Goedenavond,
Twee weken geleden zijn mijn man en beiden overgestapt van Telfort naar Simyo met nummerbehoud. We hebben allebei dezelfde telefoon (Samsung Galaxy s plus). Bij mijn man werkt alles naar behoren maar helaas ben ik vanaf de allereerste dag al heel vaak niet bereikbaar (de beller krijgt dan de melding dat het mobiele nummer niet bereikbaar is). Ik kan dan zelf ook niet bellen (ik krijg alleen na een tijdje drie bliepjes te horen). In mijn scherm staat dat ik gewoon voldoende bereik heb met Simyo. Als ik mijn mobiel opnieuw opstart kan ik daarna soms wel en soms niet bellen. Als het wel werkt doet hij het vaak een paar uur later toch ineens niet meer.
Zoals ik al schreef, bij mijn man werkt alles prima. De instellingen in onze telefoons zijn hetzelfde. Bij Telfort heb ik nooit problemen gehad met bellen of gebeld worden.
Hoe kan ik dit probleem oplossen? Dit is namelijk erg onhandig.
Alvast bedankt voor uw reactie.
Bladzijde 1 / 1
Het probleem doet zich op meerdere lokaties voor...
Hoi Zonnie, Welkom op het Simyo forum :)
Wat vervelend dat je sinds de overstap steeds onbereikbaar bent! Dat kan niet helemaal de bedoeling zijn.
Om dit te proberen te verhelpen, ben ik bezig om je simkaart opnieuw aan te melden bij het netwerk. Hierdoor krijgt je simkaart een compleet nieuwe verbinding. Om dit op je simkaart te verwerken, dien je 'm voor 15 minuten uit je telefoon te halen. Uiteraard dien je hiervoor ook je telefoon uit te zetten 😉.
Mocht het hierna niet zijn opgelost, kan het zijn dat er een doorschakeling actief is op je telefoon. Deze zet je uit door te bellen naar ##002#.
Wil je me laten weten of het door deze handelingen beter is geworden? 😃
Wat vervelend dat je sinds de overstap steeds onbereikbaar bent! Dat kan niet helemaal de bedoeling zijn.
Om dit te proberen te verhelpen, ben ik bezig om je simkaart opnieuw aan te melden bij het netwerk. Hierdoor krijgt je simkaart een compleet nieuwe verbinding. Om dit op je simkaart te verwerken, dien je 'm voor 15 minuten uit je telefoon te halen. Uiteraard dien je hiervoor ook je telefoon uit te zetten 😉.
Mocht het hierna niet zijn opgelost, kan het zijn dat er een doorschakeling actief is op je telefoon. Deze zet je uit door te bellen naar ##002#.
Wil je me laten weten of het door deze handelingen beter is geworden? 😃
Bedankt voor je reactie! Ik ga het gelijk proberen en laat het weten zodra ik het idee heb dat alles goed werkt of dat het nog niet goed werkt.
Ik heb beide acties ondernomen. Gisterenavond leek het te werken maar vanmorgen heb ik mijn mobiel aangezet en ben helaas weer niet bereikbaar en kan niet bellen 😞 Op internet vond ik nog de tip om in het toestel te kijken of er toch een doorschakeling actief is. Ik kies Instellingen - Oproepen - Spraakoproep, hierna krijg ik de foutmelding 'Fout in oproepinstellingen: Netwerk- of SIM-kaartfout'. Zou er een fout in de SIM kaart kunnen zitten?
Hoi Zonnie,
Wat goed dat je nog op internet naar alternatieven bent gaan zoeken, voor het geval dit niet zou werken. Ik durf niet meteen uit deze informatie te halen dat het aan je simkaart zou liggen, maar zou absoluut een reden kunnen zijn voor deze aparte ervaring!
Zou je eerst je simkaart nog even in de telefoon van je man willen proberen, om te zien of je hier dezelfde problemen mee ervaart? Dan weten we in ieder geval zeker of het nou aan je telefoon of simkaart ligt. 🙂
Wat goed dat je nog op internet naar alternatieven bent gaan zoeken, voor het geval dit niet zou werken. Ik durf niet meteen uit deze informatie te halen dat het aan je simkaart zou liggen, maar zou absoluut een reden kunnen zijn voor deze aparte ervaring!
Zou je eerst je simkaart nog even in de telefoon van je man willen proberen, om te zien of je hier dezelfde problemen mee ervaart? Dan weten we in ieder geval zeker of het nou aan je telefoon of simkaart ligt. 🙂
Beste Tiury,
Dat is goed, ik kom erop terug!
Groetjes, Sonja
Dat is goed, ik kom erop terug!
Groetjes, Sonja
Hoi Zonnie,
Dankjewel. Wij wachten je bericht even af 🙂
Dankjewel. Wij wachten je bericht even af 🙂
Het hele weekend heb ik de SIM kaarten van mijn man en mij omgewisseld. De SIM kaart van mijn man werkt goed in mijn telefoon en mijn SIM kaart werkt goed in zijn telefoon.... Het lijkt dus of de combinatie van mijn telefoon en mijn SIM kaart problemen geeft. Mijn man en ik hebben tegelijk de nieuwe SIM kaarten ontvangen een paar weken geleden maar we hebben wel verschillende soorten kaarten gekregen is mij opgevallen....
Hoi Zonnie,
Wat vreemd zeg, dat hij het wel goed doet in de telefoon van je man. Het kan zijn dat je man een drie-in-één simkaart heeft gekregen en jij nog een normale. :)
Ik heb je zojuist een nieuwe simkaart toegestuurd, omdat ik toch ergens het idee heb dat het aan je simkaart ligt. Deze simkaart ontvang je met ongeveer 3 werkdagen. Wil je het laten weten als je 'm hebt ontvangen en je 'm in gebruik hebt genomen?
🙂
Wat vreemd zeg, dat hij het wel goed doet in de telefoon van je man. Het kan zijn dat je man een drie-in-één simkaart heeft gekregen en jij nog een normale. :)
Ik heb je zojuist een nieuwe simkaart toegestuurd, omdat ik toch ergens het idee heb dat het aan je simkaart ligt. Deze simkaart ontvang je met ongeveer 3 werkdagen. Wil je het laten weten als je 'm hebt ontvangen en je 'm in gebruik hebt genomen?
🙂
Beste Tiury,
Bedankt voor je reactie en het verzenden van de nieuwe simkaart. Mijn man heeft inderdaad een 3-in-1 Simkaart ontvangen en ik een gewone. Ik hoop dat ik met de nieuwe Sim weer gewoon goed bereikbaar ben. Ik laat het weten!
groetjes, Sonja
Bedankt voor je reactie en het verzenden van de nieuwe simkaart. Mijn man heeft inderdaad een 3-in-1 Simkaart ontvangen en ik een gewone. Ik hoop dat ik met de nieuwe Sim weer gewoon goed bereikbaar ben. Ik laat het weten!
groetjes, Sonja
Fijn dat je ons op de hoogte wilt houden, Zonnie.
We lezen hier wel van je hoe de nieuwe simkaart het doet 🙂
We lezen hier wel van je hoe de nieuwe simkaart het doet 🙂
Ik heb zojuist de vervangende SIM kaart ontvangen en hij werkte direct! Komende dagen zal duidelijk worden of het blijft werken. Ik houd je op de hoogte!
Hoi Zonnie,
Dat klinkt al postief. We wachten je berichtje af 🙂 Ik heb in ieder geval goede hoop!
Dat klinkt al postief. We wachten je berichtje af 🙂 Ik heb in ieder geval goede hoop!
Helaas ben ik in de afgelopen dagen toch weer een aantal keer onbereikbaar geweest :(
Ik heb gemerkt dat als ik onbereikbaar ben en ik mijn telefoon dan handmatig overschakel naar 'Alleen GSM' ipv 'GSM/WCDMA' dat ik dan direct weer bereikbaar ben en kan bellen. Ik laat hem nu voorlopig op 'Alleen GSM' staan om te kijken of ik dan wel gewoon altijd bereikbaar ben...
Ik heb gemerkt dat als ik onbereikbaar ben en ik mijn telefoon dan handmatig overschakel naar 'Alleen GSM' ipv 'GSM/WCDMA' dat ik dan direct weer bereikbaar ben en kan bellen. Ik laat hem nu voorlopig op 'Alleen GSM' staan om te kijken of ik dan wel gewoon altijd bereikbaar ben...
Hoi Zonnie,
Bedankt voor je terugkoppeling! Goed dat je hier bent achtergekomen. Dat je wel telefonisch bereikbaar bent op 2G (GSM) en dat het bij 3G (WCDMA) minder is. Je geeft eerder aan dat het bereik wel gewoon goed is op 3G toch?
Dan is er misschien toch iets met je mobiel aan de hand 😞.
Bedankt voor je terugkoppeling! Goed dat je hier bent achtergekomen. Dat je wel telefonisch bereikbaar bent op 2G (GSM) en dat het bij 3G (WCDMA) minder is. Je geeft eerder aan dat het bereik wel gewoon goed is op 3G toch?
Dan is er misschien toch iets met je mobiel aan de hand 😞.
Hoi Tiury,
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad op 3G ongeveer 3 (van de 4) streepjes signaal en op 2G vol signaal (4 streepjes).
Toch vreemd, ik heb nooit problemen met mijn mobiel gehad, pas sinds de dag dat ik bij Simyo zit. Al heb ik wel het idee dat het erg verbeterd is sinds het begin. De eerste weken was ik voor mijn gevoel vaker niet dan wel bereikbaar en inmiddels ben ik het grootste gedeelte van de dag wel bereikbaar. Maar ik ga natuurlijk voor 100%. Ik zal maar net een belangrijk telefoontje missen.
Ik zal in eerste instantie kijken of ik met 2G wel goed bereikbaar ben. Ook zal ik nog een andere telefoon proberen met mijn SIM. En ik kan nog mijn mobiel naar de fabrieksinstellingen terugzetten. Gelukkig heb ik kerstvakantie... ;)
ik kom er op terug...
Fijne feestdagen!
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad op 3G ongeveer 3 (van de 4) streepjes signaal en op 2G vol signaal (4 streepjes).
Toch vreemd, ik heb nooit problemen met mijn mobiel gehad, pas sinds de dag dat ik bij Simyo zit. Al heb ik wel het idee dat het erg verbeterd is sinds het begin. De eerste weken was ik voor mijn gevoel vaker niet dan wel bereikbaar en inmiddels ben ik het grootste gedeelte van de dag wel bereikbaar. Maar ik ga natuurlijk voor 100%. Ik zal maar net een belangrijk telefoontje missen.
Ik zal in eerste instantie kijken of ik met 2G wel goed bereikbaar ben. Ook zal ik nog een andere telefoon proberen met mijn SIM. En ik kan nog mijn mobiel naar de fabrieksinstellingen terugzetten. Gelukkig heb ik kerstvakantie... ;)
ik kom er op terug...
Fijne feestdagen!
Hoi Zonnie,
Top dat je gaat kijken of je bereik op 2G goed is 🙂 Ik vraag me nog wel het volgende af. Toen je je simkaart in het toestel van je man probeerde, had je toen volop 3G bereik? Het is inderdaad ook handig om een andere simkaart in je eigen toestel te testen.
We horen het nog wel van je. Dankjewel. Jij ook fijne feestdagen! Geniet ervan 🙂
Top dat je gaat kijken of je bereik op 2G goed is 🙂 Ik vraag me nog wel het volgende af. Toen je je simkaart in het toestel van je man probeerde, had je toen volop 3G bereik? Het is inderdaad ook handig om een andere simkaart in je eigen toestel te testen.
We horen het nog wel van je. Dankjewel. Jij ook fijne feestdagen! Geniet ervan 🙂
Hoi Naomi,
Als ik mijn SIM in het toestel van mijn man gebruik is het 3G signaal ook wat minder dan het 2G signaal. Maar ik ben wel bereikbaar als zijn toestel op 3G ingesteld staat. Met mijn eigen toestel ben ik op 3G regelmatig niet bereikbaar en op 2G tot zover wel...
Groetjes, Sonja
Als ik mijn SIM in het toestel van mijn man gebruik is het 3G signaal ook wat minder dan het 2G signaal. Maar ik ben wel bereikbaar als zijn toestel op 3G ingesteld staat. Met mijn eigen toestel ben ik op 3G regelmatig niet bereikbaar en op 2G tot zover wel...
Groetjes, Sonja
Hoi Zonnie,
We horen het graag van je. Het moet toch een keer duidelijk worden waar het nou precies aan ligt 😉!
We horen het graag van je. Het moet toch een keer duidelijk worden waar het nou precies aan ligt 😉!
Ik heb mijn telefoon inmiddels teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Helaas blijft het probleem zich voordoen bij 3G. Ik ben bang dat ik een nieuwe telefoon moet kopen om 3G werkend te krijgen en dat wil ik niet want ik ben verder erg tevreden met de telefoon, heb er pas nog een nieuwe accu voor gekocht.
Ik heb nu mijn telefoon op 2G gezet en hier laat ik hem wel op staan want dan werkt het wel.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Ik heb nu mijn telefoon op 2G gezet en hier laat ik hem wel op staan want dan werkt het wel.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Hoi Zonnie,
Graag gedaan.
Als je alles terug hebt gezet naar fabrieksinstellingen dan ligt het niet aan je telefoon.
Ik heb contact opgenomen met de netwerkspecialisten. Ze gaven aan dat de 3G dekking in je postcodegebied minder is binnenshuis. Het 2G netwerk is wel sterk genoeg. Dat blijkt ook uit je reacties. Een nieuwe toestel halen is dus niet nodig :)
Je kan je toestel op vastzetten op 2G. Mocht je in de toekomst gebruik willen maken van mobiel internet, via het 3G netwerk, dan kunnen we voor je een netwerkklacht aanmaken bij KPN.
Laat je ons weten of dat nodig is?
Graag gedaan.
Als je alles terug hebt gezet naar fabrieksinstellingen dan ligt het niet aan je telefoon.
Ik heb contact opgenomen met de netwerkspecialisten. Ze gaven aan dat de 3G dekking in je postcodegebied minder is binnenshuis. Het 2G netwerk is wel sterk genoeg. Dat blijkt ook uit je reacties. Een nieuwe toestel halen is dus niet nodig :)
Je kan je toestel op vastzetten op 2G. Mocht je in de toekomst gebruik willen maken van mobiel internet, via het 3G netwerk, dan kunnen we voor je een netwerkklacht aanmaken bij KPN.
Laat je ons weten of dat nodig is?
Beste Ali,
Bedankt voor je reactie. Toch snap ik het niet helemaal. Ik woon hier al 5 jaar, heb mijn telefoon 3 jaar en heb altijd gebruik gemaakt van Telfort netwerk, nooit problemen mee gehad. Ik ben juist naar Simyo over gestapt omdat ik zo tevreden was over het bereik en omdat Simyo, net als Telfort, gebruik maakt van het KPN netwerk. Dan zou mijn bereik toch hetzelfde moeten zijn als voor de overstap? Of is er toch een verschil tussen Telfort,KPN en Simyo qua bereik?
Een netwerkklacht is tot zover niet nodig want ik gebruik geen internet op mijn telefoon.
Groetjes, Sonja
Bedankt voor je reactie. Toch snap ik het niet helemaal. Ik woon hier al 5 jaar, heb mijn telefoon 3 jaar en heb altijd gebruik gemaakt van Telfort netwerk, nooit problemen mee gehad. Ik ben juist naar Simyo over gestapt omdat ik zo tevreden was over het bereik en omdat Simyo, net als Telfort, gebruik maakt van het KPN netwerk. Dan zou mijn bereik toch hetzelfde moeten zijn als voor de overstap? Of is er toch een verschil tussen Telfort,KPN en Simyo qua bereik?
Een netwerkklacht is tot zover niet nodig want ik gebruik geen internet op mijn telefoon.
Groetjes, Sonja
Hoi Zonnie,
Dank voor je bericht. Om de verwarring meteen weg te nemen, iedere provider die het KPN netwerk gebruikt heeft exact hetzelfde bereik. Het is niet zo dat iemand voorrang krijgt op het netwerk of iets dergelijks;)
Wat je aangeeft is wel vreemd. Je man met hetzelfde toestel en ook een Simyo kaart in zijn toestel heeft nergens last van. En ook als jij met jouw simkaart gebruik maakt van de telefoon van je man is er geen probleem. Het lijkt dus toch een combinatie van toestel(instellingen) en simkaart te zijn. Er kan dus wel gebruik worden gemaakt van het KPN netwerk via Simyo in jullie huis.:D
In het begin gaf je ook aan dat je er op meerdere locaties last van had, is dat na de vervangende simkaart nog het geval? Of is dat opgelost? Zoals je aangeeft maak je geen gebruik van internet, dus lijkt het met het vastzetten van het GSM(2G) netwerk opgelost. Niet direct een reden om een nieuw toestel te kopen;)
Werkt alles bij je man nog steeds goed?
Dank voor je bericht. Om de verwarring meteen weg te nemen, iedere provider die het KPN netwerk gebruikt heeft exact hetzelfde bereik. Het is niet zo dat iemand voorrang krijgt op het netwerk of iets dergelijks;)
Wat je aangeeft is wel vreemd. Je man met hetzelfde toestel en ook een Simyo kaart in zijn toestel heeft nergens last van. En ook als jij met jouw simkaart gebruik maakt van de telefoon van je man is er geen probleem. Het lijkt dus toch een combinatie van toestel(instellingen) en simkaart te zijn. Er kan dus wel gebruik worden gemaakt van het KPN netwerk via Simyo in jullie huis.:D
In het begin gaf je ook aan dat je er op meerdere locaties last van had, is dat na de vervangende simkaart nog het geval? Of is dat opgelost? Zoals je aangeeft maak je geen gebruik van internet, dus lijkt het met het vastzetten van het GSM(2G) netwerk opgelost. Niet direct een reden om een nieuw toestel te kopen;)
Werkt alles bij je man nog steeds goed?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.