Skip to main content
Beste Klantenservice,



Ik ben al een tijdje klant van simyo en ik woon zelf in Nijmegen. 

Ik gebruik mijn telefoon voor de zaak en reis dus ook het hele land door. Ik heb eigenlijk nergens problemen met de verbinding en verder ook weinig klachten ondervonden onder het gebruik van het Simyo (kpn) netwerk. Echter op het moment dat ik zelf thuis kom in Nijmegen blijkt het erg moeilijk te zijn om een normaal gesprek te kunnen voeren via mijn mobiel.

De verbinding valt namelijk wel 10 tot 12 x dag weg ! Ik heb gebeld met de klantenservice en die raden mij toen aan om via het 2g netwerk te bellen. Ik vind dat eigenlijk niet de juiste oplossing want daarvoor sluit ik toch geen abonnement af ? Ook vind ik dit onprofessioneel overkomen naar mijn klanten. 



Hebben jullie misschien een andere oplossing ? 

Ik hoor graag spoedig van jullie. 



Mvg.



Chandar. Z
Hoi sneakyb0y,



Op jouw locatie in Nijmegen moet je gewoon via 2g en 3g kunnen bellen. Beiden zijn op die locatie aanwezig.

Dat maakt overigens geen verschil voor de kwaliteit van je gesprek, hoor, welk netwerk je daarvoor gebruikt. Bij internet gaat het via 2g wat langzamer, maar dat terzijde.

Dat je verbinding thuis wegvalt kan ook een andere oorzaak hebben. Ik zit nu te denken aan het bouwmateriaal van je woning.. Dat kan in combinatie met je antenne een enorme invloed hebben. Heb je beter bereik als je buiten bent, of begint de ellende al als je de stad inrijdt?

Ik ontvang graag de volledige postcode waar je dit ervaart, dan ga ik alsnog voor je na of er daar iets bijzonders aan de hand is. Ook zou ik je willen vragen om je sim eens in een ander toestel te proberen, en je ervaringen hier te omschrijven.



Ik hoor het van je,



Groetjes,

Charlene
Hoi Charlene,



Ik heb er op meerdere plaatsten in Nijmegen last van. Maar voornamelijk thuis. Ik woon op de postcode 6511ZD in Nijmegen. 

Heb sinds vandaag een nieuwe iphone binnen dus zal meteen eens kijken of dit wat uitmaakt. Bel zelf ook nog onder een ander netwerk in mijn huis en op die telefoon ben ik tot nu toe altijd bereikbaar geweest. Dus lijkt het mij dat het dan niet aan het bouwmateriaal van de woning ligt. 

Mocht ik er 1 deze dagen weer last van hebben dan zal ik via dit topic weer reageren. 



Mvg



Chandar. 
Hoi sneakyb0y,



Er zijn in Nijmegen halverwege januari (14,15 en 17) werkzaamheden geweest waardoor het 3G bereik zou kunnen haperen, maar dat zou sindsdien weer helemaal up and running moeten zijn.

Dat je met een ander netwerk thuis goed kunt bellen, en met het onze niet zo best kan heel goed. De netwerken van 'de grote drie' zijn niet identiek. Op de ene plek is het onze beter, op een andere plek kan een ander netwerk beter bereik hebben. Dat kan te maken hebben met de afstand tot de mast, bandbreedte en drukte, inderdaad de bouwmaterialen van het gebouw waar je je bevind, et cetera.



We zijn in ieder geval benieuwd naar je bevindingen met je nieuwe iPhone, hou je ons op de hoogte?

Reageer