Skip to main content
Hallo Simyo,







ik heb sinds vorige maand of eerder mijn abonnement beëindigt bij simyo en die zou per 1 december beëindigt worden. Ik heb mijn nummer laten behouden en dan zou ik vanaf dat moment met mijn tele2 abonnement kunnen bellen . 

Hieronder heb ik op jullie kennisbank het volgende gevonden hierover;



5) Je telefoonnummer is niet meer in dienst bij Simyo omdat je bent overgestapt naar een andere provider



Als je voor een andere provider gekozen hebt en je hebt daarbij een aanvraag nummerbehoud laten indienen bij Simyo, dan is je telefoonnummer wellicht intussen overgezet. De Simyo simkaart is daarmee komen te vervallen. Mocht ook je nieuwe simkaart niet werken, neem dan contact op met je nieuwe provider.




Aan de hand van deze informatie heb ik tele 2 gevraagd en die zei dat nummerportering pas 13 december zou plaatsvinden en niet 1 december. Nu vraag ik me af waarom ik niet kan bellen met simyo aansluiting en geen tegoed kan zien op simyo website tot die 13 december. Als ik probeer te bellen melden ze dat mijn netwerk is geblokkeerd. Ik kan dus en nu niet bellen of gebeld worden met mijn eigen nummer énn ik zal straks een laatste factuur moeten betalen van Simyo terwijl ik niet eens gebruik heb kunnen maken van mijn maandelijkse belminuten!

Graag ontvang ik zo spoedig mogelijk een antwoord van jullie.



Vriendelijke groet,

S
Welkom op het forum Sous,



Volgens onze gegevens heb je het abonnement bij Simyo per 1/12/12 laten beëindigen. Als je gebruik maakt van nummerbehoud bij een nieuwe provider zullen zij het abonnement bij de oude provider opzeggen. Omdat het abonnement al per 1/12/12 is beëindigd, is de aansluiting daarmee ook komen te vervallen bij Simyo. Als de nummerbehoud aanvraag en daarmee ook automatisch de opzegging door je nieuwe provider wordt gerealiseerd, zal het nummer worden overgezet zonder dat je daarmee langer dan 1 uur geen gebruik kan maken van je vertrouwde nummer. Als het nummer nu per 13/12/12 wordt overgezet heeft het helaas geen zin meer om een nieuwe aanvraag te doen om het telefoonnummer zo eerder over te zetten. Het overzetten van een telefoonnummer duurt namelijk altijd minimaal 5 werkdagen.



Groetjes,



Alex

Reageer