Skip to main content

.

Heb op 1 juli een abonnement genomen bij Simyo, dit even voor een aantal maanden ivm andere werkgever.



Na het activeren en instellen van de sim, kreeg ik gelijk de melding dat ik buiten mijn belbundel zat?

Ook kreeg ik via Whatsapp om de 10 minuten een toevoeging van een één of andere Spaanse groepen?



Gebeld met Simyo en aangegeven dat ik hier niet blij mee ben, en dat er geen sms’s door mijn zijn verstuurd, laat staan gebeld (oké 2 min. om te kijken of de sim werkt)



Simyo geeft aan dat ik echt die sms-jes heb verstuurd 385 stuks binnen 1 minuut, gek! dan zit je aan de lijn met Simyo (1200) en zie je de rekening stijgen omdat ik schijnbaar onder het bellen ook sms-jes aan het versturen was?



Op advies van Simyo voor 1 euro onbeperkt sms geactiveerd. En hebben ze de kosten voor sms 50% gekrediteerd. Tja de rekening was binnen een halve dag al 95,60 euro.



Nu een paar dagen later zie ik mijn rekening steeds hoger en hoger worden dmv verstuurde sms-jes. En zonder die tegemoetkoming van Simyo staat de rekening al dik boven de 100 euro.



GEK! ik heb mijn sim die dag ook per direct in de la gegooid en opgezegd.



Bij wie moet ik zijn dat mijn abonnement per direct wordt stop gezet! Voordat ik door oplichting/ of wat dan ook aan het einde van de maand een rekening heb van dik 500 euro?



Dacht ben al jaren klant bij KPN, dan moet dit wel goed gaan met Simyo, maar helaas een flinke domper!!!





P.s via whatsapp ben ik in contact gekomen met vrienden van de vorige telefoonnummer houder. Welke mijn in een groep koppelde aan de vorige telefoonnummer houder. En ja hoor deze gaf aan het nummer een week daarvoor opgezegd te hebben met de zelfde ellende? (Screenshots bijgehouden)
Hi Matthijsjes,



Welkom op het Simyo Forum!



Oei, wat een verhaal. Je bent net klant bij ons geworden en dan gebeurt dit. Ik zie inderdaad dat er op 1 juni in een hele korte tijd veel naar een aantal verschillende nummers is ge-sms't. Erg vreemd dat dit schijnbaar ook is gebeurd terwijl je aan het bellen was. Wat natuurlijk ook vreemd is, is dat de vorige gebruiker dezelfde problemen zou ervaren? Begrijpelijk dat je hier van geschrokken bent.



Ik ga even een kijkje nemen met onze technische afdeling. Zou jij dan de door jou gemaakte screenshots in dit topic kunnen plaatsen? Dan gaan wij onze best doen om dit probleem op te lossen.



Groetjes,

Niels
Hallo Matthijsjes en Simyo specialisten.

Afgelopen vrijdag heb ik de nieuwe simkaart ontvangen en geactiveerd.

Ook ik ervaar het probleem dat er ongevraagd en niet door mijzelf geïnitieerde smsjes worden verstuurd.

De smsjes worden verstuurd naar twee 06 nrs in zone3, volgens het verbruiksoverzicht in de Simyo app. Wat hierbij opvalt is dat beide nrs beginnen met 0061-xxxxxxx , 0061 is het landnr van Australie! Een van de nrs is van een andere Simyo gebruiker, zijde mijn dochter die dus ook in de contactenlijst staat ZONDER extra 0!

Een telefoonshop kan geen oorzaak vinden en om kosten te beperken heb ik de Sim kaart geblokkeerd en de Helpdesk hierover een mail gestuurd.

Wellicht heb ook ik een eerder gebruikt nr gekregen van iemand die ook dit probleem had net als Matthijsjes.?!

Als iemand een/de oplossingen weet dan verneem ik die graag.
Hoi Ank,



Wat een gek probleem! Heb je op die momenten wel een sms verzonden naar de 'Nederlandse' nummers of ook niet? En zijn deze terug te vinden in je uitgaande sms'jes? Het lijkt me sowieso verstandig om de contacten in je telefoonlijst te laten beginnen met +31. ik zie dat je ondertussen al een oplossing is geboden voor de gemaakte kosten. Ook heb je de optie 'bellen in en naar het buitenland' al uitgezet, slim! Want nu kan het sowieso niet meer voorkomen.



Mocht het in de toekomst toch nog eens voorkomen, laat het ons dan meteen even weten! 😊



Groetjes,



Kevin
Hallo Kevin, bedankt voor je reactie.

Ik heb naar geen enkel nr sms'jes gestuurd en ik had bellen/internetten naar het buitenland direct na het plaatsen van de sim-kaart uitgezet.

Desondanks gingen de sms'jes door! Deze nummers vond/vind ik alleen terug in de Simyo App!

Ik ben in afwachting van een nieuwe sim-kaart en nummer, hopelijk komt dit schimmige probleem met een nieuw nummer niet meer voor!

Groet
Hi Ank1,



Ik hoop inderdaad dat dit ook het geval is! Voor een nieuw telefoonnummer hoef je echter niet een compleet nieuwe bestelling te plaatsen. Hier heb ik je een privébericht over gestuurd, kijk daar even naar :)



Groetjes,

Niels

Reageer