Skip to main content

.

Dag allen,



Ik heb op 9 april een netwerkklacht (via Ernst) ingediend vanwege een defecte 3G-mast in Westervoort, waardoor ik in Westervoort sinds januari niet kan bellen, gebeld worden, sms'en en internetten; een probleem waar meer mensen last van hebben. Inmiddels zitten we halverwege mei en is de mast nog steeds niet gerepareerd: ik was gisterochtend bij de tandarts in Westervoort en wederom viel de verbinding weg. Ik vind dit nu al veel te lang duren: er staat al meer dan 4 maanden een defecte mast en die is nog steeds niet gerepareerd. Ik kan niet fatsoenlijk bij ouders, vrienden, ... op bezoek gaan, zonder dat ik mobiel bijna onbereikbaar ben.

We kwamen er laatst achter dat mijn vader, Telfort klant, ook dit probleem heeft. Hij vroeg aan mij hoe het toch kon dat hij regelmatig een sms'je van een gemiste oproep kreeg, zonder dat zijn telefoon ook maar 1x was overgegaan. Dit klinkt vrij vergelijkbaar met mijn problemen, dus ook dit ligt denk ik aan die defecte mast. Er zijn dus veel meer klanten, niet alleen van Simyo zelf, die hier last van hebben!

Wanneer gaat deze mast nu eindelijk eens gemaakt worden? Ik betaal geen abonnementsgeld om een deel van de week onbereikbaar te zijn... Ik heb al eerder aangegeven dat ik snap dat zo'n mast niet a la minute gerepareerd kan worden, zeker niet als er onderdelen moeten worden besteld, maar 4 maanden vind ik wel te lang, zeker als er van meerdere providers klanten last van hebben.
Hoi janger12,



Erg vervelend om te horen dat je nog steeds slecht bereik hebt in Westervoort. Ik heb gelijk even de netwerkspecialisten voor je gebeld.



Wat zij aangeven is dat de werkzaamheden van de 3G mast klaar zijn en dat er verder geen klachten meer open staan. De 3G verbinding zou buitenshuis goed moeten zijn. Het kan wel kloppen dat 3G binnenshuis minder goed is. De 2G frequentie GSM is wel goed binnenshuis.



De netwerkspecialisten geven ook aan dat met de komst van de UMTS 900 masten de 3G verbinding een stuk verbeterd wordt. Ook binnenshuis is 3G dan goed. Aan het einde van het jaar is dit project klaar. Het afstemmen van de masten en de frequenties die worden uitgezonden moeten wel eerst goed worden uitgezocht. Dit kost per gebied aardig wat tijd. Het is dus nog niet bekend wanneer de UMTS 900 masten zijn uitgerold in Westervoort. Meer info daarover lees je hier.



Het kan kloppen dat klanten van Telfort, Hi, en KPN hier ook last van hebben. We maken allemaal gebruik van het KPN netwerk, vandaar. Zou je willen laten weten of er een verschil is met het netwerk tussen binnen en buiten het huis?
Hoi Dries,



Dank voor je reactie. Ik weet niet sinds wanneer de mast gemaakt zou moeten zijn, maar afgelopen zaterdag was het probleem in ieder geval nog aanwezig (buitenshuis). Mijn vriendin probeerde mij te bellen, rond 12.45u en mijn telefoon ging niet over. Ik kreeg alleen een smsje dat ik een gemiste oproep had. Ook was (3G) internet niet mogelijk. Op 2G heb ik hen problemen, maar het is vervelend om telkens in Westervoort handmatig mijn telefoon op 2G in te moeten stellen.

Dus nogmaals, ik weet niet wanneer de mast gemaakt is maar voor mij zijn de problemen met 3G in Westervoort nog niet voorbij.



Groeten,



Jan
(hen = geen)
Hi janger12,



He, wat vervelend dat het nog steeds niet goed is :(

Weet je of meer mensen in Westervoort hier nog last van hebben?

Wat Dries al aangeeft; de werkzaamheden zijn afgerond en volgens KPN zouden er geen problemen meer moeten voorkomen.

Nogmaals een netwerkklacht aanmaken terwijl deze voor KPN al was opgelost heeft geen zin. Onze bronnen zijn nu een beetje uitgeput, ben ik bang.

Reageer