Sinds de kerstvakantie kan ik af en aan niet bellen of sms-en. Mijn man, zoon en ik hebben er alledrie last van - we bellen prepaid. Ik heb me opgegeven om opgeroepen te worden voor reanimatie, dat gaat nogal lastig als ik niet bereikbaar ben. Vroeger hebben we dit probleem nooit gehad.
Bladzijde 1 / 1
Hoi Achtje, welkom op het Simyo forum :)
Zoals je dit beschrijft lijkt het er op alsof er een antenne niet goed werkt 😞 Om dit te verifiëren heb ik wat informatie nodig.
Heb je dit enkel thuis, of maakt het niet uit waar je bent in je woonplaats? Ervaren jullie problemen op 2G, 3G of beiden?
Ik zie dat er op 24 januari werkzaamheden zijn geweest bij jullie, is er sindsdien nog iets veranderd? Hebben jullie de telefoons nadien al eens uit- en aangezet?
Als je me kunt voorzien van deze informatie, kan ik contact opnemen met een netwerk specialist en dit voorleggen.
Het lijkt me inderdaad in jouw geval extra belangrijk dat je bereikbaar bent, er kan een leven vanaf hangen!
Zoals je dit beschrijft lijkt het er op alsof er een antenne niet goed werkt 😞 Om dit te verifiëren heb ik wat informatie nodig.
Heb je dit enkel thuis, of maakt het niet uit waar je bent in je woonplaats? Ervaren jullie problemen op 2G, 3G of beiden?
Ik zie dat er op 24 januari werkzaamheden zijn geweest bij jullie, is er sindsdien nog iets veranderd? Hebben jullie de telefoons nadien al eens uit- en aangezet?
Als je me kunt voorzien van deze informatie, kan ik contact opnemen met een netwerk specialist en dit voorleggen.
Het lijkt me inderdaad in jouw geval extra belangrijk dat je bereikbaar bent, er kan een leven vanaf hangen!
Hallo Ernst,
Bedankt voor de snelle reactie.
Volgens mij is het probleem voornamelijk bij ons thuis.
Verstand van 2G of 3G heb ik niet - misschien kan je hier iets mee: Ik heb tot vrijdag een NokiaC1 gehad en vanaf vrijdag een Samsung Galaxy S3 mini. Mijn man heeft een Samsung Galaxy Ace Plus en mijn zoon heeft net een nieuwe Wolfgang telefoon bij de Aldi gekocht. We hebben alledrie een prepaid kaart van jullie.
Gisteravond hadden we mijn zus en zwager op visite die ook een prepaid kaart hebben van Simyo en zij waren hier ook niet bereikbaar. Mijn andere zusje was er ook en zij heeft een abbonnement bij Hollandse Nieuwe (ze moet zich schamen :)) zij was wel bereikbaar met onze huistelefoon. Dit even als extra informatie.
8 januari heb ik 6 keer achter elkaar moeten bellen naar mijn man omdat ik hem maar eve kon bereiken en dan viel hij weg. Mijn zoon heeft mij in die tijd 5 keer moeten bellen omdat ik elke keer wegviel. Daarna hebben we geen poblemen meer gehad tot 25 januari. Dat is inderdaad wanneer de vele problemen met bereikbaarheid zijn begonnen. We zijn telefonisch regelmatig niet te bereiken en met sms ook niet. Wattsapp werkt dan wel.
Onze telefoon is al een paar keer aan en uit geweest.
Dit is nogal een lang bericht, maar ik probeer het maar zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Alvast bedankt voor de moeite. Groetjes Achtje
Bedankt voor de snelle reactie.
Volgens mij is het probleem voornamelijk bij ons thuis.
Verstand van 2G of 3G heb ik niet - misschien kan je hier iets mee: Ik heb tot vrijdag een NokiaC1 gehad en vanaf vrijdag een Samsung Galaxy S3 mini. Mijn man heeft een Samsung Galaxy Ace Plus en mijn zoon heeft net een nieuwe Wolfgang telefoon bij de Aldi gekocht. We hebben alledrie een prepaid kaart van jullie.
Gisteravond hadden we mijn zus en zwager op visite die ook een prepaid kaart hebben van Simyo en zij waren hier ook niet bereikbaar. Mijn andere zusje was er ook en zij heeft een abbonnement bij Hollandse Nieuwe (ze moet zich schamen :)) zij was wel bereikbaar met onze huistelefoon. Dit even als extra informatie.
8 januari heb ik 6 keer achter elkaar moeten bellen naar mijn man omdat ik hem maar eve kon bereiken en dan viel hij weg. Mijn zoon heeft mij in die tijd 5 keer moeten bellen omdat ik elke keer wegviel. Daarna hebben we geen poblemen meer gehad tot 25 januari. Dat is inderdaad wanneer de vele problemen met bereikbaarheid zijn begonnen. We zijn telefonisch regelmatig niet te bereiken en met sms ook niet. Wattsapp werkt dan wel.
Onze telefoon is al een paar keer aan en uit geweest.
Dit is nogal een lang bericht, maar ik probeer het maar zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Alvast bedankt voor de moeite. Groetjes Achtje
Hoi Achtje, dank je voor je uitgebreide beschrijving :)
Ik heb inmiddels contact gehad met een netwerk specialist en deze had niet zo fijn nieuws... Op jullie postcode (en omstreken) zijn er de laatste tijd veel problemen met het bereik van het KPN netwerk. Er zijn bijna continu werkzaamheden om dit op te lossen, maar er is nog geen uitzicht op een einddatum :(
Je geeft aan geen verstand te hebben van 2G of 3G, maar het proberen verbinding te maken met 1 van de 2 zou weleens wat kunnen helpen. In dit topic op een Android forum gaat het over een ander netwerk, maar wordt het wel met plaatjes uitgelegd.
(Of anders kun je je zoon vragen, kids zijn erg snel met dit soort dingen 😉 )
Ik vind het jammer dat ik niet beter nieuws voor je heb...
Ik heb inmiddels contact gehad met een netwerk specialist en deze had niet zo fijn nieuws... Op jullie postcode (en omstreken) zijn er de laatste tijd veel problemen met het bereik van het KPN netwerk. Er zijn bijna continu werkzaamheden om dit op te lossen, maar er is nog geen uitzicht op een einddatum :(
Je geeft aan geen verstand te hebben van 2G of 3G, maar het proberen verbinding te maken met 1 van de 2 zou weleens wat kunnen helpen. In dit topic op een Android forum gaat het over een ander netwerk, maar wordt het wel met plaatjes uitgelegd.
(Of anders kun je je zoon vragen, kids zijn erg snel met dit soort dingen 😉 )
Ik vind het jammer dat ik niet beter nieuws voor je heb...
Hallo Ernst,
Bedankt voor alle duidelijke informatie. Ik kan niet vinden of ik 2G of 3G heb, maar ik heb wel gevonden dat ik kan kiezen tussen GSM/WCDMA of alleen GSM of alleen WCDMA. Ik heb de telefoon nu op alleen GSM gezet en het bereik is al direct groter. Ik hoop dat dit helpt. Helemaal zelf uitgezocht :)
Zou het helpen als ik een klacht indien bij de KPN? Jullie betalen toch aan de KPN om hun netwerk te gebruiken, dus zij leveren aan jullie niet waarvoor jullie betalen. Dienen jullie ook een klacht in?
Ik hoop dat binnekort dit probleem toch een keer opgelost wordt. Bedankt voor alle moeite die je hebt gedaan.Â
Groetjes Achtje
Bedankt voor alle duidelijke informatie. Ik kan niet vinden of ik 2G of 3G heb, maar ik heb wel gevonden dat ik kan kiezen tussen GSM/WCDMA of alleen GSM of alleen WCDMA. Ik heb de telefoon nu op alleen GSM gezet en het bereik is al direct groter. Ik hoop dat dit helpt. Helemaal zelf uitgezocht :)
Zou het helpen als ik een klacht indien bij de KPN? Jullie betalen toch aan de KPN om hun netwerk te gebruiken, dus zij leveren aan jullie niet waarvoor jullie betalen. Dienen jullie ook een klacht in?
Ik hoop dat binnekort dit probleem toch een keer opgelost wordt. Bedankt voor alle moeite die je hebt gedaan.Â
Groetjes Achtje
Bedankt voor alle duidelijke informatie. Ik kan niet vinden of ik 2G of 3G heb, maar ik heb wel gevonden dat ik kan kiezen tussen GSM/WCDMA of alleen GSM of alleen WCDMA. Ik heb de telefoon nu op alleen GSM gezet en het bereik is al direct groter. Ik hoop dat dit helpt. Helemaal zelf uitgezocht :)
Zou het helpen als ik een klacht indien bij de KPN? Jullie betalen toch aan de KPN om hun netwerk te gebruiken, dus zij leveren aan jullie niet waarvoor jullie betalen. Dienen jullie ook een klacht in?
Ik hoop dat binnekort dit probleem toch een keer opgelost wordt. Bedankt voor alle moeite die je hebt gedaan.Â
Groetjes Achtje
Hoi Achtje,
Het indienen van een netwerk klacht doen wij zelf. Dit kan echter alleen pas als je nog 3 mensen kent op dezelfde postcode die dezelfde problemen ervaren. Wanneer je deze kent kunnen wij je een vragenformulier toe sturen. Wel fijn dat je nu meer bereik hebt nu je toestel op GSM staat. Graag gedaan en een fijne dag.
Sinds een tijdje hebben zowel mijn man als ik zelf steeds problemen met verzenden en ontvangen van internet, chat, sms berichten.
Bellen weet ik niet want dat gebruiken we eigenlijk maar heel erg weinig. Chat en internet is vooral voor mijn man heel  belangrijk met zijn werk bij geen bereik kan hij in de problemen komen op zijn werk. Wij hopen dat dit probleem spoedig opgelost gaat worden.
Bellen weet ik niet want dat gebruiken we eigenlijk maar heel erg weinig. Chat en internet is vooral voor mijn man heel  belangrijk met zijn werk bij geen bereik kan hij in de problemen komen op zijn werk. Wij hopen dat dit probleem spoedig opgelost gaat worden.
Bellen weet ik niet want dat gebruiken we eigenlijk maar heel erg weinig. Chat en internet is vooral voor mijn man heel  belangrijk met zijn werk bij geen bereik kan hij in de problemen komen op zijn werk. Wij hopen dat dit probleem spoedig opgelost gaat worden.
Hoi nikey,
Hoe lang precies hebben jullie hier last van?
En is dit op jullie huislocatie of op meerdere plekken? Op jullie huislocatie zouden jullie goed 3g bereik moeten hebben. Dat heb ik nagekeken. Ook het 2g bereik, voor sms en bellen, is daar top.
Mochten jullie hier thuis mee te maken hebben. Zouden jullie het bereik buitenshuis dan eens kunnen testen? Daar kunnen we ook weer informatie uit halen.
Ik hoor het graag,
Groetjes, Charlene
Hallo Charlene,
Dank je voor je reactie. Ik heb maandag tel contact gehad met simyo en hier uitleg over gehad, we moesten heel snel weten waar het aan lag omdat mijn man problemen met zijn werk kreeg omdat hij niet goed bereikbaar wasÂ
Dank je voor je reactie. Ik heb maandag tel contact gehad met simyo en hier uitleg over gehad, we moesten heel snel weten waar het aan lag omdat mijn man problemen met zijn werk kreeg omdat hij niet goed bereikbaar wasÂ
Dank je voor je reactie. Ik heb maandag tel contact gehad met simyo en hier uitleg over gehad, we moesten heel snel weten waar het aan lag omdat mijn man problemen met zijn werk kreeg omdat hij niet goed bereikbaar wasÂ
Hoi nikey,
Kun je mij dan ook vertellen of het inmiddels al is gelukt? Kunnen jullie weer goed gebruik maken van alle services en weten jullie ook wat de oorzaak was van het slechte bereik?
Hallo Dries,
Volgens je collega lag het probleem niet bij jullie maar bij whattsapp.
Maar momenteel gaat het weer beter. Je collega vertelde dat als het probleem blijft ik via google whatsapp problemen op kan zoeken en oplossen.
Wij hebben hier inderdaad even gekeken en er stond iets over een storing die er was geweest. Wij hopen dat dit het probleem is geweest en dat alles nu goed blijft gaan.
Groetjes, Nikey
Volgens je collega lag het probleem niet bij jullie maar bij whattsapp.
Maar momenteel gaat het weer beter. Je collega vertelde dat als het probleem blijft ik via google whatsapp problemen op kan zoeken en oplossen.
Wij hebben hier inderdaad even gekeken en er stond iets over een storing die er was geweest. Wij hopen dat dit het probleem is geweest en dat alles nu goed blijft gaan.
Groetjes, Nikey
Hallo Dries
nog even een vraag die bij de vorige hoort. Waar kan het aan liggen dat ik steeds de melding krijg 'connect error'.
Vandaag ook weer zowat de heledag niet bereikbaar geweest omdat ik steeds deze melding kreeg. Ik baal hier behoorlijk van en heb toch echt het idee dat mijn storing de vorige keer niet aan de whattsapp heeft gelegen maar wel degelijk aan het contact met de provider. Het herstarten van mijn telefoon helpt niet.
Groetjes, Nikey
nog even een vraag die bij de vorige hoort. Waar kan het aan liggen dat ik steeds de melding krijg 'connect error'.
Vandaag ook weer zowat de heledag niet bereikbaar geweest omdat ik steeds deze melding kreeg. Ik baal hier behoorlijk van en heb toch echt het idee dat mijn storing de vorige keer niet aan de whattsapp heeft gelegen maar wel degelijk aan het contact met de provider. Het herstarten van mijn telefoon helpt niet.
Groetjes, Nikey
Volgens je collega lag het probleem niet bij jullie maar bij whattsapp.
Maar momenteel gaat het weer beter. Je collega vertelde dat als het probleem blijft ik via google whatsapp problemen op kan zoeken en oplossen.
Wij hebben hier inderdaad even gekeken en er stond iets over een storing die er was geweest. Wij hopen dat dit het probleem is geweest en dat alles nu goed blijft gaan.
Groetjes, Nikey
nog even een vraag die bij de vorige hoort. Waar kan het aan liggen dat ik steeds de melding krijg 'connect error'.
Vandaag ook weer zowat de heledag niet bereikbaar geweest omdat ik steeds deze melding kreeg. Ik baal hier behoorlijk van en heb toch echt het idee dat mijn storing de vorige keer niet aan de whattsapp heeft gelegen maar wel degelijk aan het contact met de provider. Het herstarten van mijn telefoon helpt niet.
Groetjes, Nikey
Hoi nikey,
Ik heb even naar de aansluiting van jou en je man gekeken, nu zie ik dat er op die van je man wel internetverbruik is, maar op die van jou niet meer na 19-1, heb je toevallig de instellingen van je telefoon veranderd o.i.d.? Van welke telefoon maak je gebruik?
Daarnaast zou het eventueel aan het netwerk kunnen liggen, zou je om dat na te kunnen gaan een antwoord willen geven op de onderstaande vragen die Charlene eerder aan je gesteld heeft? :)
Hoe lang precies hebben jullie hier last van?
En is dit op jullie huislocatie of op meerdere plekken? Op jullie huislocatie zouden jullie goed 3g bereik moeten hebben. Dat heb ik nagekeken. Ook het 2g bereik, voor sms en bellen, is daar top.
Mochten jullie hier thuis mee te maken hebben. Zouden jullie het bereik buitenshuis dan eens kunnen testen? Daar kunnen we ook weer informatie uit halen.
Ik hoor het graag van je! 🙂
Ongeveer 3 weken geleden kreeg mijn man last met verbinding die heeft momenteel geen problemen meer.Â
Ik zelf heb al sinds het begin dat ik internet heb (okt 2012) geregeld problemen dat ik geen bereik heb, daarom heb ik in maart 2013 een nieuwe simkaart besteld omdat ik dacht dat die van mij misschien niet goed meer was (ben een echte leek). Dit heeft achteraf helaas niet geholpen want van tijd tot tijd heb ik geen bereik. Ik heb zowel thuis als buitenshuis geregeld geen bereik. Ik heb een LG L5(LG610) en nog nooit iets aan de instellingen veranderd,
Groetjes, Nikey
Ik zelf heb al sinds het begin dat ik internet heb (okt 2012) geregeld problemen dat ik geen bereik heb, daarom heb ik in maart 2013 een nieuwe simkaart besteld omdat ik dacht dat die van mij misschien niet goed meer was (ben een echte leek). Dit heeft achteraf helaas niet geholpen want van tijd tot tijd heb ik geen bereik. Ik heb zowel thuis als buitenshuis geregeld geen bereik. Ik heb een LG L5(LG610) en nog nooit iets aan de instellingen veranderd,
Groetjes, Nikey
Hoi nikey,
Wanneer je op een enkele locatie problemen ervaart met je internet, kan dit duiden op een slechte verbinding met 1 bepaalde antenne. De afstand kan te groot zijn, of de antenne is stuk, noem maar op.
Als je op meerdere plekken problemen ervaart met je bereik, dan is het niet waarschijnlijk dat dit aan de antennes ligt. De storing en de impact zouden dan namelijk veel groter zijn en bekend bij ons. Je woont dichtbij het duingebied, daar is sowieso al minder bereik, misschien dat dat van invloed is op jouw bereik. Ook zullen we echt moeten weten of je dit hebt op 2G of op 3G. Of op beiden?
Ken je misschien iemand die je kan helpen bij het instellen van je telefoon op 2G en 3G?
Wanneer je op een enkele locatie problemen ervaart met je internet, kan dit duiden op een slechte verbinding met 1 bepaalde antenne. De afstand kan te groot zijn, of de antenne is stuk, noem maar op.
Als je op meerdere plekken problemen ervaart met je bereik, dan is het niet waarschijnlijk dat dit aan de antennes ligt. De storing en de impact zouden dan namelijk veel groter zijn en bekend bij ons. Je woont dichtbij het duingebied, daar is sowieso al minder bereik, misschien dat dat van invloed is op jouw bereik. Ook zullen we echt moeten weten of je dit hebt op 2G of op 3G. Of op beiden?
Ken je misschien iemand die je kan helpen bij het instellen van je telefoon op 2G en 3G?
Zoals ik al eerder schreef heb ik in en buitenshuis geregeld geen ontvangst. Het feit dat ik dicht bij de duinen woont zal niet zo'n grote invloed hebben want dan zou mijn man ook nog problemen moeten hebben. We hebben alle 2 een LG dus daar lijkt het ons ook niet in te zitten.
Helaas weet ik niemand die verstand heeft over G2of G3.
Voorlopig zal ik het hier maar even bij houden omdat ik er zo niet wijzer van wordt.
Wil jullie in ieder geval bedanken voor deze reacties.
Groetjes, Nikey
Helaas weet ik niemand die verstand heeft over G2of G3.
Voorlopig zal ik het hier maar even bij houden omdat ik er zo niet wijzer van wordt.
Wil jullie in ieder geval bedanken voor deze reacties.
Groetjes, Nikey
Helaas weet ik niemand die verstand heeft over G2of G3.
Voorlopig zal ik het hier maar even bij houden omdat ik er zo niet wijzer van wordt.
Wil jullie in ieder geval bedanken voor deze reacties.
Groetjes, Nikey
Hi Nikey,
Als je het type van je toestel laat weten kan ik je een beschrijving geven hoe je 2G en 3G apart kunt selecteren.
Maakt je man ook gebruik van het KPN netwerk? Als dat zo is, ligt het misschien wel aan je telefoon. Die heeft natuurlijk geen eeuwig leven. Het kan zijn dat hij een andere provider heeft, een andere aanbieder kan op jullie locatie misschien beter bereik hebben.
Je geeft inderdaad binnen- en buitenshuis aan, maar het is mij niet duidelijk of buitenshuis ergens anders in je straat is, of in een andere stad?
Ik wil je graag verder helpen, dus zou je me kunnen beantwoorden?
Helaas weet ik niemand die verstand heeft over G2of G3.
Voorlopig zal ik het hier maar even bij houden omdat ik er zo niet wijzer van wordt.
Wil jullie in ieder geval bedanken voor deze reacties.
Groetjes, Nikey
Hoi nikey,
Alleen het feit dat jullie twee dezelfde telefoons hebben, zegt niets over het feit dat jullie dan ook allebei goed bereik moeten hebben. De instellingen kunnen verschillen of een toestel kan bijvoorbeeld niet meer goed werken wegens een defect. Je kunt hier even kijken om je instellingen te controleren. Zou je willen laten weten wat je bevindingen zijn?
hallo,
we hebben iets aan de instelling kunnen doen maar ik weet nog niet of het of dit werkt omdat we nog niet in de gelegenheid zijn geweest buiten de deur (buiten de plaats) te gaan. Ik zal jullie met ongeveer 2 weken laten weten of ik tussentijds nog storingen heb gehad. Ik neem minimaal twee weken omdat ik niet dagelijks last van storingen had.
groetjes, nikey
we hebben iets aan de instelling kunnen doen maar ik weet nog niet of het of dit werkt omdat we nog niet in de gelegenheid zijn geweest buiten de deur (buiten de plaats) te gaan. Ik zal jullie met ongeveer 2 weken laten weten of ik tussentijds nog storingen heb gehad. Ik neem minimaal twee weken omdat ik niet dagelijks last van storingen had.
groetjes, nikey
we hebben iets aan de instelling kunnen doen maar ik weet nog niet of het of dit werkt omdat we nog niet in de gelegenheid zijn geweest buiten de deur (buiten de plaats) te gaan. Ik zal jullie met ongeveer 2 weken laten weten of ik tussentijds nog storingen heb gehad. Ik neem minimaal twee weken omdat ik niet dagelijks last van storingen had.
groetjes, nikey
Ok Nikey,
Dan horen we het van je.
Groetjes, Charlene
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.