Hallo
Vandaag is mijn nummer over g gezet. Ik ben overgestapt omdat ik bij simpel vaak niet bereikbaar was. Degene die belde kreeg dan te horen dat het nummer niet bereikbaar was. Nou heb ik net geprobeerd te bellen naar mijn telefoon maar er gebeurt precies hetzelfde.
Bladzijde 1 / 1
Hallo, ik heb de laatste tijd ook slechte telefoonverbinding in huis. Daarvoor was het altijd prima, maar nu krijg ik opeens een melding van voicemail terwijl de telefoon helemaal niet is overgegaan dat er een berichtje is.
Heel vreemd. Hiervoor was het altijd prima.
Afwachten Wiekmeester of we antwoord krijgen.
Heel vreemd. Hiervoor was het altijd prima.
Afwachten Wiekmeester of we antwoord krijgen.
Ik heb inderdaad in huis dat het niet goed doorkomt. De ene keer wel de andere weer niet. Hij gaat op de telefoon met wie ik bel 2x over en daarna stopt ie. En op de telefoon van mij krijg ik meteen gemiste oproep
Ik heb precies hetzelfde. Hij gaat soms helemaal niet over en andere keer eventjes en dan is hij weg.
Vanmiddag had ik niet eens een gemiste oproep, alleen voicemailbericht.
Als het goed is krijgen we snel antwoord. Ben benieuwd.
Vanmiddag had ik niet eens een gemiste oproep, alleen voicemailbericht.
Als het goed is krijgen we snel antwoord. Ben benieuwd.
Hoi Wiekmeester & Meta1954,
Allereerst wil ik jullie beide van harte welkom heten op het Simyo Forum.
Wat lastig dat jullie last hebben van deze problemen. Het hele doel van jullie aansluiting is dat jullie netjes bereikbaar zijn. Sorry dat dit nu niet het geval is.
@Wiekmeester, het is vervelend dat je juist voor het bereik overgestapt bent en dat dit nu niet goed lijkt te zijn. Ik heb een aantal vragen voor je ie mij helpen het probleem te vinden. Kun je mij allereerst aangeven of je op andere locaties wel te bereiken bent? Ik heb voor de zekerheid een reset aan jouw simkaart gegeven. Ik wil je vragen om jouw telefoon even uit en aan te zetten. Laat je mij weten of het verbeterd is?
Daarnaast wil ik graag even weten welk type telefoon je gebruikt. Als jij gebruik maakt van een iPhone, zou het kunnen zijn dat dat de 'Niet storen' functie aanstaat. Dit is te herkennen aan het halve maantje bovenin je scherm. Deze functie zorgt ervoor dat telefoontje direct doorgezet worden naar jouw voicemail. Als dezelfde persoon nogmaals belt, komt het telefoontje er wel doorheen. Houd je mij op de hoogte?
@Meta1954, ook in jouw geval is het natuurlijk erg vervelend dat je vaak niet bereikbaar bent. Je geeft aan dat je dit in jouw huis het meest hebt. Kun je mij vertellen of je dit op andere locaties ook ervaart? Ook op jouw simkaart heb ik voor de volledigheid een reset gegeven. Zou je jouw telefoon uit en aan willen zetten? Ik hoor graag of dit geholpen heeft.
Zou jij het stukje hierboven willen lezen over het gebruik van een iPhone? Dit kan misschien nog van toepassing zijn bij jou. Wil je mij op de hoogte houden?
Groetjes,
Angela
Allereerst wil ik jullie beide van harte welkom heten op het Simyo Forum.
Wat lastig dat jullie last hebben van deze problemen. Het hele doel van jullie aansluiting is dat jullie netjes bereikbaar zijn. Sorry dat dit nu niet het geval is.
@Wiekmeester, het is vervelend dat je juist voor het bereik overgestapt bent en dat dit nu niet goed lijkt te zijn. Ik heb een aantal vragen voor je ie mij helpen het probleem te vinden. Kun je mij allereerst aangeven of je op andere locaties wel te bereiken bent? Ik heb voor de zekerheid een reset aan jouw simkaart gegeven. Ik wil je vragen om jouw telefoon even uit en aan te zetten. Laat je mij weten of het verbeterd is?
Daarnaast wil ik graag even weten welk type telefoon je gebruikt. Als jij gebruik maakt van een iPhone, zou het kunnen zijn dat dat de 'Niet storen' functie aanstaat. Dit is te herkennen aan het halve maantje bovenin je scherm. Deze functie zorgt ervoor dat telefoontje direct doorgezet worden naar jouw voicemail. Als dezelfde persoon nogmaals belt, komt het telefoontje er wel doorheen. Houd je mij op de hoogte?
@Meta1954, ook in jouw geval is het natuurlijk erg vervelend dat je vaak niet bereikbaar bent. Je geeft aan dat je dit in jouw huis het meest hebt. Kun je mij vertellen of je dit op andere locaties ook ervaart? Ook op jouw simkaart heb ik voor de volledigheid een reset gegeven. Zou je jouw telefoon uit en aan willen zetten? Ik hoor graag of dit geholpen heeft.
Zou jij het stukje hierboven willen lezen over het gebruik van een iPhone? Dit kan misschien nog van toepassing zijn bij jou. Wil je mij op de hoogte houden?
Groetjes,
Angela
Dank je wel Angela. Heb mijn telefoon opnieuw opgestart. Hoop dat het helpt.
Zou het trouwens ook aan de Wifi verbinding in huis kunnen liggen. Soms schakelt hij gewoon over
op Simyo omdat er geen wifi is.
Zou het trouwens ook aan de Wifi verbinding in huis kunnen liggen. Soms schakelt hij gewoon over
op Simyo omdat er geen wifi is.
Meta,
Ik wil je bij deze adviseren daar heel goed op te letten. Mocht je wifi wegvallen en hij automatisch overgaan op je Simyo data verbinding dan kunnen je kosten enorm oplopen. Dit gebeurt heel vaak in de nacht omdat mensen blind vertrouwen op op hun Wifi. Doe dit aub niet. Het beste is om je data uit te zetten als je op wifi zit.
Lees dit onderstaande ook eens door. Zijn goeie tips om klanten voor hoge rekeningen te waarschuwen.
https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989
Deze tip geldt trouwens voor iedereen die dit leest en hier niet mee bekend is 🙂
Ik wil je bij deze adviseren daar heel goed op te letten. Mocht je wifi wegvallen en hij automatisch overgaan op je Simyo data verbinding dan kunnen je kosten enorm oplopen. Dit gebeurt heel vaak in de nacht omdat mensen blind vertrouwen op op hun Wifi. Doe dit aub niet. Het beste is om je data uit te zetten als je op wifi zit.
Lees dit onderstaande ook eens door. Zijn goeie tips om klanten voor hoge rekeningen te waarschuwen.
https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989
Deze tip geldt trouwens voor iedereen die dit leest en hier niet mee bekend is 🙂
Dank je wel.
Maar wil toch nog graag even weten of de telefoon niet bereikbaar zou kunnen zijn door slechte verbinding.
Maar wil toch nog graag even weten of de telefoon niet bereikbaar zou kunnen zijn door slechte verbinding.
Hoi meta1954,
Bedoel je dat wanneer je slecht bereik hebt, je misschien op dat moment onbereikbaar zou zijn? Ja, dat kan helaas. Dat is namelijk het gevolg van een slechte verbinding.
De meeste telefoons schakelen echter automatisch over naar 2G wanneer er geen 3G is. En dan ben je als nog bereikbaar.
Zou je deze vraag ook nog even kunnen beantwoorden?
Maar wil toch nog graag even weten of de telefoon niet bereikbaar zou kunnen zijn door slechte verbinding.
Bedoel je dat wanneer je slecht bereik hebt, je misschien op dat moment onbereikbaar zou zijn? Ja, dat kan helaas. Dat is namelijk het gevolg van een slechte verbinding.
De meeste telefoons schakelen echter automatisch over naar 2G wanneer er geen 3G is. En dan ben je als nog bereikbaar.
Zou je deze vraag ook nog even kunnen beantwoorden?
Kun je mij vertellen of je dit op andere locaties ook ervaart?
Ik kan overal gebeld worden, behalve thuis dus. Begreep van mijn zoon dat het bereik hier in huis slecht is.
Heb hier echter nooit last van gehad in de laatste 1,5 jaar. Nu plotseling dus.
Heb hier echter nooit last van gehad in de laatste 1,5 jaar. Nu plotseling dus.
Hoi meta1954,
Met de informatie die je zo gegeven hebt, heb ik een Netwerkspecialist van KPN geraadpleegd.
Er zijn op jouw postcode geen meldingen bekend van storing of werkzaamheden. Ook hoort de dekking daar binnenshuis dik in orde te zijn.
Er mist alleen 1 frequentie: UMTS(3G) 2100 Mhz. Maar je telefoon is gemeten en die kan ook UMTS 900 Mhz ontvangen.
Zou je daarom je simkaart eens in een andere telefoon proberen? Op deze manier kun je achterhalen of het aan je telefoon ligt, of aan je aansluiting.
De enige andere mogelijkheid lijkt me namelijk dat je je telefoon per ongeluk op UMTS only hebt ingesteld en dat net de UMTS 900 antenne in je telefoon stuk is. En dat lijkt me iets vergezocht.
Ik hoor graag van je!
Met de informatie die je zo gegeven hebt, heb ik een Netwerkspecialist van KPN geraadpleegd.
Er zijn op jouw postcode geen meldingen bekend van storing of werkzaamheden. Ook hoort de dekking daar binnenshuis dik in orde te zijn.
Er mist alleen 1 frequentie: UMTS(3G) 2100 Mhz. Maar je telefoon is gemeten en die kan ook UMTS 900 Mhz ontvangen.
Zou je daarom je simkaart eens in een andere telefoon proberen? Op deze manier kun je achterhalen of het aan je telefoon ligt, of aan je aansluiting.
De enige andere mogelijkheid lijkt me namelijk dat je je telefoon per ongeluk op UMTS only hebt ingesteld en dat net de UMTS 900 antenne in je telefoon stuk is. En dat lijkt me iets vergezocht.
Ik hoor graag van je!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.