.

Beantwoord

Vast op mobiel, Kan dat?

  • 18 March 2016
  • 4 reacties
  • 813 Bekeken

Beste,

Steeds vaker zie je het zogenaamde 'vast op mobiel'. Nu heb ik als ZZP-er een vast nummer en een mobiel nummer. Sinds kort ipv een fysieke telefoon met hierop het vaste nummer, een app op mijn mobiel. De werking hiervan ben ik totaal niet tevreden mee en de app gebruik ik dan ook totaal niet. Het enige waar ik gebruik van maak is dat inkomende gesprekken op het vaste nummer, door worden geschakeld naar mobiel. Is dit niet iets wat jullie ook aanbieden? Of het doorschakelen van vast naar mobiel, of ook iets met een app zodat ik eventueel ook naar buiten kan bellen met m'n mobiel via de vaste lijn.

Mvg,

Gijs
icon

Beste antwoord door Angela 19 March 2016, 16:11

Bekijk originele reactie

4 reacties

Voor zoets zul je bij de provider moeten zijn waar de vaste lijn van is. Bijvoorbeeld bij Ziggo is dat de app. Bapp. Maar de kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven als ik de recensies moet geloven.

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.ziggo.voip&hl=nl

Ook voor het doorschakelen van je vaste lijn naar je mobiel is iets wat niet via SImyo gaat maar via de provider van de vaste lijn. Meest gaat dat met *21* nummer van bijv. je mobiel #.

In alle gevallen begint het bij je vaste lijn en die provider.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi gscholman,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je jouw vraag hier stelt!

Het is mogelijk om jouw vaste nummer door te schakelen naar jouw mobiele telefoon. Zoals Raytje aangeeft, zal je dat op je huistelefoon moeten instellen. Als je vanuit ons een doorschakeling instelt, zal jouw mobiele nummer naar het vaste nummer doorgeschakeld worden.

Helaas kun je niet met jouw vaste nummer bellen via jouw simkaart 😞 Wij hebben hier zelf ook geen app voor.

Heb je nog wat aan het advies van Raytje? Als je nog andere vragen hebt, dan zien we dat ook graag.

@Raytje, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Angela
Beste,

Bedankt voor de antwoorden, volgens mij werkt het zogenaamde 'vast-op-mobiel' iets anders dan jullie nu uitleggen. Het zijn virtuele providers die het vaste nummer hebben en doorverbinden naar mobiel van de klant (ik zit nu bij; https://www.compleet.nl/). Doormiddel van een app kun je ook op je mobiel 'uitbellen' als zijnde een vaste lijn.

Bedankt voor de antwoorden in elk geval, ik hou me van harte aanbevolen als jullie wel een dergelijke dienst aan gaan bieden :)

Mvg,

Gijs
Reputatie 5
Badge +9
Hoi gscholman,

Grappig dat dat op die manier werkt :D

Wanneer wij een dergelijke dienst gaan aanbieden zullen we dit communiceren via de website, maar natuurlijk ook via het forum! Houdt beiden daarom in de gaten. Voor nu staat er voor zover ik weet niets op de planning om met een vast nummer via je simkaart te kunnen bellen.

Wanneer je hier toch nog vragen over hebt, horen we natuurlijk graag van je.

Groetjes, Caspar

Reageer