Rond vijf uur in de nacht krijgen we sinds twee jaar telefoontjes. We moeten 's nachts het geluid uitzetten. Nu las ik dat je hier wat aan kunt doen. Maar helaas is het zo dat volgens Simyo er minimaal één seconde verbinding moet zijn geweest. Maar wat nu als diegene steeds de telefoon heel kort over laat gaan? Het is me één keer gelukt om verbinding te hebben maar dat is dan niet afdoende omdat het er drie telefoontjes moeten zijn. Om nu vijf uur daarvoor wakker te gaan worden vind ik niet fijn. Als je dus iemand wil stalken moet je dus ervoor zorgen dat er geen verbinding is of minder dan één seconde. Oproepen die niet opgenomen worden namelijk niet geregistreerd. Dat werkt misbruik in de hand en ideaal voor stalkers.
Inmiddels weet ik het telefoonnummer van de stalker. Als ik dat nummer bel dan neemt hij welliswaar op maar zegt geen naam en blijft stil aan de andere kant . Ook als ik bel met nummer weerga aan met een andere nummer. Nu stalkt hij op dat nieuwe nummer, maar dat is niet zo erg. De provider van de stalker heb ik gebeld en zag dat hij of zij steeds gesprekken van één seconde voert. De stalker heeft onbeperkt bellen dus kan maar raak bellen.
Ik begreep dat de stalker een waarschuwingsbrief kan krijgen. Het gaat echter om een anonieme prepaid kaart. De vraag is wat er dan gedaan gaat worden? De provider kan welliswaar hooguit de simkaart blokkeren, maar even naar pompstation en je hebt weer een nieuwe simkaart!
We hebben inmiddels de voicemail aangezet maar de vraag is of de stalker zolang de telefoon over laat gaan. Ik kan de mobiele telefoon ook uitzetten maar dan kan ik geen oproepen registreren waar Simyo om vraagt namelijk: tijdstip en de datum van de oproep.