.

Vraag

Verbinding in buitenland

  • 6 March 2012
  • 28 reacties
  • 3094 Bekeken


Toon eerste bericht

28 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Max Horsman,

Welkom op het Simyo forum!
De optie bellen in/naar het buitenland staat niet standaard aan omdat niet alle klanten gebruik wensen te maken van deze mogelijkheid. Wij raden je aan om de optie aan te zetten door in te loggen op je persoonlijke pagina (tabblad Gegevens & Instellingen). Hierna dien je het toestel uit te zetten en na een kwartier opnieuw aan te zetten. Op deze wijze wordt de simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk zodat de wijziging doorgevoerd wordt.

Groetjes,

Manisha
Hallo,

Even inbrekend op dit topic: Ik was gisteren voor werkzaamheden in België en moest hiervoor zo nu en dan contact onderhouden met mijn werkgever. Nu was het alleen zo dat ik bijna geen bereik had op Belgisch grondgebied. Mijn collega heeft (ook) KPN en die had gewoon overal volledig bereik. Er waren schijnbaar een paar momenten dat ik binnen Nederlands bereik zat want dan kon ik even bellen e.d. maar afgezien daarvan dus niet, erg onhandig.

Nu zag ik dat u bij de TS bellen in het buitenland opnieuw aan heeft gezet. Is dat ook de oplossing voor mijn probleem? Zoja, mag ik vragen waarom dat dan niet gewoon standaard aan staat?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Mvg, Max Horsman
Reputatie 2
Badge +4
Beste Dianne,

Welkom op het Simyo forum!

Allereerst onze excuses voor het ongemak.
Zojuist hebben we de optie bellen in/naar het buitenland nogmaals voor je geactiveerd. Wij verzoeken je het toestel eenmaal uit te schakelen en opnieuw aan te zetten zodat de simkaart weer verbinding kan maken met het netwerk.

Het kan ook zo zijn dat je lokaal geen bereik had. Je kunt in dit geval handmatig de buitenlandse netwerken zoeken. Je vindt deze optie bij de verbinding- of netwerkinstellingen van uw toestel. Handmatig zoeken vergroot de kans dat u een netwerk vindt. Voor een precieze instructie raden wij je aan de toestelhandleiding te raadplegen.

Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan raden wij je aan om te controleren of je bij de netwerkinstellingen gebruik maakt van een UMTS of GSM netwerk. Wij verzoeken je om over te schakelen naar een GSM netwerk als dit niet het geval is en daarna handmatig verbinding te maken met een buitenlands netwerk.

Wij hopen dat het probleem hiermee wordt verholpen.

Groetjes,

Manisha

Reageer