Skip to main content
Hallo mede forumbezoekers,



Ik heb eind november mijn pre-paid kaart omgezet naar een abonnement met nummerbehoud. Eerst ontvang ik een mail dat dit allemaal is gelukt en dat ik mijn oude (prepaid) nummer behoud en dat dit op 10 december weer bruikbaar is. Ook heb ik een tijdelijk nummer ontvangen.



Ik ontvang geen SMSjes die naar mijn oude nummer zijn gestuurd. Dat zou toch per vandaag moeten kunnen. Tevens heb ik een mail ontvangen dat mijn aanvraag nummerbehoud door de provider is afgewezen. Hoe zo? Ik zat bij Simyo en blijf bij Simyo.



Bij nummerbehoud aanvragen op de site krijg ik de melding dat ik een Postpaid nummer heb ingevuld (mijn oude nummer). Je zou dus denken dat het nummerbehoud wel werkt, ik ontvang echter geen gesprekken en SMS-en hierop. De melding is:

Bij het veld "nummer dat je wilt behouden" heb je een Postpaid Simyo nummer opgegeven. Je moet hier het nummer opgeven dat je wilt meenemen van je huidige service provider.

Ik heb gebeld met de klantenservice (moet je wel heel lang wachten voor je iemand aan de lijn krijgt), daar werd mij gezegd, dat ik het nummer in moet vullen dat ik wil behouden. Het lijkt er dus op dat mijn verzoek om mijn prepaid nummer te behouden al is verwerkt in het systeem maar dat het niet werkt op mijn telefoon.



Wat kan ik nu nog doen om er voor te zorgen dat ik gewoon via mijn abonnement kan bellen en SMS-en met mijn oude nummer?
Welkom op het forum Hortensia,



Op jouw adresgegevens vind ik meerdere aansluitingen met meerdere nummerbehoudaanvragen. Ik zie bijvoorbeeld een nummerbehoud aanvraag terug waarbij je met een Simyo abonnement een ander Simyo abonnement wilt overstappen. Dit is niet mogelijk. Vandaar dat deze aanvraag is afgewezen. Ik zie wel dat de nummeroverzetting van een andere aansluiting is gelukt. Het telefoonnummer wat eindigt op 83 is succesvol over gezet van een Simyo prepaid aansluiting naar een Simyo abonnement.



Daarom wil ik je vragen om de telefoonnummers per privé te sturen waarvan je gebruik wenst te maken. Dan kan ik nagaan of het technisch mogelijk is.



Groetjes,



Alex

Reageer