Skip to main content
Goedemiddag zins vorige week geregeld uitval netwerk.

Staat kan geen verbinding maken met KPN netwerk.

Het is een paar maanden goed gegaan.

Indien ik gebeld wordt krijgt men mijn voicemail.

Simkaart reeds in ander toestel gedaan zelfde resultaat.

Toestel een paar keer aan en uit gedaan. (komt het netwerk weer tevoorschijn)

Nu tijdens het typen uitval netwerk. Handmatig opgezocht kom op het 2G netwerk van KPN uit.

Zijn er werkzaamheden in mijn postcode gebied?
Hoi Max13,



Om je vraag vindbaar te maken voor andere forumleden, heb ik je topic verplaatst naar het "bellen" subforum 🙂.



Wat onhandig dat je verbinding afgelopen week vaak wegvalt. Hierover heb ik moeten bellen met de KPN netwerkspecialisten en er is inderdaad iets vreemds aan de hand in Berkel en Rodenrijs. Het lijkt erop dat er tijdelijk een zendmast wordt vervangen door een 2G-only mast. De netwerkspecialist kon me niet direct een indicatie geven hoelang dit nog duurt.



Om telefonisch bereikbaar te zijn op jouw postcode, adviseer ik je de komende week je telefoon op 2G only te zetten en je telefoon aan te melden bij een WiFi netwerk thuis (indien je die hebt uiteraard).



Zou je me deze week op de hoogte willen houden of je verandering merkt? Ik schrijf het op in mijn agenda om van de week nogmaals contact op te nemen met KPN hierover, in de hoop dat ik iets meer uitleg krijg :)



Spreken we dat af?
Hi Tiury,

Bedankt voor je reactie.

Het zou wel zo professioneel zijn als KPN die met jullie gecommuniseerd had.

Maar dat zou dan inhouden dat ik buiten  bereik van mijn wifi netwerk niet met mijn telefoon kan internetten etc.?

Ik kom vrijdag a.s. weer op het net.



Groet Max13
Hi Tiury,

Ben er reeds achter kan met 2 G wel internetten buiten mijn eigen wifi netwerk maar heel langzaam. De bekende E.

Hoop dat het probleem in Berkel en Rodenrijs snel opgelost wordt.

Ik kom op het net.



Groet,

Max13
Hoi Max13,



Wij hadden hier ook van op de hoogte willen zijn inderdaad. Ik heb nogmaals contact opgenomen met KPN en gevraagd of ze al een datum hebben, hier hebben ze helaas nog geen antwoord op. Dit wordt momenteel wel met spoed uitgezocht 🙂



Zodra ik een e-mail heb ontvangen, hou je ik je daar uiteraard van op de hoogte!
Hi Tiury,

Thanks.

Bye Bye
Graag gedaan, Max13! 🙂
Hoi Max13,



Ze zijn helaas nog altijd bezig om de mast te activeren voor 3G. Heb jij wel al verschil gemerkt? Het kan namelijk zijn dat het al is opgelost, maar dat de werkzaamheden niet zijn afgemeld.



Ik hoor het graag van je 🙂!
Hi Tiury,

Helaas nog steeds een drama. Ik blijf mijn telefoon thuis handmatig op het 2 G netwerk zetten.

Anno 2014 best wel jammer.



Groet Max13
Hoi Max13,



Dat is niet de bedoeling. Ik blijf voor je bellen met de netwerkspecialisten van KPN, maar die blijven aangeven dat de werkzaamheden nog steeds bezig zijn. Ook krijg ik nog geen tijdsindicatie 😞.



Ik hou je op de hoogte!
Hi Tiuty,

Thanks.

Goed weekend.

Groet Max13
Hoi Max13,



Ik heb zojuist een e-mail ontvangen van de Netwerkspecialisten:



Wij hebben elkaar gesproken op 23-10-2014 over de dekking in Berkel en Rodenrijs.

Het opstelpunt waar de klant normaliter de dekking van kreeg was uitdienst en dekking werd overgenomen door een ander opstelpunt.

Op dit nieuwe opstelpunt was de UMTS dekking nog niet actief, inmiddels kan ik je meedelen dat UMTS2100 actief is. UMTS900 volgt later dit jaar.





In normaal Nederlands: Je 3G hoort nu weer goed te werken, sterker nog, beter te werken dan dat het was 🙂 Mocht je nog geen verschil merken, start dan even je telefoon opnieuw op en zoek handmatig naar het KPN netwerk.



Hou je me op de hoogte of je verschil merkt?
Hoi  Tiury,

De 3G/H komen nu vaker tevoorschijn, maar om telefonisch zeker van te zijn dat ik bereikbaar ben moet ik op mijn huisadres handmatig naar het

2G netwerk waarbij het signaal goed is.

Ik zag bij de Berkelse Poort (2651 JX) een nieuwe en hogere mast geplaatst is. Ik weet niet als KPN ook erbij zit.

Al met al het is nog steeds behelpen. Toch wel vreemd op aarde kunnen wij signalen etc. vanaf een Komeet krijgen maar gewoon een bruikbaar bel signaal is nog steeds behelpen.

Groet,

Max13
Hoi Max13,



Als het nog wat instabiel is, denk ik dat ze erg nog altijd mee bezig zijn en dat KPN inderdaad deel uit gaat maken van die nieuw geplaatste mast 🙂.



Wat betreft



och wel vreemd op aarde kunnen wij signalen etc. vanaf een Komeet krijgen maar gewoon een bruikbaar bel signaal is nog steeds behelpen.




Gaat het momenteel niet heel goed met Philea heb ik begrepen, maar net zoals onze Europese komeet landertje, denk ik dat alles helemaal goed komt bij jou in de buurt 🙂!
Hi Tiury,

Met Philea gaat het op dit moment niet goed dat klopt, maar die is een kleine 10 jaar onderweg geweest met software etc. van de Nokia 2300 etc. tijdperk.



Één troos de andere providers zullen met het zelfde probleem zitten. (heeft ook te maken met het beleid van de gemeente waar ik woon) Het is even niet anders begrijp ik.

De technologie wordt steeds verbetert, en de goodold 2G wordt weer actueel/operationeel.



Bedankt voor de moeite en terugkoppeling.



Groet Max13
Hoi Max13,



Graag gedaan 🙂 Ik zou het waarderen als je ons op de hoogte houdt van verdere veranderingen et cetera!
Hi Tiury,

Ik hou jullie op de hoogte.

Prettig weekend.

Groet,

Max13
Goedenavond Tiury,



Even een update 3 G/H geen probleem.

Bereikbaarheid met bellen nog steeds ellende.

Alleen als ik mijn toestel handmatig alleen op GSM zet ben ik bereikbaar.

Groet Max13
Hi Max13,

Bedoel je dat je met 3G en H wél goed kunt internetten, maar niet goed kunt bellen?
Hi Ernst,

Het gaat erom als mijn telefoon automatisch staat dan selecteer ie het UMTS netwerkmodus,

en ben ik telefonisch niet bereikbaar.

Ik krijg dan de melding geen service.

En moet ik om bereikbaar te zijn in mijn postcode gebied handmatig naar alleen GSM netwerk.



Groet,

Max13
Hoi Max13,



Ik heb weer contact gehad met de Netwerkspecialisten. Het 3G bereik binnenshuis is inderdaad niet optimaal. Om te kunnen bellen zou je bij het raam moeten staan. Bij de meeste toestellen kan je de netwerkmodus instellen dat het kan switchen tussen 2G en 3G. Zou je willen uittesten of dit oplossing biedt?



De uitbreiding van de UMTS 900 laat nog even op zich wachten. Het is niet duidelijk of dit te maken heeft met het beleid van de gemeente. Ze konden geen datum geven wanneer het beschikbaar zal zijn. Dit zou namelijk het probleem kunnen verhelpen.



Laat je ons weten of het automatisch verbinden tussen de twee netwerken helpt?
Goedemorgen Ali/ heer/mevrouw,



Het automatisch verbinden helpt enigzins alleen het is het bekende niet betrouwbaar.

Als ik 99.8% telefonisch bereikbaar wil zijn zal ik handmatig het GSM netwerk moeten instellen.



Ook in mijn gemeente zijn er volksstammen die de moderne technologie tegenhouden (plaatsen van nieuwe masten etc.)

zij houden vast aan de tijd van paard en wagen en de dorpsomroeper.



Met de feestdagen vrienden op bezoek die gebruik maken van de andere grote provider zij hadden ook het zelfde probleem.



Ik hou jullie op de hoogte.

Goed weekend.
Ook in mijn gemeente zijn er volksstammen die de moderne technologie tegenhouden (plaatsen van nieuwe masten etc.)

zij houden vast aan de tijd van paard en wagen en de dorpsomroeper.


Die kennen we allemaal wel in meer of mindere mate, Max13 ;)

Laten we hopen dat het spoedig verholpen kan worden bij jou.

Reageer