Alex
Beste Dianne,
Welkom op het Simyo forum!
Allereerst onze excuses voor het ongemak.
Zojuist hebben we de optie bellen in/naar het buitenland nogmaals voor je geactiveerd. Wij verzoeken je het toestel eenmaal uit te schakelen en opnieuw aan te zetten zodat de simkaart weer verbinding kan maken met het netwerk.
Het kan ook zo zijn dat je lokaal geen bereik had. Je kunt in dit geval handmatig de buitenlandse netwerken zoeken. Je vindt deze optie bij de verbinding- of netwerkinstellingen van uw toestel. Handmatig zoeken vergroot de kans dat u een netwerk vindt. Voor een precieze instructie raden wij je aan de toestelhandleiding te raadplegen.
Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan raden wij je aan om te controleren of je bij de netwerkinstellingen gebruik maakt van een UMTS of GSM netwerk. Wij verzoeken je om over te schakelen naar een GSM netwerk als dit niet het geval is en daarna handmatig verbinding te maken met een buitenlands netwerk.
Wij hopen dat het probleem hiermee wordt verholpen.
Groetjes,
Manisha
Welkom op het Simyo forum!
Allereerst onze excuses voor het ongemak.
Zojuist hebben we de optie bellen in/naar het buitenland nogmaals voor je geactiveerd. Wij verzoeken je het toestel eenmaal uit te schakelen en opnieuw aan te zetten zodat de simkaart weer verbinding kan maken met het netwerk.
Het kan ook zo zijn dat je lokaal geen bereik had. Je kunt in dit geval handmatig de buitenlandse netwerken zoeken. Je vindt deze optie bij de verbinding- of netwerkinstellingen van uw toestel. Handmatig zoeken vergroot de kans dat u een netwerk vindt. Voor een precieze instructie raden wij je aan de toestelhandleiding te raadplegen.
Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan raden wij je aan om te controleren of je bij de netwerkinstellingen gebruik maakt van een UMTS of GSM netwerk. Wij verzoeken je om over te schakelen naar een GSM netwerk als dit niet het geval is en daarna handmatig verbinding te maken met een buitenlands netwerk.
Wij hopen dat het probleem hiermee wordt verholpen.
Groetjes,
Manisha
Hallo,
Even inbrekend op dit topic: Ik was gisteren voor werkzaamheden in België en moest hiervoor zo nu en dan contact onderhouden met mijn werkgever. Nu was het alleen zo dat ik bijna geen bereik had op Belgisch grondgebied. Mijn collega heeft (ook) KPN en die had gewoon overal volledig bereik. Er waren schijnbaar een paar momenten dat ik binnen Nederlands bereik zat want dan kon ik even bellen e.d. maar afgezien daarvan dus niet, erg onhandig.
Nu zag ik dat u bij de TS bellen in het buitenland opnieuw aan heeft gezet. Is dat ook de oplossing voor mijn probleem? Zoja, mag ik vragen waarom dat dan niet gewoon standaard aan staat?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Mvg, Max Horsman
Even inbrekend op dit topic: Ik was gisteren voor werkzaamheden in België en moest hiervoor zo nu en dan contact onderhouden met mijn werkgever. Nu was het alleen zo dat ik bijna geen bereik had op Belgisch grondgebied. Mijn collega heeft (ook) KPN en die had gewoon overal volledig bereik. Er waren schijnbaar een paar momenten dat ik binnen Nederlands bereik zat want dan kon ik even bellen e.d. maar afgezien daarvan dus niet, erg onhandig.
Nu zag ik dat u bij de TS bellen in het buitenland opnieuw aan heeft gezet. Is dat ook de oplossing voor mijn probleem? Zoja, mag ik vragen waarom dat dan niet gewoon standaard aan staat?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Mvg, Max Horsman
Beste Max Horsman,
Welkom op het Simyo forum!
De optie bellen in/naar het buitenland staat niet standaard aan omdat niet alle klanten gebruik wensen te maken van deze mogelijkheid. Wij raden je aan om de optie aan te zetten door in te loggen op je persoonlijke pagina (tabblad Gegevens & Instellingen). Hierna dien je het toestel uit te zetten en na een kwartier opnieuw aan te zetten. Op deze wijze wordt de simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk zodat de wijziging doorgevoerd wordt.
Groetjes,
Manisha
Welkom op het Simyo forum!
De optie bellen in/naar het buitenland staat niet standaard aan omdat niet alle klanten gebruik wensen te maken van deze mogelijkheid. Wij raden je aan om de optie aan te zetten door in te loggen op je persoonlijke pagina (tabblad Gegevens & Instellingen). Hierna dien je het toestel uit te zetten en na een kwartier opnieuw aan te zetten. Op deze wijze wordt de simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk zodat de wijziging doorgevoerd wordt.
Groetjes,
Manisha
Kost het aanzetten van deze dienst geld? Zo nee, waarom staat deze dienst niet gewoon aan bij iedereen?! Als je er geen gebruik van wenst te maken, dan doe je het niet en als het wel wilt, dan staat het in ieder geval aan! Bij mij een zelfde soort verhaal: afgelopen weekend was ik in het buitenland en ik was gewoon niet bereikbaar! Bizar. Zelfs sms'jes ontvangen -wat mij geen geld kost- kan op deze manier niet. De aan-/uitknop wekt mijn argwaan: kost het me extra geld als ik het aanzet?
Hoi JoyceDW,
Het aan/uit zetten van deze dienst kost geen geld. De dienst staat niet standaard aan, omdat er gebruikers zijn die niet willen dat er naar het buitenland kan worden gebeld. Stel dat de telefoon met simkaart verloren gaat, kan hier misbruik van gemaakt worden. Het bellen naar het buitenland is erg duur. Als deze optie uit staat, is het voor de vinder dus onmogelijk om naar het buitenland te bellen. De optie bellen in en naar het buitenland staat in jouw geval nog uit.
Groetjes,
Alex
Het aan/uit zetten van deze dienst kost geen geld. De dienst staat niet standaard aan, omdat er gebruikers zijn die niet willen dat er naar het buitenland kan worden gebeld. Stel dat de telefoon met simkaart verloren gaat, kan hier misbruik van gemaakt worden. Het bellen naar het buitenland is erg duur. Als deze optie uit staat, is het voor de vinder dus onmogelijk om naar het buitenland te bellen. De optie bellen in en naar het buitenland staat in jouw geval nog uit.
Groetjes,
Alex
Dan zijn jullie niet consequent, want sms'jes kunnen wel naar het buitenland verstuurd worden zonder dat de functie op 'aan' staat. Zeker de iPhones met Facetime oid versturen geregeld sms'jes naar Apple in UK, wat lekker aantikt op de rekening. Slechte zaak Simyo!
Beste JoyceDW,
De optie bellen in en naar het buitenland kun je zelf beheren op je persoonlijke pagina, het gaat hier dus alleen om telefoongesprekken in/naar het buitenland. Het is niet mogelijk om de optie sms naar het buitenland te blokkeren vanuit Simyo, je kunt kijken of het bij de toestelinstellingen mogelijk is om een dergelijke blokkade in te stellen. Als je niet wilt dat je Iphone berichten stuurt naar het nummer van Apple raden wij je aan om de app Facetime te verwijderen.
Groetjes,
Manisha
De optie bellen in en naar het buitenland kun je zelf beheren op je persoonlijke pagina, het gaat hier dus alleen om telefoongesprekken in/naar het buitenland. Het is niet mogelijk om de optie sms naar het buitenland te blokkeren vanuit Simyo, je kunt kijken of het bij de toestelinstellingen mogelijk is om een dergelijke blokkade in te stellen. Als je niet wilt dat je Iphone berichten stuurt naar het nummer van Apple raden wij je aan om de app Facetime te verwijderen.
Groetjes,
Manisha
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.