Skip to main content
antwoord

Tijdelijke nummer houden?

• July 24, 2025
  • 6 reacties
  • 69 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een sim only aangevraagd met nummerbehoud. Maar nu zie ik m'n “tijdelijke” nummer, maar die is fijner dan mijn huidige. Ik zie op het forum dat ik dat zou kunnen annuleren, maar dat mijn nieuwe Simyo direct ingaat. 

Wat ik zou willen:

• Simyo nog steeds mijn contract opzegt bij huidige provider
  • mijn nieuwe Simyo abo pas ingaat als ik “overstap”
  • maar mijn tijdelijke nummer van Simyo m'n permanente nummer wordt.

kan dat?

Beste antwoord door Treeman

Net gebeld met klantenservice:

Ik kan mijn tijdelijke nummer alleen behouden door mijn nummerbehoud te annuleren. Gevolgen

• moet zefl m'n oude provider opzeggen (dus maand vanaf nu)
  • Simyo gaat direct in
  • Dus maand overlap. of bij Simyo (bij direct doen) of by oude provider (als ik nummerbehoud pas annuleer een dag voor ik over zou gaan, want dan kan ik op dat moment pas mijn oude provider opzeggen)

@wimj12 , dank voor je advies, maar dat komt wel goed.

6 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • July 24, 2025

Beste ​@Treeman in de regel kun je je tijdelijke administratieve nummer niet behouden, maar uitzonderingen bevestigen de regel.

Wacht daartoe de reactie van een moderator af.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 24, 2025

Weet waar je aan begint. Je huidige telefoonnummer is wellicht op diverse plaatsen in gebruik als nummer voor MFA, of als herstelnummer voor vergeten wachtwoorden. Dat kan je allemaal aanpassen, maar dat is veel werk en de kans is groot dat je iets vergeet.

Nog afgezien van de gewone ellende die een nummer wijziging betekent.

Ik zou het je afraden.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Helper
  • antwoord
  • July 25, 2025

Net gebeld met klantenservice:

Ik kan mijn tijdelijke nummer alleen behouden door mijn nummerbehoud te annuleren. Gevolgen

• moet zefl m'n oude provider opzeggen (dus maand vanaf nu)
  • Simyo gaat direct in
  • Dus maand overlap. of bij Simyo (bij direct doen) of by oude provider (als ik nummerbehoud pas annuleer een dag voor ik over zou gaan, want dan kan ik op dat moment pas mijn oude provider opzeggen)

@wimj12 , dank voor je advies, maar dat komt wel goed.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 25, 2025

Dank voor je terugkoppeling. Ik probeer mensen hier te helpen, en vind het prettig om een reactie te krijgen.
Zonder nu hier je nummers te gaan noemen ben ik wel benieuwd wat er nu zo fijn is aan je nieuwe nummer.

JanD
  • Forum Expert
  • July 25, 2025

Beste ​@wimj12 een nummer kan makkelijk te onthouden zijn bijvoorbeeld.

Mijn mobiele nummer bijvoorbeeld bestaat voor 50% uit nullen, ideaal te onthouden voor mij.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • July 25, 2025

Hi ​@Treeman,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je inmiddels al contact hebt opgenomen met onze klantenservice en dat zij je hebben geïnformeerd over de mogelijkheden. Mocht ik je verder nog ergens mee kunnen helpen, laat het me dan gerust weten!

Heel erg bedankt FE's voor jullie hulp, ​@wimj12 & ​@JanD!

Groetjes,
Seren